Ik zet je op de lijst, met settigradekat schreef: ↑di 23 mei 2023, 10:40Ik kom ook graag langs George. Dit keer neem ik waarschijnlijk niets mee, dus je hoeft dit keer niet te slepen![]()
2e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2023 16 September
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: 2e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2023 16 September
Re: 2e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2023 16 September
-
tigradekat
- Berichten: 431
- Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35
Re: 2e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2023 16 September
Vooruit maar danKappa7 schreef: ↑wo 24 mei 2023, 10:35Ik zet je op de lijst, met settigradekat schreef: ↑di 23 mei 2023, 10:40Ik kom ook graag langs George. Dit keer neem ik waarschijnlijk niets mee, dus je hoeft dit keer niet te slepen![]()
![]()
Dan graag in één van de kleinere zalen (niet de zolder)
Re: 2e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2023 16 September
Na de lovende woorden van de Bredagangers ben ik ook wel erg benieuwd! 
Re: 2e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2023 16 September
Top dat moet lukken.tigradekat schreef: ↑wo 24 mei 2023, 17:02Vooruit maar danKappa7 schreef: ↑wo 24 mei 2023, 10:35Ik zet je op de lijst, met settigradekat schreef: ↑di 23 mei 2023, 10:40Ik kom ook graag langs George. Dit keer neem ik waarschijnlijk niets mee, dus je hoeft dit keer niet te slepen![]()
![]()
![]()
Dan graag in één van de kleinere zalen (niet de zolder)
Het plan is om beide kleinere zalen naast elkaar te gaan gebruiken dus dat moet lukken.
Re: 2e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2023 16 September
Lijkt me leuk om te komen luisteren. Mijn setup vind ik te groot en weet zelfs nog niet of ik het in Hengelo ga demonstreren
.
- tonvandeacker
- Berichten: 867
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: 2e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2023 16 September
Lekker dichtbij...dus ik kom ook....en neem een kennis mee als bezoeker.
Met een nieuwe set (is dan wel klaar denk ik ) de Scamo18 vloerstaander.
Indien nodig kan ik ook nog een set Next monitors meenemen in een nieuwe behuizing.
Verder een CA versterker en wat muziek op de PC.
Heb er al weer zin in.
Groetjes
Ton
Met een nieuwe set (is dan wel klaar denk ik ) de Scamo18 vloerstaander.
Indien nodig kan ik ook nog een set Next monitors meenemen in een nieuwe behuizing.
Verder een CA versterker en wat muziek op de PC.
Heb er al weer zin in.
Groetjes
Ton
Re: 2e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2023 16 September
Is wel een mooie setup en zou prima in de grote ruimte passen.
Ik zet je op de lijst.
Mocht je je bedenken, set is ook van harte welkom
Re: 2e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2023 16 September
Leuk Ton,tonvandeacker schreef: ↑di 06 jun 2023, 20:26Lekker dichtbij...dus ik kom ook....en neem een kennis mee als bezoeker.
Met een nieuwe set (is dan wel klaar denk ik ) de Scamo18 vloerstaander.
Indien nodig kan ik ook nog een set Next monitors meenemen in een nieuwe behuizing.
Verder een CA versterker en wat muziek op de PC.
Heb er al weer zin in.
Groetjes
Ton
We zijn benieuwd naar de nieuwe vloerstaanders.
Ik zet je op de lijst
Re: 2e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2023 16 September
Ik zou ook graag komen, weet nog niet wat ik mee neem...
Ik denk : Planar speaker Fullrange met nieuwe tweeters of hybride met de zelfde tweeters die +- op 300 gecrossed worden.
Zou wel eens wat groter kunnen zijn dan normaal...als ik vervoer weet te regelen. probeer er zeker bij te zijn !. was hartstikke leuk vorige keer !! staat in de agenda !!! en wellicht ben ik dit keer op tijd met iets maken
kans is niet heel groot hehe
Ik denk : Planar speaker Fullrange met nieuwe tweeters of hybride met de zelfde tweeters die +- op 300 gecrossed worden.
Zou wel eens wat groter kunnen zijn dan normaal...als ik vervoer weet te regelen. probeer er zeker bij te zijn !. was hartstikke leuk vorige keer !! staat in de agenda !!! en wellicht ben ik dit keer op tijd met iets maken
Re: 2e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2023 16 September
hihi daar maak ik me niet druk om
wel of er iets af is op tijd om naar te luisteren haha
Re: 2e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2023 16 September
Dat is top.WrineX schreef: ↑do 13 jul 2023, 21:44Ik zou ook graag komen, weet nog niet wat ik mee neem...
Ik denk : Planar speaker Fullrange met nieuwe tweeters of hybride met de zelfde tweeters die +- op 300 gecrossed worden.
Zou wel eens wat groter kunnen zijn dan normaal...als ik vervoer weet te regelen. probeer er zeker bij te zijn !. was hartstikke leuk vorige keer !! staat in de agenda !!! en wellicht ben ik dit keer op tijd met iets makenkans is niet heel groot hehe
Ik zet je op de lijst.
Re: 2e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2023 16 September
Ik zit dan nog in een verbouwing dus ik ben er niet bij. Veel plezier allen.
Re: 2e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2023 16 September
Dat is jammer John, maar mocht je er even tussenuit willen dan weet je het wel te vinden denk ik.
Suc6 met de verbouwing.
Suc6 met de verbouwing.
Re: 2e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2023 16 September
Deze dag nog maar eens onder de aandacht brengen.
Nog een goede maand voor dat het zo ver is.
Er hebben tot nu toe 15 leden gereageerd en er is nog ruimte beschikbaar voor een aantal sets.
Nog een goede maand voor dat het zo ver is.
Er hebben tot nu toe 15 leden gereageerd en er is nog ruimte beschikbaar voor een aantal sets.
Re: 2e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2023 16 September
Er komen altijd wel mensen langs die zich van te voren niet opgeven.
Re: 2e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2023 16 September
Ik meld mezelf bij deze alvast af. Ik heb niks nieuws om te laten zien, ben net terug van vakantie en de week erna ben ik een aantal maanden weg van huis. Volgend jaar ben ik er weer bij 
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 2e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2023 16 September
ik kan ook wel m'n Revox B77 meenemen indien a) interesse en b) plek in de auto
Re: 2e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2023 16 September
Ik kom ook naar de ZBA-dag in Ermelo .
1. De laatste maanden heb ik, net als een aantal andere ZBA leden, een DSD DAC gebouwd, zoals hier: https://puredsd.ru/ aangegeven (versie DCS 2.6.2). Deze experimentele DAC, die gekoppeld is aan een Raspberry Pi streamer, kan ik demonstreren op een aanwezige set, als er ook een LMS muziek server aanwezig is. De uitgangstrap van de DAC kan gekozen worden uit een actieve uitgang of een passieve uitgang met trafo’s.
2. Verder heb ik me eens verdiept in het effect en de hoorbaarheid van tijd- of klokjitter. Bij tijd en wijle duikt dit onderwerp op. En tegenwoordig heb je toch echt een kristalklok met femto-seconde tijdjitter nodig om van muziek te kunnen genieten. Maar wat gebeurt er bij tijdjitter en hoe hoorbaar is dit? Indien mogelijk, kan ik hierover een korte presentatie geven en de hoorbaarheid aan de hand van een aantal geluidsfragmenten op een aanwezige set demonstreren.
1. De laatste maanden heb ik, net als een aantal andere ZBA leden, een DSD DAC gebouwd, zoals hier: https://puredsd.ru/ aangegeven (versie DCS 2.6.2). Deze experimentele DAC, die gekoppeld is aan een Raspberry Pi streamer, kan ik demonstreren op een aanwezige set, als er ook een LMS muziek server aanwezig is. De uitgangstrap van de DAC kan gekozen worden uit een actieve uitgang of een passieve uitgang met trafo’s.
2. Verder heb ik me eens verdiept in het effect en de hoorbaarheid van tijd- of klokjitter. Bij tijd en wijle duikt dit onderwerp op. En tegenwoordig heb je toch echt een kristalklok met femto-seconde tijdjitter nodig om van muziek te kunnen genieten. Maar wat gebeurt er bij tijdjitter en hoe hoorbaar is dit? Indien mogelijk, kan ik hierover een korte presentatie geven en de hoorbaarheid aan de hand van een aantal geluidsfragmenten op een aanwezige set demonstreren.
Laatst gewijzigd door GerardJ op di 29 aug 2023, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 2e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2023 16 September
Hoi Gerard, Leuk Toch nog een DSD DAC!
Ik ben natuurlijk erg benieuwd naar jou interpretatie van het geheel.
Ik zal in de komende weken gaan beginnen aan een programma en bij deze de vraag aan de deelnemers wie deze mooie DAC als bron wil gebruiken voor zijn set.
Ik denk dat we de presentatie over de hoorbaarheid van jitter even apart in de grote ruimte plannen.
Hoeveel tijd denk je daar voor nodig te hebben?
Mogelijk heb ik nog wel een PC staan met LMS als dat nodig is.
Ik zal overigens mijn DSD Dac ook mee nemen maar er geen demo mee geven.
Tis misschien wel leuk om dat even te laten zien.
Ik zet je op de lijst met de deelnemers
Ik ben natuurlijk erg benieuwd naar jou interpretatie van het geheel.
Ik zal in de komende weken gaan beginnen aan een programma en bij deze de vraag aan de deelnemers wie deze mooie DAC als bron wil gebruiken voor zijn set.
Ik denk dat we de presentatie over de hoorbaarheid van jitter even apart in de grote ruimte plannen.
Hoeveel tijd denk je daar voor nodig te hebben?
Mogelijk heb ik nog wel een PC staan met LMS als dat nodig is.
Ik zal overigens mijn DSD Dac ook mee nemen maar er geen demo mee geven.
Tis misschien wel leuk om dat even te laten zien.
Ik zet je op de lijst met de deelnemers
