Dutch Audio Event

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Kappa7 »

Walt schreef: di 18 okt 2022, 18:07
Denk dat er een glas bier over de andere helft van het kladblok is gevallen, ontbreken wat kamers t.o.v. dat eerdere verslag.
Dat zijn vaak merken die niet adverteren bij deze club.
Ja ook voor een beurs verslag moet gewoon betaald worden.
Kleine merken zo als in kamer 119 mogen dan zo lang ze de gun factor hebben nog mee maar als ze groter worden moeten die ook gewoon betalen.
Ja het HiFi landje is best wel bedorven van commercie.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Dutch Audio Event

Bericht door ray5150 »

Ach, Ik denk dat dat bij de Firato destijds niet heel anders was ?
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door motoindo »

Denk dat voor audio bladen & websites hetzelfde geld als voor andere media, die moeten gewoon verdienen aan dit soort events omdat online de spoeling dermate dun is dat er niet van te leven valt. Vroeger - denk Firato - werd er nog grif in de buidel getast voor kranten, tijdschriften, reviews, singeltjes, lp's, videobanden etc waar hele jaargangen / compilaties / discografieën tegenwoordig vaak niet verder dan een klik verwijderd zijn, en als je de route weet ook nog eens voor noppes.

Dat dan zo'n evenement wordt aangegrepen om nog wat om te kunnen zetten is gewoon een sign of the times net zoals de teloorgang van toko's ala speaker & co omdat iedereen zich naar de goedkoopste webshop tweakert.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Dutch Audio Event

Bericht door FR_Aad »

Kappa7 schreef: di 18 okt 2022, 21:22
Walt schreef: di 18 okt 2022, 18:07
Denk dat er een glas bier over de andere helft van het kladblok is gevallen, ontbreken wat kamers t.o.v. dat eerdere verslag.
Dat zijn vaak merken die niet adverteren bij deze club.
Ja ook voor een beurs verslag moet gewoon betaald worden.
Kleine merken zo als in kamer 119 mogen dan zo lang ze de gun factor hebben nog mee maar als ze groter worden moeten die ook gewoon betalen.
Ja het HiFi landje is best wel bedorven van commercie.

Dat is natuurlijk niet alleen in de audiowereld.
Het is in alle takken van sport wel gebruikelijk dat advertenties en advertorials en recensies hand in hand gaan.

Of wat denk je van testen?
Ben weleens door een grote uitgever benaderd.
Om mogelijk tot product van het jaar gekozen te worden mocht je een product gratis inzenden en inschrijfgeld betalen. En dan misschien ….
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door jeroen_d »

Flauwekul van dat betalen. Hifipig liep daar gewoon op de beurs om verslag te doen. Niemand heeft daarvoor hoeven te betalen. Het is gewoon misgegaan in de interactie met kamer 119, met ons hadden ze prettig contact en hebben netjes verslag gedaan.
En voor ons is het dan weer raden waarom wij totaal gemist zijn door the-ear.net
Maar om daar nou over te gaan katten...ik vind het wat kinderachtig wat hier gebeurt.

Ja, als je een uitgebreide review wil, of extra aandacht buiten het normale beursverslag, dan moet daar altijd voor worden betaald. Bij iedereen.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Dutch Audio Event

Bericht door rikpost »

Ach dat spul van jullie verkoopt zichzelf wel 8)
paulreus
Berichten: 4
Lid geworden op: di 24 jan 2023, 14:13

Re: Dutch Audio Event

Bericht door paulreus »

motoindo schreef: do 13 okt 2022, 8:27
Pjotr schreef: wo 12 okt 2022, 16:52
De speakers van Chris zijn gewoon ontworpen voor een beperkte ruimte en hebben de room-gain nodig. Dan moet je ze ook in een beperkte demonstreren. Dat was overduidelijk te horen in die grote ruimte. De "punch" ontbrak en die hebben ze in een kleinere ruimte wel duidelijk.
Klopt, iets met stralingsweerstand. Speelde gisteren ook weer bij de demo voor de limburgse audioclub waar de ruimte veels te groot was, grown up ging nog net maar little one's verzopen compleet.

Misschien toch nog maar eens een setje vloerstaanders maken want dat telde wel lekker op zoals hier gedaan tijdens het Dutch Audio Event 2021:

DAE.1.png
Chris Camphuisen heeft gelijk. Er is namelijk een vuistregel voor de stralingsweerstand: De stralingsweerstand is, als de golflengte van het geluid in de buurt van de omtrek van de luidspreker komt, omgekeerd evenredig met de frequentie. Onder die frequentie neemt het afgegeven akoestische vermogen 6 decibel per octaaf af.
Maw als veel geluidsenergie afgestraald moet worden in het lage tonen gebied, is een grote conusdiameter nodig. Hoe groot, hangt van de luisterruimte af. Zij die weleens op een openlucht popfestival komen, zullen vaak verbaasd staan als men op 800 - 1000 meter afstand al lage tonen kan waarnemen. Nou, daar zorgen enorm grote luidsprekers en fors in aantal (en zware versterkers) voor. :)
Voor een diepgaander uitleg, kijk bij http://docs.mfbfreaks.com/div/philips1968.pdf voor het Philips Technisch tijdscfrit, waarin alle aspecten rond de electro-acoustiek in MFB grondig wordt behandeld.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Shadow »

Welkom Paul :goedzo:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Barry2001 »

Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door WrineX »

ik ga hem even skippen dit jaar :) wellicht een volgend jaar weder :) veel plezier !!
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door motoindo »

Yup, ga er ook niet bijzijn. Werkplaats verbouwing enzo maar nu eerst nog even genieten van het Thaise platteland.
Oplopend laag
Oplopend laag
Rene/Hans als jullie dit lezen, graag had ik het oplopende laag plaatje op labs geplaatst maar denk dat Thailand in de ip blacklist zit ?
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Dutch Audio Event

Bericht door hardbats »

Jammer, dan zit ik weer in de VS
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Kappa7 »

Waar ik eerst van plan was wel te gaan denk ik dat ik nu afhaak om dat ik het niet eens ben met de laatste veranderingen in het regelelement.
https://www.high-endforum.nl/topic/1717 ... ent-553319
Erg slechte zaak wat mij betreft.
Daarnaast wordt de toegang echt te hoog voor een dergelijk event.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door jeroen_d »

Tja, dit soort reacties, daar zijn juist de kleine bedrijven niet mee geholpen.
Voor starters en bedrijven zonder dealers is nog steeds ruimte.
Wij zullen met Daudio present zijn in kamer 14 aan de andere kant van het terras bij de abdijbar.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Walt »

Dat bericht op high end forum vertelt dit niet, maar kamer 14 was vorig jaar toch ook in gebruik, is de aanpassing nu dan dat de kleinere bedrijven zonder dealers dan alleen de kleinere ruimtes kunnen huren?

Edit: kamer 14 en 44 zijn bijna even groot, en dichter bij de bar? Ik zeg een verbetering!
Laatst gewijzigd door Walt op vr 28 jul 2023, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Shadow »

Snap de moeilijkheid ook niet helemaal, ik heb het idee dat men elkaar het licht in de ogen niet gunt en dan de organisatie onder druk gaat zetten?
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Walt »

Ik heb wel een keer een paar MBags bij audiomaat gekocht, zeker 60 euro die de grote jongens zijn misgelopen! :mrgreen:
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door jeroen_d »

Het punt is dat ze duidelijker onderscheid willen tussen importeurs en distributeurs die een dealer netwerk in nederland hebben en de bedrijven zonder dealers.
De bedrijven zonder dealers staan natuurlijk op de show om hun producten te verkopen, zoals Daudio dat doet. In de regel lukt dat natuurlijk niet met ons prijsniveau, mensen gaan niet over een dag ijs. Maar een aantal verkopen zijn voor ons direct gerelateerd aan de show.

De importeurs en distributeurs weten het effect van de show niet op de verkoop, omdat hun dealers er niet staan. Ik vind het wel grappig als ze dat aan ons vragen, want ze hebben echt geen clou.

De bedrijven zonder dealers staan nu dus in een eigen gedeelte. Gelukkig hebben ze niet gekozen voor een grote hal waar je dan alleen als een soort marktplaats terecht kan. Dat zou ons flink de das om hebben gedaan en reden om niet meer mee te doen.

De huidige opzet kan wellicht zelfs voordelig uitpakken, omdat er een onderscheid wordt gemaakt.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Henkjan »

Kappa7 schreef: vr 28 jul 2023, 13:00

https://www.high-endforum.nl/topic/1717 ... ent-553319
Erg slechte zaak wat mij betreft.
wat is dat voor neanderthaler?
aan aantal kraampjes staan met wat leuke vrouwen er achter die accessoires en kabels etc staan te verkopen
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door jeroen_d »

Vast zo'n vies stink mannetje zoals er veel rondlopen. :lol:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Walt »

Volgens mij is dat de man die met Blumenhofer luidsprekers staat, is ook vrienden met Cock van Sonore en AJ van den Hul.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door pappaleo »

Nee, dan die vent van Goldmund.... :beer:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Pjotr »

Walt schreef: vr 28 jul 2023, 14:47
Volgens mij is dat de man die met Blumenhofer luidsprekers staat, is ook vrienden met Cock van Sonore en AJ van den Hul.
Dat laatste lijkt mij sterk. Die is toch al een tijdje hemelen. De man van de Blumenhofer luidsprekers nog niet hoor... :sure:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Walt »

Denk dat je in de war bent.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Kappa7 »

Ik weet het zeker geloof ik.
Plaats reactie