Dutch Audio Event

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
pvanlingen
Berichten: 1587
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
Locatie: Dronten

Re: Dutch Audio Event

Bericht door pvanlingen »

Maak ik eens een keer een opmerking, komen er gelijk een hoop niet serieuze reacties.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Dutch Audio Event

Bericht door FR_Aad »

Kappa7 schreef: vr 06 okt 2023, 12:51
Tis ook een probeersel heb ik begrepen.
En het is natuurlijk raar dat bedrijven als nutters en er staan ook elk jaar wel andere handelaren die wel mogen verkopen maar grotere merken niet.
Dat is wel scheef natuurlijk.
Is niet scheef.

Het is bij de organisatie van beurzen niet ongebruikelijk dat slechts een partij de exclusieve rechten krijgt om tijdens de beurs te mogen verkopen.
Zo'n verkoop- of retailpartner heeft daar de organisatie dik voor betaald of andere diensten geleverd. Het is dus niet vreemd dat deze niet blij is als anderen ook gaan verkopen.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Walt »

De nieuwe Kii seven ben ik wel benieuwd naar trouwens.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Kappa7 »

FR_Aad schreef: vr 06 okt 2023, 15:00
Kappa7 schreef: vr 06 okt 2023, 12:51
Tis ook een probeersel heb ik begrepen.
En het is natuurlijk raar dat bedrijven als nutters en er staan ook elk jaar wel andere handelaren die wel mogen verkopen maar grotere merken niet.
Dat is wel scheef natuurlijk.
Is niet scheef.

Het is bij de organisatie van beurzen niet ongebruikelijk dat slechts een partij de exclusieve rechten krijgt om tijdens de beurs te mogen verkopen.
Zo'n verkoop- of retailpartner heeft daar de organisatie dik voor betaald of andere diensten geleverd. Het is dus niet vreemd dat deze niet blij is als anderen ook gaan verkopen.
Toch wel,
Het probleem is namelijk dat de DAE eigenlijk een dealer show is waar gee handel gedreven wordt.
Dat was dan ook gelijk het probleem dat een aantal importeurs hadden met merken als bvb. Daudio die wel kunnen verkopen op de beurs.
Dat is nu dus opgelost door een apart fabrikanten paviljoen in te stellen.
Dat heeft dus niets met exclusive rechten te maken.
Zie hier de oorsprong van het VDH verhaal.
https://www.high-endforum.nl/topic/1717 ... ent-556418
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Pjotr »

Eigenlijk wel een gezeur zo zeg. Is toch uiteindelijk niet veel anders dan een huishoudbeurs voor heren?
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door jeroen_d »

Probleem ligt helemaal niet bij bedrijven als mijn bedrijf daudio, daar klaagt niemand over. Wij proberen ons eigen product in de belangstelling te brengen dat is een normale gang van zaken. Het probleem wordt veroorzaakt door bedrijven die grof en in grote aantallen onder de prijs voorraad aan het verkopen zijn met producten van distributeurs die ook op de show staan.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Leeuwarden »

Aha! Marktwerking!
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Pjotr »

Nu volg ik het helemaal niet meer. Dat zijn dus eigenlijk de wederverkopers. Normaliter is het ook niet de bedoeling dat distributeurs onder de wederverkopers door aan de consument verkopen. Maar ja, we leven niet meer anno 1970 toen er nog een strikte scheiding was tussen wederverkoper en distributeur en we nog geen EU hadden maar een ECU.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Kappa7 »

jeroen_d schreef: za 07 okt 2023, 1:15
Probleem ligt helemaal niet bij bedrijven als mijn bedrijf daudio, daar klaagt niemand over. Wij proberen ons eigen product in de belangstelling te brengen dat is een normale gang van zaken. Het probleem wordt veroorzaakt door bedrijven die grof en in grote aantallen onder de prijs voorraad aan het verkopen zijn met producten van distributeurs die ook op de show staan.
Gelukkig maar.
Ik ben in elk geval blij dat het allemaal goed gekomen is.
helaas kan ik dit jaar niet langs komen van wege de gezondheid maar in elk geval een goede beurs gewenst.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Olaf Analogue »

Errug goed!!
P_20231007_143906.jpg
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Olaf Analogue »

Diverse "Walter" kabels :bakkie:
P_20231007_155422.jpg
P_20231007_155418.jpg
P_20231007_155523.jpg
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Pjotr »

Olaf Markus schreef: za 07 okt 2023, 14:39
Errug goed!!
P_20231007_143906.jpg
Zoals we van ze gewend zijn!
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Barry2001 »

Ook weer thuis van een dagje DAE. Beetje bijpraten, van goede muziek genieten, op goede en minder goed sets en ruimtes. Gewoon lekker een dagje chill.
Wmb de top3, waarbij ik de kanttekening moet geven dat ik me afvraag of we alles gezien hebben :-k Waren er om 10:00 en moesten om 15:30 er vandoor, koffie en lunch was ook belangrijk :mrgreen:
1.JPG
2.JPG
3.JPG
Magico, fantastisch, daar blijf je hangen. Hebben er rock gehoord, zang, elektro, het klinkt allemaal even goed, mooi stereobeeld en alles klopt. Geen poespas, referentiemateriaal.
Gebruikersavatar
timpert
Berichten: 2437
Lid geworden op: ma 08 jun 2015, 15:09
Locatie: 026

Re: Dutch Audio Event

Bericht door timpert »

Die set van Daudio had ik wel graag willen horen, want ik erg onder de indruk van wat ze afgelopen jaar neer wisten te zetten. Maar helaas lukt het me dit jaar niet om er bij te zijn. Misschien volgend jaar.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Olaf Analogue »

Het was weer een mooie dag, veel gezien en gehoord.
Voor mijn was de set van T+A de winnaar, maar daar moet bij gezegd worden dat ik helaas niet alles heb kunnen beluisteren, met mijn lichamelijke beperkingen zijn er helaas grenzen aan wat ik op één dag af weet te lopen en te zitten.
Verder vond ik de luidsprekers van Sonus Faber nogal een anticlimax, er kwam geluid vanaf, maar daar was het dan wel mee gezegd, ze blinken nergens in uit en het geluid komt nooit los van de luidsprekers, dat was jammer,
Sonus Faber had dit jaar alleen de minder hoog geplaatste luidsprekers staan, ik weet dat de duurdere lijnen van hun wel erg goed zijn.
Wharfedale had een paar luidsprekers op een rijtje staan, niets was aangesloten, geen luisterruimte en geen demonstraties, dus die hadden zich de moeite net zo goed kunnen besparen.

Wel is het dan een genoegdoening om thuis de muziek weer aan te slingeren en te kunnen concluderen dat ik echt niets te kort kom.
Presteert de T+A set op een hoger niveau? ja! maar die set is 5 keer zo duur en dan mag dat, het verschil in prestaties is geen 5 keer.
Er waren ook genoeg sets die ook belangrijk kostbaarder waren dan de mijne maar niet in de buurt kwamen bij wat ik thuis hoor.

Het is altijd leuk een leerzaam om nieuwe en andere dingen te ontdekken, en tegelijkertijd te constateren dat de audio thuis gewoon dik voor elkaar is.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Shadow »

Sonus Faber viel mij vorig jaar in negatieve zin ook op, hebben gewoon hun ruimte niet voor elkaar en denken dat als ze maar wat neer gooien in een kamer dat iedereen dan wel happend naar adem op de grond valt. Net als Barry had ik vorig jaar een voorkeur voor Magico en voor mij was Wilson / Audio Research de set van de dag.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Walt »

Ik was met name benieuwd naar de Kii Seven, maar deze waren strak tegen de achterwand geplaatst, misschien voor meer laag, maar miste daardoor voor mij alle diepte in het beeld. Wel mooie stereo breedte en hoogte. Qua klank kon het mij ook niet echt pakken. Magico prima inderdaad, Daudio erg fraai, de Mu2 streamer + DAC ook een snoepje, wel 18K helaas. Verder weinig wereldschokkends gezien eigenlijk. De Boressen M3 heb ik wat langer naar geluisterd, hier draaide men ook bijzondere muziek, hele dure alles vreters, prijskaartje 250k voor alleen 2 speakers:

https://audiogroupdenmark.com/product/boerresen-m3/
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Dutch Audio Event

Bericht door hsmeets »

Kon de Lyngdorf wel pruimen, wat mij betreft ook de enige die overeind bleef als er groot orkestwerk (symfonisch) gespeeld werd. Misschien ook wel door het forse maatje van deze line-arrays hoe dan het geluid op je af komt. Verder opvallend vaak dezelfde demo muziek, in casu Anette Askvik - Liberty. Die OB’s bij Audiophool….heb ik die niet eens in Hengelo gezien? Het geklets/rumoer in de T+A kamer overstemde de speakers. Die Aziatische dame in zelfbouw hot-pants????? Bij Estelon dacht ik dat er van die hoverboards achter de speakers lagen maar het bleken arm dikke kabels te zijn door ronde cable risers gestoken. Grote dotmatrix displays zoals o.a. bij Aavik is de nieuwe trend? Een snicker reep uit de automaat voor 1,25 leek mee te vallen tot ik hem in mijn handen had en het formaat zag. Bij Ryke was gehoorbescherming geen overbodige luxe. En tsjonge tsjonge wat dragen sommigen toch een putlucht bij zich van zweet en andere dingen waar ik niet aan wil denken.

Conclusie: weer vreselijk tevreden met mijn eigen, zelfbouw, speakers.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Leeuwarden »

Zelfbouw hot-pants? Fotootje?
Overigens bekend gevoel dat je plots meer dan erg tevreden bent na zo’n show bezoek…
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Walt »

Haha, die dame heeft indruk gemaakt! Iemand nog wat gekocht bij de haringkar?
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Dutch Audio Event

Bericht door hsmeets »

Leeuwarden schreef: zo 08 okt 2023, 16:06
Zelfbouw hot-pants? Fotootje?
Overigens bekend gevoel dat je plots meer dan erg tevreden bent na zo’n show bezoek…
Foto? Beter van niet! Heb nu al moeite om haar van het netvlies te krijgen. Laat ik het zo zeggen: ze was er niet echt het typ voor qua leeftijd en lichaamsbouw.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Walt »

Zie deze link voor kort filmpje van de dame:

https://www.facebook.com/DutchAudioEvent/
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Dutch Audio Event

Bericht door hsmeets »

Walt schreef: zo 08 okt 2023, 16:44
Zie deze link voor kort filmpje van de dame:

https://www.facebook.com/DutchAudioEvent/
Toen had ze nog een relatief net broekske aan…..
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door SSassen »

Positief type toch, maar kan ze ook koken, stofzuigen, de was doen etc?

https://www.facebook.com/DutchAudioEven ... 254716630/
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Barry2001 »

hsmeets schreef: zo 08 okt 2023, 15:55
Kon de Lyngdorf wel pruimen, wat mij betreft ook de enige die overeind bleef als er groot orkestwerk (symfonisch) gespeeld werd. Misschien ook wel door het forse maatje van deze line-arrays hoe dan het geluid op je af komt. Verder opvallend vaak dezelfde demo muziek, in casu Anette Askvik - Liberty. Die OB’s bij Audiophool….heb ik die niet eens in Hengelo gezien? Het geklets/rumoer in de T+A kamer overstemde de speakers. Die Aziatische dame in zelfbouw hot-pants????? Bij Estelon dacht ik dat er van die hoverboards achter de speakers lagen maar het bleken arm dikke kabels te zijn door ronde cable risers gestoken. Grote dotmatrix displays zoals o.a. bij Aavik is de nieuwe trend? Een snicker reep uit de automaat voor 1,25 leek mee te vallen tot ik hem in mijn handen had en het formaat zag. Bij Ryke was gehoorbescherming geen overbodige luxe. En tsjonge tsjonge wat dragen sommigen toch een putlucht bij zich van zweet en andere dingen waar ik niet aan wil denken.

Conclusie: weer vreselijk tevreden met mijn eigen, zelfbouw, speakers.
Wat mij opviel bij die Lyngdorf line arrays was de enorme bundeling, zou daar hier thuis echt wel moeite mee hebben. We liepen van achter de kamer in, je hoort direct de enorme verandering in geluid als je je door de kamer begeeft. Eenmaal op en stoel zittend ging het wel, maar overtuigend vond ik het nog steeds niet. Qua looks ja, geluid, blijft moeilijk.

Audiophool, Hans komt ook uit het dorp hier en heeft inderdaad met die OB's bij mij op de luisterdag in Hengelo al eens een demo gegeven, 2x dacht ik, goed opgemerkt. Hij heeft nu commerciele aspiraties en staat (stond inmiddels) voor het eerst op DAE. Klonk verder prima, kamer wat klein voor de forse speakers, maar als demo wel geslaagd denk ik.
Plaats reactie