MonoBill 3 met CFB
Moderator: Beheerdersteam
Re: MonoBill 3 met CFB
Zal ik eens gek doen Douwe en die 8 ohm belasting aan de 4 ohm uitgang van de uitgangs trafo verbinden ?
Heb ik gedaan resultaat bedroevend nog net geen 12 Volt
Ga er denk maar mee stoppen voor vandaag licht aan de eind van de tunnel zie ik niet meer
Heb ik gedaan resultaat bedroevend nog net geen 12 Volt
Ga er denk maar mee stoppen voor vandaag licht aan de eind van de tunnel zie ik niet meer
Re: MonoBill 3 met CFB
Ik was vergeten het rem rooster met kathode te verbinden dat heb ik gedaan
Zie de bewijsstukken
Pot ver links en rechts omgewisseld 70 jaar en nog weet ik het niet
Zie de bewijsstukken
Pot ver links en rechts omgewisseld 70 jaar en nog weet ik het niet
Re: MonoBill 3 met CFB
Nu heb ik 4 Ohm op de 8 Ohm aansluiting UGT
En dan heb ik 8.3Volt RMS op 4 Ohm is 17 Watt
Het is de de transformatie verhouding die ons de nek breekt
Dit is te zwaar belast en heb ik stuur spanning over uit de fase draaier ondanks de misaanpassing meer vermogen voordat er flattopping plaats vind Dit is met 2 x EL34
Als het afgekoeld is zet ik er die kt88 er weer in
Brand mijn vingers liever niet aan de EL34 ers
Edit
Klets verhaal van mij met dat bewijs met 8 ohm heb ik 21Watt
En dan heb ik 8.3Volt RMS op 4 Ohm is 17 Watt
Het is de de transformatie verhouding die ons de nek breekt
Dit is te zwaar belast en heb ik stuur spanning over uit de fase draaier ondanks de misaanpassing meer vermogen voordat er flattopping plaats vind Dit is met 2 x EL34
Als het afgekoeld is zet ik er die kt88 er weer in
Brand mijn vingers liever niet aan de EL34 ers
Edit
Klets verhaal van mij met dat bewijs met 8 ohm heb ik 21Watt
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: MonoBill 3 met CFB
Niet echt veel 5KPP80
En een briefje zal kijken of ik iets kan vinden
Zover ik weet staat het nergens op zijn webshop
Dit is het
l propose to make PP80-1 but on the 5K/ 4 and 8 Ohm with CFB 10% price is 145€/pcs.
Core Ei96/59 laminations annealed thick 0,3mm.
Realization time is about 4 weeks.
---
Regards Leszek Ogonowski
En een briefje zal kijken of ik iets kan vinden
Zover ik weet staat het nergens op zijn webshop
Dit is het
l propose to make PP80-1 but on the 5K/ 4 and 8 Ohm with CFB 10% price is 145€/pcs.
Core Ei96/59 laminations annealed thick 0,3mm.
Realization time is about 4 weeks.
---
Regards Leszek Ogonowski
Re: MonoBill 3 met CFB
Het zal toch niet waarzijn !
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: MonoBill 3 met CFB
Ik heb 'm al gevonden Bert. De primaire impedantie ervan is 4 kohm. Daar kan het ook niet aan liggen.
Heb je 'm secondair aangesloten zoals het plaatje?
Heb je 'm secondair aangesloten zoals het plaatje?
Re: MonoBill 3 met CFB
Even twee draadjes verwisseld
1 maand zoeken slapenloze nachten me suf gepraktiseerd
20.5 volt op 8 ohm heb niet meer verder gekeken is ruim 50 Watt en alles uit gezet Douwe Robert
Eerst ff bekomen
Het gebeurt iedereen een keer bij mij wat vaker denk ik steeds
1 maand zoeken slapenloze nachten me suf gepraktiseerd
20.5 volt op 8 ohm heb niet meer verder gekeken is ruim 50 Watt en alles uit gezet Douwe Robert
Eerst ff bekomen
Het gebeurt iedereen een keer bij mij wat vaker denk ik steeds
- Robert Gribnau
- Berichten: 294
- Lid geworden op: vr 24 jun 2016, 12:03
- Locatie: Konongo, Ghana
- Contacteer:
Re: MonoBill 3 met CFB
Ach douwe Robert ik heb aan de trafo wikkeling verhouding getwijfeld van af het moment ik er met een hulptrafo de wikkelverhouding ging bepalendouwebakker schreef: ↑di 11 jul 2023, 16:14ugt-bert.pngIk heb 'm al gevonden Bert. De primaire impedantie ervan is 4 kohm. Daar kan het ook niet aan liggen.
Heb je 'm secondair aangesloten zoals het plaatje?
1 volt op 8 ohm en op AA 23 volt
En dan moest ik die 2 x 10% wikkeling eraf halen en ik kwam op een raar getal uit dat ik niet berekend kon krijgen
Klopt dit nu wel
En omdat ik daar aan twijfelde diep in mijn achterhoofd, Dan ben je hoe noem je dat nu ! Heb je met mensen ook Dan zie je een kerel
Dan heb je een mening klootzak of zo , En daarna verteld iemand je Joh dat is de baas van Philips Eindhoven!
Oops
Re: MonoBill 3 met CFB
Dankjewel Robert Zucht
Gelukkig ook niks stuk gemaakt tis toch 150€ zo,n bonk ijzer
Re: MonoBill 3 met CFB
En ik was echt aan het eind van mijn latijn
Ik wist niet meer wat ik moest doen
Ik ben anders nooit voor een gat te vangen met zo,n buizen ding
Mijn fantasie gaat altijd 10x harder dan ik kan , maar vanmiddag rond 12 uur dacht ik echt van stop er maar mee en bestel maar een nieuwe trafo bij Amplimo , en daar heb ik een kontakt formulier ingevuld en verstuurd hoor ! Zover was ik al
Als er vanmiddag hier iemand een tientje gegeven had voor deze trafo had ik hem mee gegeven en Veel plezier ermee En geen garantie!
Ik wist niet meer wat ik moest doen
Ik ben anders nooit voor een gat te vangen met zo,n buizen ding
Mijn fantasie gaat altijd 10x harder dan ik kan , maar vanmiddag rond 12 uur dacht ik echt van stop er maar mee en bestel maar een nieuwe trafo bij Amplimo , en daar heb ik een kontakt formulier ingevuld en verstuurd hoor ! Zover was ik al
Als er vanmiddag hier iemand een tientje gegeven had voor deze trafo had ik hem mee gegeven en Veel plezier ermee En geen garantie!
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: MonoBill 3 met CFB
Douwe Robert Bedankt dat jullie mij vragen bleven stellen etc Anders had ik het al opgegeven
Nogmaals Dank voor jullie hulp
Nogmaals Dank voor jullie hulp
Re: MonoBill 3 met CFB
Ja Echt Douwe als jij er niet bij geweest had echt dan had er al roest opgezetendouwebakker schreef: ↑di 11 jul 2023, 16:50Toch fijn dat we het niet opgegeven hebben Bert.
Ik ben blij voor je.
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: MonoBill 3 met CFB
Als binnenkort de trafo's uit Schagen terugkomen dan nog even alles netjes afwerken.
Dan zul je extra genieten van het buizengeluid. Waarschuw je buren maar alvast.
Dan zul je extra genieten van het buizengeluid. Waarschuw je buren maar alvast.
Re: MonoBill 3 met CFB
Nu snap ik ook waarom 1 buis meer stroom wilde wat we ook verwisselde Douwe Robert
Re: MonoBill 3 met CFB
Ja dan kan ik kiezen welke ik hier in zetdouwebakker schreef: ↑di 11 jul 2023, 17:13Als binnenkort de trafo's uit Schagen terugkomen dan nog even alles netjes afwerken.
Dan zul je extra genieten van het buizengeluid. Waarschuw je buren maar alvast.
De Beste gaat in deze versterker, zoveel geld voor een chassis, poedercoaten en graveren
Dat doe ik niet meer Douwe
De rest op een zwart chassis van plaatstaal van hammond Dat werkt ook dan heb je voor 30€ een nette kast
Re: MonoBill 3 met CFB
Dankjewel Willy
Inderdaad de aanhouder wint Als Douwe mij vanmorgen niks gevraagd had om te meten had ik die trafo en de print in de kliko gegooid
Zo beu was ik het
Zag echt geen licht meer aan het einde tunnel
Ik wilde de trafo er afhalen en in de kliko te gooien misschien door het raam
Zo zat was ik het ondertussen
En in eens zie ik blauw en oranje = anode en G2 blauw verwisseld zijn
Als ik dat niet had gezien had er nu roest opgezeten met die hoosbui van vanavond
Inderdaad de aanhouder wint Als Douwe mij vanmorgen niks gevraagd had om te meten had ik die trafo en de print in de kliko gegooid
Zo beu was ik het
Zag echt geen licht meer aan het einde tunnel
Ik wilde de trafo er afhalen en in de kliko te gooien misschien door het raam
Zo zat was ik het ondertussen
En in eens zie ik blauw en oranje = anode en G2 blauw verwisseld zijn
Als ik dat niet had gezien had er nu roest opgezeten met die hoosbui van vanavond
Re: MonoBill 3 met CFB
Dankjewel Joram en Bas lek boven Joram ook letterlijk ja Was net op tijd boven om de ramen dicht re doen gisteravond en later vannacht op nieuw 
Re: MonoBill 3 met CFB
Vanmiddag toch maar wat gaan prutsen en mn THD meter is geprobeerd
Dat werkt best wel aardig
Eerste versterker trap de Anode weerstand in stappen groter en kleiner gemaakt
En gekeken of ik daar met die THD mee kon beïnvloeden
Antwoord Ja Tweaken noemen ze dat meen ik Douwe
Ik zei voorheen experimenteel vast gesteld de kathode weerstand laten zitten
De spanning gaat ook mee omhoog en laag en de spanning op de anode
Maar conclusie was Dat de oorspronkelijke 100K op de anode naar B+++ en de koppel Condensator
Gewoon prima is De Koppel C 100N met een C parallel van 0.022 iets beter is geneuzel achter de komma
De Weerstanden aan de Fasedraaier naar de B++ 300K parallel verkleind van 33K naar 4x 100K is 20K wordt minder goed , net een 0.23% nu 0.3%
Nu 2x100K geprobeerd , dat ziet er niet uit 1 helft van de Fasedraaier doet niet mee
Dat is heel goed te zien de onderkant van de Sinus lijkt totaal niet meer op de bovenkant
Vervorming is met het oog heel goed zichtbaar THD is ook opeens van 0.01 % naar 9%
Dat tweaken gaat zonder luidsprekers en zonder THD meter gewoon op de scoop heel goed
Bij 02% of 0,25% is het met die meter goed zichtbaar, maar niet geprobeerd op de Luidsprekers
Dat werkt best wel aardig
Eerste versterker trap de Anode weerstand in stappen groter en kleiner gemaakt
En gekeken of ik daar met die THD mee kon beïnvloeden
Antwoord Ja Tweaken noemen ze dat meen ik Douwe
Ik zei voorheen experimenteel vast gesteld de kathode weerstand laten zitten
De spanning gaat ook mee omhoog en laag en de spanning op de anode
Maar conclusie was Dat de oorspronkelijke 100K op de anode naar B+++ en de koppel Condensator
Gewoon prima is De Koppel C 100N met een C parallel van 0.022 iets beter is geneuzel achter de komma
De Weerstanden aan de Fasedraaier naar de B++ 300K parallel verkleind van 33K naar 4x 100K is 20K wordt minder goed , net een 0.23% nu 0.3%
Nu 2x100K geprobeerd , dat ziet er niet uit 1 helft van de Fasedraaier doet niet mee
Dat is heel goed te zien de onderkant van de Sinus lijkt totaal niet meer op de bovenkant
Vervorming is met het oog heel goed zichtbaar THD is ook opeens van 0.01 % naar 9%
Dat tweaken gaat zonder luidsprekers en zonder THD meter gewoon op de scoop heel goed
Bij 02% of 0,25% is het met die meter goed zichtbaar, maar niet geprobeerd op de Luidsprekers
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: MonoBill 3 met CFB
Mooi Bert, maar je hebt er dus niets aan kunnen verbeteren. Welke meter gebruik je hiervoor?
