aarden van voeding LM3886
Moderator: Beheerdersteam
aarden van voeding LM3886
Goedemorgen.
Om mijn dual mono opgebouwde lm3886, 3x parallel per kanaal te voeden, had ik een vraag hoe deze voeding te aarden. Ik kan 2x amplimo ringkernen, 2x 30v parallel zetten en zo een 0V line maken maar krijg dan 45/46 Volt na gelijkrichten. (Onbelast). Ik kan ook 1 ringkern, 2x 25Volt gebruiken maar weet niet hoe ik dan aan een gnd of 0volt line kom aan het begin van de brugcellen.
Iemand een idee?
Gr. Fred
Om mijn dual mono opgebouwde lm3886, 3x parallel per kanaal te voeden, had ik een vraag hoe deze voeding te aarden. Ik kan 2x amplimo ringkernen, 2x 30v parallel zetten en zo een 0V line maken maar krijg dan 45/46 Volt na gelijkrichten. (Onbelast). Ik kan ook 1 ringkern, 2x 25Volt gebruiken maar weet niet hoe ik dan aan een gnd of 0volt line kom aan het begin van de brugcellen.
Iemand een idee?
Gr. Fred
Re: Het grote diy versterker kit (overzichts)topic
Met 2 x 30 Volt AC zit je heel dicht bij het absolute maximum dat de 3886 mag hebben. lijkt me niet verstandig
Is de trafo van 2 x 25 Volt ook van Amplimo ? daar kun je datasheets vinden met hoe de kleuren aan te sluiten.
Indien niet, maak dan een paar foto's van die trafo.
Is de trafo van 2 x 25 Volt ook van Amplimo ? daar kun je datasheets vinden met hoe de kleuren aan te sluiten.
Indien niet, maak dan een paar foto's van die trafo.
Re: Het grote diy versterker kit (overzichts)topic
Yep, 30V is te veel voor een LM3886. Hij gaat dan ook heel snel in de beveiliging. 24V is optimaal, 25V op het randje. Maar 2x 24V trafo's zijn gewoon standaard. Per LM3886 heb je aan 80VA genoeg voor midden en hoog. Met het laag er bij is 120VA goed. Meer heeft geen zin.
Re: Het grote diy versterker kit (overzichts)topic
Aansluiten van secundair is geen probleem. Heb ook nog 2x 20volt 100va. Maar er moeten wel 3 lm3886 per kanaal vam voeding worden voorzien. En hoe te aarden?
Gr. Fred
Gr. Fred
Re: Het grote diy versterker kit (overzichts)topic
De voedingsnul van alle 3 de printen per kanaal echt zo kort als het maar kan, met dik koperdraad (min 2,5mm2) met elkaar doorverbinden. Met 2x 24V 250 VA zit je wel goed. Zonder foto is er verder weinig van te zeggen hoe!
Laatst gewijzigd door Pjotr op vr 11 aug 2023, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Het grote diy versterker kit (overzichts)topic
Nul en aarde zijn natuurlijk aparte zaken. Ik denk dat Fred dat een beetje door elkaar gooit.
Re: Het grote diy versterker kit (overzichts)topic
Ja dat denk ik ook. Heb het ook even veranderd. Aarden op de kast doe je in principe bij de cinch ingangen met een 100nF C'je parallel aan en 220 - 470 ohm weerstandje.
Re: Het grote diy versterker kit (overzichts)topic
Klopt Ray! 1x 2x25v 300va. Foto,s
Re: Het grote diy versterker kit (overzichts)topic
Hmm dit is wel een erg gefreakte fiele LM3886 versterker. Denk dat je daarvoor bij de maker moet zijn voor schema's. Maak er dan een eigen topic over. Dit is een overzichtstopic.
Re: aarden van voeding LM3886
Omdat ik natuurlijk niet alles weet. Het gaat puur om hoe ik een gnd of 0v lijn krijg vanaf mijn ringkern.
Gr. Fred
Gr. Fred
Re: aarden van voeding LM3886
Knoop 2 willekeurige secundaire draden aan elkaar. 50 % kans dat je het goed doet.
Aan de kleuren te zien is het geen Amplimo of ILP.
Aan de kleuren te zien is het geen Amplimo of ILP.
Re: aarden van voeding LM3886
Standaard plaatje van een Amplimo trafo. daar moet je de gele en de blauwe aan elkaar knopen.
Heeft te maken met het einde van de ene wikkeling, en het begin van de andere.
Daarom staan die zwarte puntjes erbij aangegeven.
Heeft te maken met het einde van de ene wikkeling, en het begin van de andere.
Daarom staan die zwarte puntjes erbij aangegeven.
Re: aarden van voeding LM3886
Dat gaat zo niet. De enige manier is om de voedingsprinten in serie te zetten.
Maar ben nu uithuizig, heb geen schema voorhanden.
Maar ben nu uithuizig, heb geen schema voorhanden.
Re: aarden van voeding LM3886
viewtopic.php?t=27444
De onderste helft van het plaatje in het eerste topic is de enige mogelijkheid in jouw geval.
Mogelijk moeten de voedingsprinten aangepast worden.
De onderste helft van het plaatje in het eerste topic is de enige mogelijkheid in jouw geval.
Mogelijk moeten de voedingsprinten aangepast worden.
