Bluetooth Noise Cancelling Hoofdtelefoon

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Muug
Contacteer:

Bluetooth Noise Cancelling Hoofdtelefoon

Bericht door Muug »

Hoi iedereen,

lang geleden dat ik op dit forum nog eens iets gepost heb. :hide: Ik ben op zoek naar een goede (eigenlijk: ZEER goede) hoofdtelefoon. Moet bluetooth zijn en noise cancelling lijkt me ook heel erg belangrijk. Bedoeling is namelijk om naar muziek te luisteren terwijl de rest van het gezin geboeid naar mijns inziens oninteressante programma's kijkt. In afzondering gaan, of het gezin en de TV verhuizen naar een aparte kamer is helaas niet mogelijk, wegens geen kamers op overschot.
De Sony WH-1000XM5 lijkt volgens Google een topproduct te zijn, maar als jullie andere meningen/adviezen hebben dan hoor ik het graag.

Hartelijke groet,
Paul
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Re: Bluetooth Noise Cancelling Hoofdtelefoon

Bericht door Henkjan »

Muug schreef: ma 21 aug 2023, 16:48
Sony WH-1000XM5
m'n dochter heeft die de mk4. veel mogelijkhedn en de NC is echt top (en ook diverse handige features om bv even muziek en NC uit te zetten als iemand wat tegen je zegt). maar of die qua geluid jouw lat haalt weet ik niet

niet alleen google is enthousiast: https://www.whathifi.com/reviews/sony-wh-1000xm5
Laatst gewijzigd door Henkjan op ma 21 aug 2023, 17:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: correctie
FR_Aad

Bericht door FR_Aad »

Ik heb voor mijn werk een mk3. Fantastisch om het gelul om je heen niet te horen.
Ben er echt blij mee.
Maar de geluidskwaliteit is niet echt super. Dan heb ik er liever een met een draadje.
hardbats

Bericht door hardbats »

Ik heb zelf de Sony WH1000-XM4 en daar ben ik super te spreken over. Nu een stukje goedkoper geworden toen de XM5 uit kwam. Ik weet niet of de XM5 veel beter is geworden maar de XM4 is top. Heb hem toen vergeleken met de Sennheiser momentum 3, B&W PX7, Dali IO6 en de Nuraphone. De Sony was duidelijk beter met noisecanceling en vond ik qua geluid ook het prettigst.
Jos_br

Bericht door Jos_br »

Hier inmiddels ook een tevreden Sony WH1000-XM4 bezitter na een aantal andere hoofdtelefoons geprobeerd te hebben. Dus na een paar Sennheisers, marshall, AKG toch maar eens wat reviews, en aan de hand hiervan deze Sony (wil eigenlijk niets van Sony kopen..) gekocht. Deze doet het zeker goed voor het geld naar mijn inzien.

Jos.
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

xm3.jpg
xm3.jpg (9.46 KiB) 286 keer bekeken
die kan met en zonder draadje. :lol: :lol:
Muug
Contacteer:

Bericht door Muug »

Heel mooi! Dank voor de fantastische ervaringen. :goeie:
Wat mijn lat betreft (ahem): hij zal vooral dienen tijdens het lezen, dus dan zal ik vooral op het boek geconcentreerd zijn. :relax:
Muug
Contacteer:

Bericht door Muug »

Henkjan schreef: ma 21 aug 2023, 17:11
Muug schreef: ma 21 aug 2023, 16:48
Sony WH-1000XM5
m'n dochter heeft die de mk4. veel mogelijkhedn en de NC is echt top (en ook diverse handige features om bv even muziek en NC uit te zetten als iemand wat tegen je zegt). maar of die qua geluid jouw lat haalt weet ik niet

niet alleen google is enthousiast: https://www.whathifi.com/reviews/sony-wh-1000xm5
Inderdaad, ik had die ook gelezen. Ik hou wel van die website. Hebben ook een resem prachtige play lists waarmee je je set kan beoordelen. Ze beschrijven per song zelfs waarop je moet letten volgens hen. :D
bvb: https://www.whathifi.com/features/the-b ... ember-2022
timpert

Bericht door timpert »

Ik heb de verre voorloper van de WH-1000X, de MDR-1000X die ik nog altijd naar volle tevredenheid gebruik. Inderdaad qua geluidskwaliteit niet het summum, maar best wel goed en er is zonder problemen lang naar te luisteren. Noise cancellation interfereert altijd enigszins met het geluid dat je wel wel horen, dat is door het werkingsprincipe haast onvermijdelijk. Sony heeft in korte tijd een flinke hap uit de markt weten te nemen die voorheen werd gedomineerd door Bose, en dat hebben ze verfrissend ouderwets gedaan: door gewoon een beter product te maken.
satefan

Bericht door satefan »

Ik heb de Epos Senheisser MB660. Zeer tevreden over. Noise Cancelling is erg goed, goed draagcomfort en ditto (wat mij betreft) geluidskwaliteit. Ik heb ook een Bose QC (al wel wat ouder) maar die vind ik qua draagcomfort toch wat minder en gebruik ik dus nooit.
Muug
Contacteer:

Bericht door Muug »

timpert schreef: di 22 aug 2023, 21:08
Sony heeft in korte tijd een flinke hap uit de markt weten te nemen die voorheen werd gedomineerd door Bose,
Inderdaad, ik was nog van mening dat Bose hier baas was. Ik was verschoten dat Sony nu de leader is. En dat was net de aanleiding om hier een draadje te openen. :goedzo:
Forza

Bericht door Forza »

Goed alternatief voor de Sony XM5 is de Sennheiser Momentum 4

https://www.rtings.com/headphones/tools ... 0#test_433
Kappa7
Contacteer:

Bericht door Kappa7 »

Ik heb zelf een B&W en die vind ik zwaar en teveel laag hebben.ik ben overgestapt op een bedrade akg
Plaats reactie