vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Moderator: Beheerdersteam
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Jammer dat ze daar nu niet gewoon wat meer hun best op doen .
Evenals die uitgangen en dan als argument dat het niet past ,maak hem dan gewoon iets groter .
Ik ben best bereid daarvoor te betalen .
Veel alternatieven voor de Groundsound zijn er niet .
Deqx is wel met een nieuw apparaat bezig maar ja dat duurt maar .
Evenals die uitgangen en dan als argument dat het niet past ,maak hem dan gewoon iets groter .
Ik ben best bereid daarvoor te betalen .
Veel alternatieven voor de Groundsound zijn er niet .
Deqx is wel met een nieuw apparaat bezig maar ja dat duurt maar .
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Je zou nog HQplayer kunnen proberen met een 8 kanaals dac.
Dan trek je de software en hardware uitelkaar en krijg je wat meer controle op wat waar gebeurd.
Of kan je ook digitaal uit de minidsp? Dan is een betere dac ook een goede optie
Dan trek je de software en hardware uitelkaar en krijg je wat meer controle op wat waar gebeurd.
Of kan je ook digitaal uit de minidsp? Dan is een betere dac ook een goede optie
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Digitaal uit heeft de mini dsp niet en HQ player is een pc based oplossing toch ?
Ik wil de gebruiksvriendelijkheid van de Groundsound behouden .
Ben ook wel benieuwd hoe slecht die dac is in de mini dsp als hij nog steeds beter is dan mijn oren is hij goed genoeg .
Ik ben met de Groundsound natuurlijk jaren aan het tweaken geweest naar mijn smaak .
Zo uit de doos een vergelijk is wellicht ook niet helemaal eerlijk .
Overigens geen idee welke dac er in de Groundsound zit !
Maar ja de elektronica om de dac heen (implementatie) doet ook veel heb ik begrepen .
Ik wil de gebruiksvriendelijkheid van de Groundsound behouden .
Ben ook wel benieuwd hoe slecht die dac is in de mini dsp als hij nog steeds beter is dan mijn oren is hij goed genoeg .
Ik ben met de Groundsound natuurlijk jaren aan het tweaken geweest naar mijn smaak .
Zo uit de doos een vergelijk is wellicht ook niet helemaal eerlijk .
Overigens geen idee welke dac er in de Groundsound zit !
Maar ja de elektronica om de dac heen (implementatie) doet ook veel heb ik begrepen .
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
S klanken en minder ruimtelijkheid zit hem ook in de voeding. Wat is daar het verschil met de groundsound?
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Tja de Mini Dsp heeft gewoon het gebruikelijke adaptertje .
De Groundsound heeft een voeding aan boord al met al een heel ander apparaat
De Groundsound heeft een voeding aan boord al met al een heel ander apparaat
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Daar valt dus een eerste flinke winst te boeken. Als ik met de minidsp demonstreer gebruik ik echt dat knullige adaptertje niet dat allerlei troep op je aardvlak gooit.
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Of pak je toetsenbord en Google eens wat:
https://www.hifisentralen.no/forumet/th ... ing.105853 Zit zo te zien ESS9080 in. Mijn smaak is dat i.g.g. niet. Maar een degelijke lineaire voeding van 12V zou i.d.d. nog wel eens kunnen helpen.
https://www.hifisentralen.no/forumet/th ... ing.105853 Zit zo te zien ESS9080 in. Mijn smaak is dat i.g.g. niet. Maar een degelijke lineaire voeding van 12V zou i.d.d. nog wel eens kunnen helpen.
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
De 2x4HD heeft de I2S signalen voor de uitgangen op een interne header zitten zodat je vrij eenvoudig een andere dac kan aansluiten. Da's bij de 2x4 ook heel erg nodig, die heeft echt een bedroevend matige dac om over de adc maar te zwijgen (zit allemaal in een AKM AK4626). Maar zo'n header heeft de flex niet zo te zien.
De flex is zo te zien wel wat beter bedeeld qua dac. Maar als je wilt kan je natuurlijk gewoon de I2S signalen aftakken van de print om een externe dac aan te sluiten, even de datasheet van de ess9080 erbij en je weet welke pinnen.
De flex is zo te zien wel wat beter bedeeld qua dac. Maar als je wilt kan je natuurlijk gewoon de I2S signalen aftakken van de print om een externe dac aan te sluiten, even de datasheet van de ess9080 erbij en je weet welke pinnen.
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Ah kijk, iemand met ervaring er mee! Fluitje van een cent dus
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Zo’n voeding heb ik niet maar ik kan er volgende week wel eens accu op zetten om te proberen
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
In theorie wel
(Hoe gaat dat gezegde ook al weer? Het gat tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie. Of zoiets.)
Zonder gekheid, het is te doen. Op mijn 2x4HD laatst als testje even een 9023 aangesloten, dat werkte zowaar gewoon. Maar soms is het erg puzzelen met de settings ja
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Kan het overigens zo zijn dat hij beter klinkt dan vanmiddag of is dat gewenning ?
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Wishful thinking? Oei dan kom je op het terrein van Peter Belt: "Het werkt omdat je gelooft dat het werkt"
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Is het een nieuw apparaat? Laat hem dan eerst maar eens een weekje continu onder stroom.
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
In de Groundsound zitten overigens PCM1798 converters .
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Dat is i.d.d. van een heel andere orde dan de ESS gehoormatig.
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
En ook geen top hoewel niet slecht. Is qua specs vergelijkbaar bv dynamisch bereik, de ES9080 heeft wel lagere vervorming.
Waarschijnlijk allemaal vooral een kwestie van smaak. De Sabre chips zijn prima in staat een ruimtelijk beeld neer te zetten. Maar ja als ik minisdp vergelijk met nadac dan is de laatste veel schoner van klank en levert meer microdetail (ruimtelijkheid). Implementatie blijft erg belangrijk.
Waarschijnlijk allemaal vooral een kwestie van smaak. De Sabre chips zijn prima in staat een ruimtelijk beeld neer te zetten. Maar ja als ik minisdp vergelijk met nadac dan is de laatste veel schoner van klank en levert meer microdetail (ruimtelijkheid). Implementatie blijft erg belangrijk.
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Je kunt "MiniDSP" niet zomaar generaliseren. Ze gebruiken DAC chips van velerlei pluimage in de diverse producten: AKM, BB, CSS... In de 2x4-HD b.v. vind je zowel codecs van AKM als BB. Smaak? Ja nogal grutjes, daar draait het helemaal om. Die is niet voor een ieder hetzelfde.
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Dat de nadac beter klinkt geloof ik maar dat mag dan ook wel gezien de prijs .
Wat smaak betreft ik ben natuurlijk erg geconditioneerd !
Nu ik wat langer luister vind ik het zeker niet slecht ,Marike hoort het verschil niet overigens .
Het niveau van de Groundsound haalt hij simpelweg niet tenminste nog niet, (settings en wellicht voeding ) maar ik geef het een kans .
Je kunt wel gewoon prima van de muziek genieten hoor
Wat smaak betreft ik ben natuurlijk erg geconditioneerd !
Nu ik wat langer luister vind ik het zeker niet slecht ,Marike hoort het verschil niet overigens .
Het niveau van de Groundsound haalt hij simpelweg niet tenminste nog niet, (settings en wellicht voeding ) maar ik geef het een kans .
Je kunt wel gewoon prima van de muziek genieten hoor
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Dat is super vriendelijk Henkjan .
Ik probeer eerst de accu wel even dat is voor iedereen het minste werk .
Eerst een lang weekend weg op de motor
Ik heb te veel hobby’s denk ik wel eens
Ik probeer eerst de accu wel even dat is voor iedereen het minste werk .
Eerst een lang weekend weg op de motor
Ik heb te veel hobby’s denk ik wel eens
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Is die spanning wel gestabiliseerd op 12V? Weet niet of hij die variabele spanning van een accu leuk gaat vinden.
