Liionidas Active ombouw
Moderator: Beheerdersteam
Re: Liionidas Hardbats OB
Ik ga nog wel proberen om meer ruimte te creëeren maar dat gaat niet meer lukken voor zondag denk ik. We gaan daar het verschil horen tussen de 2 drivers.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
Re: Liionidas Hardbats OB
ik denk dat het oppervlak tussen die 6 slots nog helemaal zo klein niet is, hoe groot (b*h) zijn die? en wat is de Sd?
Liionidas Active ombouw
Omdat ik mijn Liionidas om wil gaan bouwen naar de voor mij nieuwe Hypex FA503 versterkers zodat ik ze actief aan kan sturen heb ik nog wel wat hulp nodig.
De speakers zijn er natuurlijk al. Heb ik er een speakon stekker op gemaakt zodat ik de kabels vanuit mijn FA503 aan kan sluiten.
Nu moet ik dus iets van een filter gaan maken en daar heb ik nog geen kaas van gegeten
Ik heb deze meetset van Rumoh https://www.rumoh.eu/accessories/measur ... 4bit/96khz
Ik denk dus alles in huis te hebben om het werkend te krijgen. Nu alleen de kennis nog. Is er iemand die me op weg kan helpen met wat ik nu eerst moet gaan doen? En hoe ik het aanpak?
Zou ze graag werkend meenemen naar de luisterdag in het oosten
De speakers zijn er natuurlijk al. Heb ik er een speakon stekker op gemaakt zodat ik de kabels vanuit mijn FA503 aan kan sluiten.
Nu moet ik dus iets van een filter gaan maken en daar heb ik nog geen kaas van gegeten
Ik heb deze meetset van Rumoh https://www.rumoh.eu/accessories/measur ... 4bit/96khz
Ik denk dus alles in huis te hebben om het werkend te krijgen. Nu alleen de kennis nog. Is er iemand die me op weg kan helpen met wat ik nu eerst moet gaan doen? En hoe ik het aanpak?
Zou ze graag werkend meenemen naar de luisterdag in het oosten
Re: Liionidas Active ombouw
Ik zal toch iets moeten weten om er een filter in te zetten. En het passieve gedeelte zoals Leon het heeft bedacht blijft ook bestaan 
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
voor hoe ik gemeten heb aan een vergelijkbaar systeem (de OOOB):
viewtopic.php?p=1801386#p1801386
viewtopic.php?p=1801386#p1801386
Voor de vergelijking laat ik het nog zitten. Tot nu toe is dat nog steeds mijn referentie.
Ik hoor graag hoe, wat, waar ik moet meten en hoe ik dat ga vertalen in een filter in de hypex modules
Ik hoor graag hoe, wat, waar ik moet meten en hoe ik dat ga vertalen in een filter in de hypex modules
Klopt, die ligt los voor de metingen. Het filter aanzich blijft alleen aan de ob zitten om eventueel nog te kunnen switchen tussen passief en actief maar niet aangesloten voor de metingen of tijdens gebruik met de FA503 versterker.
Ah duidelijk! Ik denk persoonlijk dat er actief een veel betere speaker van te maken is, maar Leon wou daar niet aan.
De beste man is er niet meer, dus het zal niet verboden worden om het anders te doen.
Leon heeft het ook nooit verboden om te doen. Hij ging het alleen niet zelf doen. Maar daarbij gelaten, ergens nog goede tutorials om dit aan te pakken? Iemand ervaring die het met in jip en janneke taal uit wil leggen? 
Is het alleen geen Liionidas meer.
Lijkt het me ook best wel interessant om op zijn werk voort te gaan. Luisteren en aanpassen naar smaak zou daar ook een belangrijke rol in kunnen spelen. En dan meten om te ontdekken waarom het niet lekker klinkt.
Laatst gewijzigd door richard op di 19 dec 2023, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Full range fans zijn niet altijd fan van meten omdat dan oa. zal blijken dat veel units niet beter zijn dan andere.
De karakteristiek is slechts verschillend. En dat merk je natuurlijk als je ongefilterd speelt.
De karakteristiek is slechts verschillend. En dat merk je natuurlijk als je ongefilterd speelt.
Ben zelf ook wel liefhebber van het genre, is een beetje de heilige graal in de weergave. Dat de meeste breedbanders beroerd meten is me ook bekend. Wat beperkte sturing kan het dan toch heel prettig maken.
Ja, dat lijkt mij ook. Hoeft toch niet ten koste te gaan van de kwaliteit.