Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.

Bericht door Shadow »

Werd ie zo warm dan???
HiFi Beestje
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 16 aug 2023, 21:54

Re: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.

Bericht door HiFi Beestje »

Ja, er werd op forums ook al over gepraat.
Zeker wel 50 graden.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.

Bericht door ds23man »

Een gemiddelde A/B versterker wordt al zo'n 65 graden.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.

Bericht door Leeuwarden »

Als je hem in de oven zet wel…
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.

Bericht door Shadow »

HiFi Beestje schreef: za 09 sep 2023, 12:58
Ja, er werd op forums ook al over gepraat.
Zeker wel 50 graden.
Daar is op zich niks mis mee...
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.

Bericht door Shadow »

ds23man schreef: za 09 sep 2023, 13:30
Een gemiddelde A/B versterker wordt al zo'n 65 graden.
Beetje Pass doet dat wel idd :-k
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.

Bericht door Leeuwarden »

Dat een klasse A.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.

Bericht door ds23man »

Zet een Quad 405 maar eens 24 uur aan....
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.

Bericht door Pjotr »

Als die zo heet wordt is wat mis mee. Overigens aan > 60 graden metaal brandt je gewoon je vingers.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.

Bericht door Leeuwarden »

Yep. 65 is voor een klasse A al te heet, laat staan voor een A/B.
HiFi Beestje
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 16 aug 2023, 21:54

Re: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.

Bericht door HiFi Beestje »

Het is gewoon geen gunstige bedrijfs temperatuur voor electronica, vooral voor elco's niet.
Dat wil je op zich niet hebben, daarvoor is er gewoon koelmateriaal bedacht.
Ze testen trouwens ook de levensduur van apparaten ed door ze aan hogere temperaturen bloot te stellen, de verwering of oxidatie door zuurstof gaat dan ook veel sneller.
Ik wil het risico niet lopen in elk geval.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.

Bericht door Shadow »

Snap ik prima
HiFi Beestje
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 16 aug 2023, 21:54

Re: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.

Bericht door HiFi Beestje »

:sure:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.

Bericht door ds23man »

Ach, wat is heet. Mijn PV omvormer met een belasting van 12 kW met geregelde fan:
Knipsel.PNG
Gemiddeld over een jaar:
Knipsel.PNG
Zit gewoon 12 jaar fabrieksgarantie op.
HiFi Beestje
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 16 aug 2023, 21:54

Re: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.

Bericht door HiFi Beestje »

Ja ja, niet te voorkomen omdat het om veel vermogen gaat.
Ik geloof dat een chip van een PC zelfs nog warmer wordt trouwens vooral als je hem volledig belast.
Halfgeleiders kunnen er wel tegen in elk geval.
Plaats reactie