Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.
Moderator: Beheerdersteam
-
HiFi Beestje
- Berichten: 52
- Lid geworden op: wo 16 aug 2023, 21:54
Re: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.
Ja, er werd op forums ook al over gepraat.
Zeker wel 50 graden.
Zeker wel 50 graden.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.
Een gemiddelde A/B versterker wordt al zo'n 65 graden.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.
Daar is op zich niks mis mee...HiFi Beestje schreef: ↑za 09 sep 2023, 12:58Ja, er werd op forums ook al over gepraat.
Zeker wel 50 graden.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.
Als die zo heet wordt is wat mis mee. Overigens aan > 60 graden metaal brandt je gewoon je vingers.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.
Yep. 65 is voor een klasse A al te heet, laat staan voor een A/B.
-
HiFi Beestje
- Berichten: 52
- Lid geworden op: wo 16 aug 2023, 21:54
Re: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.
Het is gewoon geen gunstige bedrijfs temperatuur voor electronica, vooral voor elco's niet.
Dat wil je op zich niet hebben, daarvoor is er gewoon koelmateriaal bedacht.
Ze testen trouwens ook de levensduur van apparaten ed door ze aan hogere temperaturen bloot te stellen, de verwering of oxidatie door zuurstof gaat dan ook veel sneller.
Ik wil het risico niet lopen in elk geval.
Dat wil je op zich niet hebben, daarvoor is er gewoon koelmateriaal bedacht.
Ze testen trouwens ook de levensduur van apparaten ed door ze aan hogere temperaturen bloot te stellen, de verwering of oxidatie door zuurstof gaat dan ook veel sneller.
Ik wil het risico niet lopen in elk geval.
-
HiFi Beestje
- Berichten: 52
- Lid geworden op: wo 16 aug 2023, 21:54
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.
Ach, wat is heet. Mijn PV omvormer met een belasting van 12 kW met geregelde fan:
Gemiddeld over een jaar:
Zit gewoon 12 jaar fabrieksgarantie op.
Gemiddeld over een jaar:
Zit gewoon 12 jaar fabrieksgarantie op.
-
HiFi Beestje
- Berichten: 52
- Lid geworden op: wo 16 aug 2023, 21:54
Re: Topping LA90 goede ingang gebalanceerd.
Ja ja, niet te voorkomen omdat het om veel vermogen gaat.
Ik geloof dat een chip van een PC zelfs nog warmer wordt trouwens vooral als je hem volledig belast.
Halfgeleiders kunnen er wel tegen in elk geval.
Ik geloof dat een chip van een PC zelfs nog warmer wordt trouwens vooral als je hem volledig belast.
Halfgeleiders kunnen er wel tegen in elk geval.
