MonoBill 3 met CFB

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Zal ik eens gek doen Douwe en die 8 ohm belasting aan de 4 ohm uitgang van de uitgangs trafo verbinden ?
Heb ik gedaan resultaat bedroevend nog net geen 12 Volt
Ga er denk maar mee stoppen voor vandaag licht aan de eind van de tunnel zie ik niet meer
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Ik was vergeten het rem rooster met kathode te verbinden dat heb ik gedaan
Zie de bewijsstukken :wink:
Pot ver links en rechts omgewisseld 70 jaar en nog weet ik het niet
Bijlagen
Bewijsstuk 6 L buisvoet 1 en 8 verbonden
Bewijsstuk 6 L buisvoet 1 en 8 verbonden
Bewijsstuk 5 R buisvoet 1 en 8 verbonden
Bewijsstuk 5 R buisvoet 1 en 8 verbonden
Bewijsstuk 4 koppelC en draden uit hulp ugt
Bewijsstuk 4 koppelC en draden uit hulp ugt
Bewijsstuk 3 negatieve spanning op buis R34 L36
Bewijsstuk 3 negatieve spanning op buis R34 L36
Bewijsstuk 2 spanning wat op de hulptrafo komt
Bewijsstuk 2 spanning wat op de hulptrafo komt
Bewijsstuk 1 spanning geel op 8 ohm blauw op Fadraaier
Bewijsstuk 1 spanning geel op 8 ohm blauw op Fadraaier
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Nu heb ik 4 Ohm op de 8 Ohm aansluiting UGT
En dan heb ik 8.3Volt RMS op 4 Ohm is 17 Watt
Het is de de transformatie verhouding die ons de nek breekt
Dit is te zwaar belast en heb ik stuur spanning over uit de fase draaier ondanks de misaanpassing meer vermogen voordat er flattopping plaats vind Dit is met 2 x EL34
Als het afgekoeld is zet ik er die kt88 er weer in
Brand mijn vingers liever niet aan de EL34 ers

Edit
Klets verhaal van mij met dat bewijs met 8 ohm heb ik 21Watt
Bijlagen
IMG_8430.jpeg
IMG_8426.jpeg
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door douwebakker »

Heb je ook gegevens van de UGT?
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Niet echt veel 5KPP80
En een briefje zal kijken of ik iets kan vinden
Zover ik weet staat het nergens op zijn webshop
Dit is het
l propose to make PP80-1 but on the 5K/ 4 and 8 Ohm with CFB 10% price is 145€/pcs.
Core Ei96/59 laminations annealed thick 0,3mm.
Realization time is about 4 weeks.
---
Regards Leszek Ogonowski
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Het zal toch niet waarzijn !
Bijlagen
Kijk eens naar de kleur volgorde onder en boven
Kijk eens naar de kleur volgorde onder en boven
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door douwebakker »

ugt-bert.png
ugt-bert.png (253.24 KiB) 173 keer bekeken
Ik heb 'm al gevonden Bert. De primaire impedantie ervan is 4 kohm. Daar kan het ook niet aan liggen.
Heb je 'm secondair aangesloten zoals het plaatje?
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Even twee draadjes verwisseld
1 maand zoeken slapenloze nachten me suf gepraktiseerd
20.5 volt op 8 ohm heb niet meer verder gekeken is ruim 50 Watt en alles uit gezet Douwe Robert
Eerst ff bekomen
Het gebeurt iedereen een keer bij mij wat vaker denk ik steeds :oops:
Bijlagen
IMG_8433.jpeg
Gebruikersavatar
Robert Gribnau
Berichten: 294
Lid geworden op: vr 24 jun 2016, 12:03
Locatie: Konongo, Ghana
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door Robert Gribnau »

Fijn voor je dat het lek eindelijk boven is!
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

douwebakker schreef: di 11 jul 2023, 16:14
ugt-bert.pngIk heb 'm al gevonden Bert. De primaire impedantie ervan is 4 kohm. Daar kan het ook niet aan liggen.
Heb je 'm secondair aangesloten zoals het plaatje?
Ach douwe Robert ik heb aan de trafo wikkeling verhouding getwijfeld van af het moment ik er met een hulptrafo de wikkelverhouding ging bepalen
1 volt op 8 ohm en op AA 23 volt
En dan moest ik die 2 x 10% wikkeling eraf halen en ik kwam op een raar getal uit dat ik niet berekend kon krijgen
Klopt dit nu wel
En omdat ik daar aan twijfelde diep in mijn achterhoofd, Dan ben je hoe noem je dat nu ! Heb je met mensen ook Dan zie je een kerel
Dan heb je een mening klootzak of zo , En daarna verteld iemand je Joh dat is de baas van Philips Eindhoven!
Oops
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Robert Gribnau schreef: di 11 jul 2023, 16:29
Fijn voor je dat het lek eindelijk boven is!
Dankjewel Robert Zucht
Gelukkig ook niks stuk gemaakt tis toch 150€ zo,n bonk ijzer
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

En ik was echt aan het eind van mijn latijn
Ik wist niet meer wat ik moest doen
Ik ben anders nooit voor een gat te vangen met zo,n buizen ding
Mijn fantasie gaat altijd 10x harder dan ik kan , maar vanmiddag rond 12 uur dacht ik echt van stop er maar mee en bestel maar een nieuwe trafo bij Amplimo , en daar heb ik een kontakt formulier ingevuld en verstuurd hoor ! Zover was ik al
Als er vanmiddag hier iemand een tientje gegeven had voor deze trafo had ik hem mee gegeven en Veel plezier ermee En geen garantie!
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door douwebakker »

Toch fijn dat we het niet opgegeven hebben Bert.
Ik ben blij voor je.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Douwe Robert Bedankt dat jullie mij vragen bleven stellen etc Anders had ik het al opgegeven
Nogmaals Dank voor jullie hulp
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

douwebakker schreef: di 11 jul 2023, 16:50
Toch fijn dat we het niet opgegeven hebben Bert.
Ik ben blij voor je.
Ja Echt Douwe als jij er niet bij geweest had echt dan had er al roest opgezeten
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door douwebakker »

Als binnenkort de trafo's uit Schagen terugkomen dan nog even alles netjes afwerken.
Dan zul je extra genieten van het buizengeluid. Waarschuw je buren maar alvast.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Nu snap ik ook waarom 1 buis meer stroom wilde wat we ook verwisselde Douwe Robert
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

douwebakker schreef: di 11 jul 2023, 17:13
Als binnenkort de trafo's uit Schagen terugkomen dan nog even alles netjes afwerken.
Dan zul je extra genieten van het buizengeluid. Waarschuw je buren maar alvast.
Ja dan kan ik kiezen welke ik hier in zet
De Beste gaat in deze versterker, zoveel geld voor een chassis, poedercoaten en graveren
Dat doe ik niet meer Douwe
De rest op een zwart chassis van plaatstaal van hammond Dat werkt ook dan heb je voor 30€ een nette kast
Gebruikersavatar
Willy_61
Berichten: 1883
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 12:51
Locatie: Mol, België

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door Willy_61 »

Proficiat Bert en Douwe, de volhouder wint! =D>
:rock:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Dankjewel Willy
Inderdaad de aanhouder wint Als Douwe mij vanmorgen niks gevraagd had om te meten had ik die trafo en de print in de kliko gegooid
Zo beu was ik het
Zag echt geen licht meer aan het einde tunnel
Ik wilde de trafo er afhalen en in de kliko te gooien misschien door het raam
Zo zat was ik het ondertussen
En in eens zie ik blauw en oranje = anode en G2 blauw verwisseld zijn :shock:
Als ik dat niet had gezien had er nu roest opgezeten met die hoosbui van vanavond
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20401
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door Shadow »

Fijn dat het lek boven is! =D>
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door hardbats »

Fijn dat het gelukt is Bert! Vind dit echt een plaatje om te zien :goedzo:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Dankjewel Joram en Bas lek boven Joram ook letterlijk ja Was net op tijd boven om de ramen dicht re doen gisteravond en later vannacht op nieuw :lol:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Vanmiddag toch maar wat gaan prutsen en mn THD meter is geprobeerd
Dat werkt best wel aardig
Eerste versterker trap de Anode weerstand in stappen groter en kleiner gemaakt
En gekeken of ik daar met die THD mee kon beïnvloeden
Antwoord Ja Tweaken noemen ze dat meen ik Douwe
Ik zei voorheen experimenteel vast gesteld de kathode weerstand laten zitten
De spanning gaat ook mee omhoog en laag en de spanning op de anode
Maar conclusie was Dat de oorspronkelijke 100K op de anode naar B+++ en de koppel Condensator
Gewoon prima is De Koppel C 100N met een C parallel van 0.022 iets beter is geneuzel achter de komma
De Weerstanden aan de Fasedraaier naar de B++ 300K parallel verkleind van 33K naar 4x 100K is 20K wordt minder goed , net een 0.23% nu 0.3%
Nu 2x100K geprobeerd , dat ziet er niet uit 1 helft van de Fasedraaier doet niet mee
Dat is heel goed te zien de onderkant van de Sinus lijkt totaal niet meer op de bovenkant
Vervorming is met het oog heel goed zichtbaar THD is ook opeens van 0.01 % naar 9%
Dat tweaken gaat zonder luidsprekers en zonder THD meter gewoon op de scoop heel goed
Bij 02% of 0,25% is het met die meter goed zichtbaar, maar niet geprobeerd op de Luidsprekers
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door douwebakker »

Mooi Bert, maar je hebt er dus niets aan kunnen verbeteren. Welke meter gebruik je hiervoor?
Plaats reactie