Hypex Nilai Class D technology
Moderator: Beheerdersteam
Re: Hypex Nilai Class D technology
Krijg je er ook een inbussleutel bij en standaard componenten over?
- Leeuwarden
Tja, als dat zo is dan wordt het toch wel aantrekkelijk… maar goed, de gebruiksaanwijzing is kennelijk wel begrijpbaar dus dan is er geen lol meer aan…
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Je krijgt er zelfs een filmpje bij:
En ook torx sleuteltjes....
En ook torx sleuteltjes....
Ho, ho... vroeger nooit Revell vliegtuigjes in elkaar geplakt? Ok, die moest je nog wel zelf schilderenLeeuwarden schreef: ↑vr 08 sep 2023, 13:50Tja, als dat zo is dan wordt het toch wel aantrekkelijk… maar goed, de gebruiksaanwijzing is kennelijk wel begrijpbaar dus dan is er geen lol meer aan…
http://www.hansotten.com/other-kits/445-2/
Laatst gewijzigd door Pjotr op vr 08 sep 2023, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- Leeuwarden
Jazeker, als vliegtuigspotter natuurlijk bulten modelletjes gebouwd! Mijn eerste stappen op audiogebied waren een setje Focal speakers bouwen, gekocht bij OLS.
- Leeuwarden
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Ben ooit begonnen met de Tandy doos:Pjotr schreef: ↑vr 08 sep 2023, 14:15Ho, ho... vroeger nooit Revell vliegtuigjes in elkaar geplakt? Ok, die moest je nog wel zelf schilderenLeeuwarden schreef: ↑vr 08 sep 2023, 13:50Tja, als dat zo is dan wordt het toch wel aantrekkelijk… maar goed, de gebruiksaanwijzing is kennelijk wel begrijpbaar dus dan is er geen lol meer aan…En eerlijk is eerlijk mijn eerste versterker, althans iets wat geluid versterkte, was een Philips bouwdoos. En uiteraard een Erres transistor radio:
erres2.jpg
http://www.hansotten.com/other-kits/445-2/
Heb ik ook even nog gehad: Gingen voor een habbekrats weg toen Tandy stopte. Snel aan de buurjongen gegeven. Vond de Philips leuker eigenlijk...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Verschil was vooral de prijs. Tandy gebruikte een goedkope kartonnen plaat en Plips plastic. Waarom mijn vader dat Tandy ding voor mij gekocht heeft snap ik nog steeds niet, mijn Opa was Plips dealer en kon dat ding voor inkoopsprijs krijgen....
Ik denk dat vooral het verschil is in de manier van opbouwen, met de Philips manier kon je ook een wat ingewikkeldere schakeling overzichtelijk bouwen, terwijl de Science Fair doos dan een rommelige kluwen van draadjes werd. Maar we dwalen nogal af...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Eigenlijk is er in 50 jaar geen zak veranderd, Philips had complete bouwpakketten voor versterkers, tuners en luidsprekers inclusief behuizingen.
Het enige verschil is dat je toen nog een soldeerbout nodig had....
Het enige verschil is dat je toen nog een soldeerbout nodig had....
Leeuwarden: Tja, als dat zo is dan wordt het toch wel aantrekkelijk…
Het is inderdaad heel goed te doen, vandaar mijn opmerking DIY voor dummies. Ik had bij de montage een enkele vraag mbt een klein printje dat ik dacht te missen, het bleek een 2 delig printje te zijn dat gescheiden moest worden. Ik heb ze daarover gebeld en binnen 5 minuten kon ik verder.
Verder; zoals al eerder naar voren kwam, wie niet tevreden is over de kast, kan zelf samenstellen met de droomkast naar eigen wens, zoals het een echte DIY'er betaamt. Die behoefte had ik totaal niet, het logo is amper zichtbaar en alles past perfect, daar komt een hobbyist niet bij in de buurt.
Overigens: Alpha audio gaf aan de stereo eindtrap in 45 minuten te hebben samengebouwd, ik deed er het dubbele over. Inderdaad geleverd incl. gereedschap.
Groet,
Rob.
Het is inderdaad heel goed te doen, vandaar mijn opmerking DIY voor dummies. Ik had bij de montage een enkele vraag mbt een klein printje dat ik dacht te missen, het bleek een 2 delig printje te zijn dat gescheiden moest worden. Ik heb ze daarover gebeld en binnen 5 minuten kon ik verder.
Verder; zoals al eerder naar voren kwam, wie niet tevreden is over de kast, kan zelf samenstellen met de droomkast naar eigen wens, zoals het een echte DIY'er betaamt. Die behoefte had ik totaal niet, het logo is amper zichtbaar en alles past perfect, daar komt een hobbyist niet bij in de buurt.
Overigens: Alpha audio gaf aan de stereo eindtrap in 45 minuten te hebben samengebouwd, ik deed er het dubbele over. Inderdaad geleverd incl. gereedschap.
Groet,
Rob.
Niet voor dat v.d.Heem (Erres) radiootje! Daar zaten van fabriekswege in de print busjes gesoldeerd. Je stak een weerstandje e.d. in die busjes en kneep het aan de onderkant dicht. Daarvoor was zelfs een tangetje meegeleverd. Zie foto
Herkansing: Die kits waren jaren '60 en v.d.Heem heeft tot eind jaren '60 bestaan...
- Leeuwarden
Toch gek, als bouwpakketje bouwer pur sang heb ik dus nooit zo’n kitje gehad. Misschien had ik dan wel wereldwijd succesvolle versterkers e.d. ontworpen… zucht… nu zijn al deze unieke ontwerpen nooit de waarheid geworden… zo jammer dat ik dit de mensheid niet heb kunnen laten beleven… voor veel geld en oneindige roem…
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Je doet altijd heel geheimzinnig over je leeftijd. Ben zelf van bouwjaar 1968, dus 55. Stel dat jij op je 15e dat radiootje in 1965 in elkaar geknepen hebt, kom ik op 73 jaar. Met een spreiding van een decennium kan dat tussen de 78 en 68 liggen. Met een leeftijd van 10 hebben we het over 83-73, Weet je zeker dat jij als klein jochie niet hebt zitten toe te kijken hoe je vader dat pakketje in elkaar bouwde?
Lekker boeiend Snoekermans. Weet jij wel zeker dat je ooit Hypex van binnen hebt gezien?
- Leeuwarden
Misschien wel leuk om een nieuw topic over te beginnen! Raad de leeftijd van Peter en win mooie prijzen die belangeloos beschikbaar zijn gesteld door Juoiga!