2e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2023 16 September
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: 2e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2023 16 September
George weer bedankt voor de organisatie! 
Re: 2e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2023 16 September
Dre, je hebt geen topic over je Accuton kastjes, mag ik wel vragen welke units je erin gebruikt hebt?
En de hamvraag, Accuton vs AT, wat heeft jouw voorkeur?
En de hamvraag, Accuton vs AT, wat heeft jouw voorkeur?
Re: 2e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2023 16 September
Met voor mij de tweede luisterdag vond ook ik het weer zeer geslaagd en vooral leerzaam. Ook mooi om te zien (en te horen) hoe iedereen verschillend interpreteert hoe iets dient te klinken en hoe hierop gebouwd wordt. Én natuurlijk degene die het alles geregeld heeft, alles verliep toch echt gladjes, bedankt George!
Jos.
Jos.
Re: 2e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2023 16 September
Was weer een topdag gisteren! Bedankt voor de organisatie George en uiteraard alle andere aanwezigen! 
Re: 2e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2023 16 September
Ook van mij allen bedankt voor het organiseren, het was gezellig en kon er ook nog wat van opsteken.
Ik heb nog wel een paar vragen/suggesties, voor wellicht de volgende keer:
1_@GerardJ met Lezing over hoorbaarheid Jitter, misschien leuk om de 10 test bestanden beschikbaar te stellen voor de leden, om op eigen installatie te beluisteren?
2_De speaker set in de grote zaal klonk ook erg goed vond ik, is daar meer info over? Na bouw gegevens wellicht?
3_Volgende keer wellicht weer een REW meet sessie, voor speakers en of Drivers(Thiele) en of room akoestiek en hoe die te digitaal te corrigeren, met b.v. (FIR)/DSP processing.
Groeten, Ruud
Ik heb nog wel een paar vragen/suggesties, voor wellicht de volgende keer:
1_@GerardJ met Lezing over hoorbaarheid Jitter, misschien leuk om de 10 test bestanden beschikbaar te stellen voor de leden, om op eigen installatie te beluisteren?
2_De speaker set in de grote zaal klonk ook erg goed vond ik, is daar meer info over? Na bouw gegevens wellicht?
3_Volgende keer wellicht weer een REW meet sessie, voor speakers en of Drivers(Thiele) en of room akoestiek en hoe die te digitaal te corrigeren, met b.v. (FIR)/DSP processing.
Groeten, Ruud
Re: 2e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2023 16 September
Speaker set in de grote zaal was van Ton van de Acker
viewtopic.php?t=31275
Zie net dat dit niet de set was die Ton bij had, geloof niet dat de Scamo 18 al een bouwtopic had hier...
viewtopic.php?t=31275
Zie net dat dit niet de set was die Ton bij had, geloof niet dat de Scamo 18 al een bouwtopic had hier...
Re: 2e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2023 16 September
ik vond de speakers erg goed Ton, maar ik kan zo 123 nog geen topic er van vinden? Wat heb je precies gebruikt?tonvandeacker schreef: ↑di 06 jun 2023, 20:26Lekker dichtbij...dus ik kom ook....en neem een kennis mee als bezoeker.
Met een nieuwe set (is dan wel klaar denk ik ) de Scamo18 vloerstaander.
Indien nodig kan ik ook nog een set Next monitors meenemen in een nieuwe behuizing.
Verder een CA versterker en wat muziek op de PC.
Heb er al weer zin in.
Groetjes
Ton
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: 2e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2023 16 September
Ik vond gisteren een hele leuke, gezellige en leerzame dag!
Ook Rody heeft het erg naar zijn zin gehad, ik probeer hem nog steeds zo ver te krijgen om ook een account aan te maken.
De Accuton Ceramic luidsprekertjes van Dré zijn wel blijven hangen zeg. Nog steeds onder de indruk.
Het wakkert de ondernemer in mij stiekem ook een beetje aan omdat het waarschijnlijk een heel verkoopbaar product is voor mensen die een onwaarschijnlijk goede weergave uit kleine luidsprekers willen hebben.
Ik ben niet eerder zo onder de indruk geweest van kleine luidsprekers!
Al met al was de dag zeer de moeite waard!
Iedereen bedankt!
Ook Rody heeft het erg naar zijn zin gehad, ik probeer hem nog steeds zo ver te krijgen om ook een account aan te maken.
De Accuton Ceramic luidsprekertjes van Dré zijn wel blijven hangen zeg. Nog steeds onder de indruk.
Het wakkert de ondernemer in mij stiekem ook een beetje aan omdat het waarschijnlijk een heel verkoopbaar product is voor mensen die een onwaarschijnlijk goede weergave uit kleine luidsprekers willen hebben.
Ik ben niet eerder zo onder de indruk geweest van kleine luidsprekers!
Al met al was de dag zeer de moeite waard!
Iedereen bedankt!
- tonvandeacker
- Berichten: 867
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: 2e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2023 16 September
Hoi Joram en de restShadow schreef: ↑zo 17 sep 2023, 13:52ik vond de speakers erg goed Ton, maar ik kan zo 123 nog geen topic er van vinden? Wat heb je precies gebruikt?tonvandeacker schreef: ↑di 06 jun 2023, 20:26Lekker dichtbij...dus ik kom ook....en neem een kennis mee als bezoeker.
Met een nieuwe set (is dan wel klaar denk ik ) de Scamo18 vloerstaander.
Indien nodig kan ik ook nog een set Next monitors meenemen in een nieuwe behuizing.
Verder een CA versterker en wat muziek op de PC.
Heb er al weer zin in.
Groetjes
Ton
In het topic zoals je aangeeft staat wel beschreven hoe ik de kasten gemaakt heb.
Nadat ik deze set in Breda gebruikt heb besloten om een nieuwe kast te maken die iets minder inhoud heeft.
De drivers die ik gebruikt heb zijn de Seas W18NX001 en de R2604 van Scan-speak
Het filter is gebaseerd op de scamo15 set...dat wil zeggen dat ik voor de tweeter het filter hetzelfde gehouden heb en voor de woofer heb ik wat aanpassingen gedaan.
Alles nagemeten en een maandje beluisterd...en goed bevonden
Tot nu toe mijn mooiste kast...en ik heb er al wat gemaakt.
Iedereen bedankt voor de gezellige dag waarin ik veel moois gehoord heb.
Het niveau was weer zeer hoog.
Ton
Re: 2e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2023 16 September
De C153 en C12.
Accuton vs At....
Appelen en peren....
AT is meer natuurgetrouw,maar ook wat meer ingetogen.
Accuton plaatst wat strakker,maar heeft wel meer een eigen klank.
Voor het middengebied AT en richting het laag liever Accuton.
Dan heb ik het wel over de kleinere units to 6 inch.
De grotere At units met de sandwich cone behoren echt tot de beste units die er zijn.
Alle AT units eigenlijk.
Re: 2e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2023 16 September
Heb er dit jaar helegaar geen foto's van gemaakt - was nog herstellende van een Hertog Jan verjaardag - maar man wat was het weer genieten, zoveel moois bij elkaar en wat een vakmanschap weer. Ik heb jammer genoeg de jitter/pcm/dsd lezing van Gerard (en George ?) moeten missen maar begrijp dat er een herhaling bij de AVMN op stapel staat ? Ben zelf erg benieuwd naar het hoorbare verschil tussen pcm en dsd ...
Persoonlijk vond ik de accuton combi van Andre het meest intrigerend en dan met name het tweetertje, kost wat maar de resolutie die die dingen lieten horen is blijven hangen hier. Ook de mini's van Stefan spraken tot de verbeelding, dat purifi drivertje met zijn lelijke surround doet toch iets goed, ben wel benieuwd of die te paren valt met keramiek voor het hoog.... hebben jullie ervaring met andere keramische drivers ? of is die resolutie aan Accuton voorbehouden ?
Leuk om te zien vond ik ook de toepassing van de tpa3116 modulen + DSP in de set van Martin Hagenbeek, als ik een tippie mag geven : verwissel de keramische ingangs condensatoren van de mid/hoog eindtrap in het blauwe kader eens door mkp condensatoren. In mijn ervaring komt dat de weergave ten goede ... ook de 330uH spoeltjes in het LC filter zijn een expirementje waard met wat lagere waarden.
George, wederom petje af, prima sfeertje weer
ik ga wederom opzoek naar een locatie voor een luisterdag amsterdam en omstreken met betaalbare
parkeerplekken.
Persoonlijk vond ik de accuton combi van Andre het meest intrigerend en dan met name het tweetertje, kost wat maar de resolutie die die dingen lieten horen is blijven hangen hier. Ook de mini's van Stefan spraken tot de verbeelding, dat purifi drivertje met zijn lelijke surround doet toch iets goed, ben wel benieuwd of die te paren valt met keramiek voor het hoog.... hebben jullie ervaring met andere keramische drivers ? of is die resolutie aan Accuton voorbehouden ?
Leuk om te zien vond ik ook de toepassing van de tpa3116 modulen + DSP in de set van Martin Hagenbeek, als ik een tippie mag geven : verwissel de keramische ingangs condensatoren van de mid/hoog eindtrap in het blauwe kader eens door mkp condensatoren. In mijn ervaring komt dat de weergave ten goede ... ook de 330uH spoeltjes in het LC filter zijn een expirementje waard met wat lagere waarden.
George, wederom petje af, prima sfeertje weer
Laatst gewijzigd door motoindo op zo 17 sep 2023, 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 2e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2023 16 September
Een Mundorf AMT heeft meer resolutie als een Accuton tweet.... 
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: 2e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2023 16 September
Zeg Dré, ik zou eens met Olaf gaan praten…. Dat zou toch leuk zijn…
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: 2e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2023 16 September
Visaton KE25SC paar keer gehoord, erg goed, maar het merk heeft het imago tegen merk ik, de titanium mids die ik nu heb in de VOX 200's zijn ook zeer goedmotoindo schreef: ↑zo 17 sep 2023, 14:43hebben jullie ervaring met andere keramische drivers ? of is die resolutie aan Accuton voorbehouden ?
Re: 2e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2023 16 September
Het is wel spijtig dat ik de Accuton set niet heb gehoord, toen was ik zelf aan het klooien met wifi en kapotte dingen
haha
hoop dat je die nog een keer mee neemt Dre ! hoor zoveel goeds, en conus van keramiek blijft zo iets geks moet ze toch eens gehoord hebben !!
hoop dat je die nog een keer mee neemt Dre ! hoor zoveel goeds, en conus van keramiek blijft zo iets geks moet ze toch eens gehoord hebben !!
Re: 2e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2023 16 September
Is dat deze ?
Mijn skytronics genen malen niet om imago
Heb je wel wat gemist, niet normaal hoeveel resolutie die dingen lieten horen. Heb trouwens zojuist de SAOB bijgewerkt voor het wheel weekend, ben benieuwd naar jullie oordeel.
Re: 2e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2023 16 September
aah leuk !!!lekker luisteren , ja ik weet niet zo goed wat ik kan mee nemen (niks is ook zo saai)... dacht op zijn minst dsp en meet setje en wellicht versterking ?
en ik heb 1 half projectje gekregen van HENJO (lid van DIYAUDIO en HIFI.nl ) waar wel iets moois mee te maken zou kunnen worden (mooie seas drivers en een cabinet wat bijna klaar is. ik heb alleen geen ervaring met boven frezen om het gat netjes te maken enzo), maar weet niet of iemand daar zin in heeft? post het wel even in de app. vervuil ik hier het topic niet.
Laatst gewijzigd door WrineX op zo 17 sep 2023, 17:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: 2e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2023 16 September
Ik ben blij dat Dre mijn versterker wilde gebruiken voor zijn speakers, geeft voor mij toch aan dat de bottleneck in mijn systeem niet in de streamer/dac/versterker zit want wat een geluid uit die monitors!
Nog meer reden om wat vaart achter de nieuwe speakers te zetten en misschien wat anders te proberen samen met joppe
Nog meer reden om wat vaart achter de nieuwe speakers te zetten en misschien wat anders te proberen samen met joppe
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: 2e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2023 16 September
wow dat ziet er mooi uit, ik heb die AMT nog niet eerder gezien, wat is dit ? ga er even van uit dat het een amt is trouwens
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: 2e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2023 16 September
Dat zijn de AMT tweeters in mijn Wharfefale Elysian 4 luidsprekers.
https://www.whathifi.com/reviews/wharfedale-elysian-4
Re: 2e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2023 16 September
Wat resolutie betreft, vind ik de Accuton en Mundorf AMT erg dicht bij elkaar liggen. Heb zelf de AMT 21 en heb een behoorlijk aantal keren bij iemand de Accuton gehoord. Maar wat Olaf zegt, de AMT is zijdezacht met behoud van detail. Bijzondere combinatie.
Wat mij heel positief verraste waren de speakers van Wrinex, werkelijk prachtig mid en hoog met flinke dynamiek. Heel realistisch!
Verder weer een prima georganiseerde interessante dag, dank aan Kappa7.
Wat mij heel positief verraste waren de speakers van Wrinex, werkelijk prachtig mid en hoog met flinke dynamiek. Heel realistisch!
Verder weer een prima georganiseerde interessante dag, dank aan Kappa7.
