Dutch Audio Event

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door WrineX »

Shadow schreef: di 11 okt 2022, 16:43
Pjotr schreef: di 11 okt 2022, 14:37
W.m.b. mogen er ook best wat meer ZBA dagen zijn, dat wel.
Daar wordt aan gewerkt!
oei spannend meer ZBA luisterdagen !! hell yeah. snel aan de bak dan.
Laatst gewijzigd door WrineX op wo 12 okt 2022, 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
TabCam
Berichten: 205
Lid geworden op: di 28 jan 2020, 14:18
Locatie: 't Oostn van Twente

Re: Dutch Audio Event

Bericht door TabCam »

Pjotr schreef: di 11 okt 2022, 14:37
Ik denk dat de huidige ZBA dagen daar al in voorzien Chris. En ook dat een non-zelfbouw publiek daar geen, of i.i.g. weinig, belangstelling voor heeft. W.m.b. mogen er ook best wat meer ZBA dagen zijn, dat wel. Al is dat ook weer een hoop geregel. De locatie in Ermelo vond ik zelf heel prettig, was ook betaalbaar en ligt redelijk centraal. Denk dat er misschien wel belangstelling is om het daar wat vaker te doen. Los van de overige ZBA dagen dan uiteraard!
Is Hengelo zo duur dan? Ermelo is voor mij nog enigszins haalbaar dus als er geen ZBA Oost Nederland meer komt zou dat zeker een te overwegen alternatief zijn!
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Shadow »

Ik begreep dat Hengelo niet door gaat vanwege de beschikbaarheid - of het gebrek eraan - van de locatie...
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door motoindo »

TabCam schreef: wo 12 okt 2022, 10:21
Is Hengelo zo duur dan? Ermelo is voor mij nog enigszins haalbaar dus als er geen ZBA Oost Nederland meer komt zou dat zeker een te overwegen alternatief zijn!
Volgens mij is het niet zozeer een kwestie van geld maar eerder van tijd, kost nogal wat voorbereiding om een en ander in goede wegen te leiden.
Shadow schreef: di 11 okt 2022, 16:43
Daar wordt aan gewerkt!
:goeie:
Walt schreef: di 11 okt 2022, 15:05
Ik heb het in Veldhoven zeker wel een paar keer zeer goed horen klinken.
Klopt, de opstelling bij Grimm was prima. Hoorde ook van Guido Tent dat hij met de buren van Dynaudio afspraken gemaakt had omtrent timing van de demo's. Het was vooral ons gangetje waar het bij tijd en wijlen op een kermis leek met subs die vrolijk door elkaar speelden.
Pjotr schreef: di 11 okt 2022, 14:37
De locatie in Ermelo vond ik zelf heel prettig, was ook betaalbaar en ligt redelijk centraal. Denk dat er misschien wel belangstelling is om het daar wat vaker te doen. Los van de overige ZBA dagen dan uiteraard!
Ben vanavond te gast bij https://audioclub-limburg.nl/ - even 200km heen en weer - en zou een meer centraal gelegen vaste demo locatie een geweldig idee vinden. De beneden zaal in Ermelo was misschien een beetje te groot maar leent zich wel prima voor ruilbeurs achtige activiteiten met dan de zaaltjes boven als demo ??? George wat denk jij, zijn ze daarvoor te porren ?
Laatst gewijzigd door motoindo op wo 12 okt 2022, 11:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Barry2001 »

Shadow schreef: wo 12 okt 2022, 10:57
Ik begreep dat Hengelo niet door gaat vanwege de beschikbaarheid - of het gebrek eraan - van de locatie...
De locatie heeft de bezuinigingsronde overleefd en zal de komende jaren ook blijven bestaan. As a matter of a fact ben ik nu interesse aan het polsen bij wat partijen en dat zie er goed uit, kan het niet 100% zeker zeggen maar de luisterdag Oost Nederland lijkt in 2023 gewoon door te gaan. Binnenkort meer info.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Shadow »

Volgens mij heeft de AVMN een vaste locatie centraal in het land?
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door motoindo »

Shadow schreef: wo 12 okt 2022, 11:24
Volgens mij heeft de AVMN een vaste locatie centraal in het land?
Barneveld, ben ik geweest, goede locatie ook !
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door hannesie »

Wij zitten nu in het Huis van Eemnes, Barneveld moest stoppen, ook de problemen corona e.d.

Nu dus https://sites.google.com/site/avmnaudio ... authuser=0

https://huisvaneemnes.nl/

Wij ervaren het als prettig, en nooit last van de sportzaal of Bibliotheek, daarnaast de gewone Horeca, en goede ruimtes.

Toevallig het er over gehad met George, maar voor de ZBA is het waarschijnlijk leuker in Ermelo
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door motoindo »

Handig tippie van Guido Tent, de zaaltjes boven in Ermelo waren fijn toch ?
guido.tent.grimm.room.choice.png
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door hannesie »

Toen ze in Eemnes een demo gaven van Grimm, hadden ze de Akoestiek ook op hun manier aangepakt. :lol:
zaal.jpg
De niet gebruikte tafels waren als reflectie panelen neergezet :goeie:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Pjotr »

Ja, die ruimte heeft prachtig reflecterende muren. Voorin was duidelijk de zijreflectie van de muur waarneembaar en storend! Ik zat 2e rij links uit het midden en kwam het meeste geluid uit de linker speaker en links daarnaast. Terwijl het theorieverhaal van Eelco Grimm dat juist zou moeten tackelen... Later, precies in het midden, had ik geen last van die zijreflecties en was het top. Kun je toch beter die grote zaal in Ermelo hebben.
Laatst gewijzigd door Pjotr op wo 12 okt 2022, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Dutch Audio Event

Bericht door hardbats »

Ik vond die grote zaal in Ermelo wel lekker, daar deden mijn speakers het prima in :lol: dus de grote van de ruimte ligt ook een beetje aan de speakers die komen.
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door motoindo »

Voor de wat grotere weergevers zoals jouw 15 inch exemplaren geen probleem nee maar alles beneden de pakweg 10 inch verzuipt, mijn Grown/Up's inclusief.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Pjotr »

Ja, dat was idd wel een beetje jammer. Maar de muziek die je draaide maakte veel goed! Eigenlijk was jij beter af geweest in de "koffie en kroketten" ruimte er naast. Daar stond nu de festival speaker van Henkjan de hele dag te excelleren. Had jij best bij gekund :sure:
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door WrineX »

de ruimte naast de koffie en kroket klonk heel goed ! de zolder leek wat minder maar was uiteindelijk prima. wellicht paar paneeltjes tegen een flutter echo , paar mensen er in en het leek ook opgelost :)
TabCam
Berichten: 205
Lid geworden op: di 28 jan 2020, 14:18
Locatie: 't Oostn van Twente

Re: Dutch Audio Event

Bericht door TabCam »

motoindo schreef: wo 12 okt 2022, 12:47
Voor de wat grotere weergevers zoals jouw 15 inch exemplaren geen probleem nee maar alles beneden de pakweg 10 inch verzuipt, mijn Grown/Up's inclusief.
De 6.5 inch van Satéfan's tonnetjes deden het ook goed in die ruimte en ik kan me voorstellen dat je voor kleinere drivers iets als een basreflex / transmisdielijn nodig hebt.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Henkjan »

TabCam schreef: wo 12 okt 2022, 16:12
motoindo schreef: wo 12 okt 2022, 12:47
Voor de wat grotere weergevers zoals jouw 15 inch exemplaren geen probleem nee maar alles beneden de pakweg 10 inch verzuipt, mijn Grown/Up's inclusief.
De 6.5 inch van Satéfan's tonnetjes deden het ook goed in die ruimte ...
niet waar ik zat, dat was uien
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Pjotr »

TabCam schreef: wo 12 okt 2022, 16:12
motoindo schreef: wo 12 okt 2022, 12:47
Voor de wat grotere weergevers zoals jouw 15 inch exemplaren geen probleem nee maar alles beneden de pakweg 10 inch verzuipt, mijn Grown/Up's inclusief.
De 6.5 inch van Satéfan's tonnetjes deden het ook goed in die ruimte en ik kan me voorstellen dat je voor kleinere drivers iets als een basreflex / transmisdielijn nodig hebt.
Dat is het punt niet. De speakers van Chris zijn gewoon ontworpen voor een beperkte ruimte en hebben de room-gain nodig. Dan moet je ze ook in een beperkte demonstreren. Dat was overduidelijk te horen in die grote ruimte. De "punch" ontbrak en die hebben ze in een kleinere ruimte wel duidelijk.
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door motoindo »

Pjotr schreef: wo 12 okt 2022, 16:52
De speakers van Chris zijn gewoon ontworpen voor een beperkte ruimte en hebben de room-gain nodig. Dan moet je ze ook in een beperkte demonstreren. Dat was overduidelijk te horen in die grote ruimte. De "punch" ontbrak en die hebben ze in een kleinere ruimte wel duidelijk.
Klopt, iets met stralingsweerstand. Speelde gisteren ook weer bij de demo voor de limburgse audioclub waar de ruimte veels te groot was, grown up ging nog net maar little one's verzopen compleet.

Misschien toch nog maar eens een setje vloerstaanders maken want dat telde wel lekker op zoals hier gedaan tijdens het Dutch Audio Event 2021:
DAE.1.png
Laatst gewijzigd door motoindo op do 13 okt 2022, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Pjotr »

Weet niet of je nu gelijk naar vloerstaanders moet. Denk dat je met sub ondersteuning ook ver komt. Maar dan wijk je wel een eind af van je concept!
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door SSassen »

Tja, stralingsweerstand en als remedie meer conusoppervlak.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Pjotr »

motoindo schreef: do 13 okt 2022, 8:27
Pjotr schreef: wo 12 okt 2022, 16:52
De speakers van Chris zijn gewoon ontworpen voor een beperkte ruimte en hebben de room-gain nodig. Dan moet je ze ook in een beperkte demonstreren. Dat was overduidelijk te horen in die grote ruimte. De "punch" ontbrak en die hebben ze in een kleinere ruimte wel duidelijk.
Klopt, iets met stralingsweerstand. Speelde gisteren ook weer bij de demo voor de limburgse audioclub waar de ruimte veels te groot was, grown up ging nog net maar little one's verzopen compleet.

Misschien toch nog maar eens een setje vloerstaanders maken want dat telde wel lekker op.

DAE.1.png
In vergelijk met de grote ruimte in Ermelo ziet die ruimte er niet erg groot uit, meer formaat stevige huiskamer. De Little Ones moet je daar gewoon niet willen. Of tot laaghooguit 70Hz - 80Hz laten lopen.
bart Luyckx
Berichten: 722
Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 14:04

Re: Dutch Audio Event

Bericht door bart Luyckx »

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Henkjan »

ROOM 119
MiniDSP, Servolabs, JaPS and Miniot…we just had a quick look in here as nothing was playing.
:relax: stelletje ...... dan spreek je toch iemand aan toch?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Pjotr »

Zeker. Maar mijn ervaring laatste jaren in Veldhoven is toch wel dat daar over het algemeen niet op gereageerd werd. Dus dan neem je moeite ook niet meer. Meest stuitend voorbeeld vond ik nog wel de Boenickes paar jaar terug. Men was erg in de weer met de versterkers en zichzelf maar er klonk verder niks.
Laatst gewijzigd door Pjotr op do 13 okt 2022, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie