Liionidas Active ombouw
Moderator: Beheerdersteam
Re: Liionidas Hardbats OB
Wat een cutie! Ze zijn relatief diep lijkt het. Maar daarmee synchroniseren ze waarschijnlijk wel beter met de woofer.
Re: Liionidas Hardbats OB
Ze liggen 1 cm dieper dan wanneer ze flush zouden zijn dus het valt mee. Ik ga ze in laten spelen en dan vergelijken met de andere 3 sets.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Liionidas Hardbats OB
Echt heel gaaf die adapters!
Ben ook wel benieuwd naar hoe deze fullrange zich gedraagt. Of hij bijvoorbeeld minder sweetspot heeft, voordelen die een kleinere fullrange kan bieden, naast bijv een lichter membraan. Maar dit is weer een heel andere opzet dan papier... tof dat jij ze kunt vergelijken.
lijkt me alleen wel lastig, je hebt met de voordelen van het Leonidas filter natuurlijk ook het nadeel dat alles in elkaar grijpt. Van 1 ding tegelijk aanpassen is dan minder sprake. Ik heb altijd respect voor wie op hun oren kunnen blijven vertrouwen. Voor mij werd te vaak de ene opname beter maar een andere slechter. Waarschijnlijk is dan een Leonidas filter juist een zegen, in enkele stappen op zoek naar de balans. En van daar uit evt een andere spoel of condensator, maar in beginsel komt de fullrange in de mix gebaseerd op goed laag(mid). In jouw vergelijking blijft dat natuurlijk de constante
Of je met een andere opzet meer uit de combi had kunnen halen is niet het onderzoeksdoel. Succes en veel luisterplezier met deze fantastische 3D creatie!
Ben ook wel benieuwd naar hoe deze fullrange zich gedraagt. Of hij bijvoorbeeld minder sweetspot heeft, voordelen die een kleinere fullrange kan bieden, naast bijv een lichter membraan. Maar dit is weer een heel andere opzet dan papier... tof dat jij ze kunt vergelijken.
lijkt me alleen wel lastig, je hebt met de voordelen van het Leonidas filter natuurlijk ook het nadeel dat alles in elkaar grijpt. Van 1 ding tegelijk aanpassen is dan minder sprake. Ik heb altijd respect voor wie op hun oren kunnen blijven vertrouwen. Voor mij werd te vaak de ene opname beter maar een andere slechter. Waarschijnlijk is dan een Leonidas filter juist een zegen, in enkele stappen op zoek naar de balans. En van daar uit evt een andere spoel of condensator, maar in beginsel komt de fullrange in de mix gebaseerd op goed laag(mid). In jouw vergelijking blijft dat natuurlijk de constante
Of je met een andere opzet meer uit de combi had kunnen halen is niet het onderzoeksdoel. Succes en veel luisterplezier met deze fantastische 3D creatie!
Re: Liionidas Hardbats OB
Ben wel benieuwd naar de ervaringen met al die verschillende drivers, al wat verder mee gekomen?
Re: Liionidas Hardbats OB
Zeker.
De Crystal-6 kan ik kort over zijn, die werkt niet in de Liionidas. Wel een leuke driver in Leon zijn DBVR ontwerp!
De Fast-8 is een fijne budget driver om naar te luisteren. Al dan niet met een ambiant tweeter.
De F12 is een hele warm klinkende driver die zelfs nog wat extra laag geeft maar ook wat mist in het hoog, dus ook gebruiken met ambiant tweeter.
De Silver-8, de beste driver die ik hier heb. Heeft genoeg in het hoog om het zonder ambiant tweeter te doen en sluit beter aan op de W15. De Liionidas met W15 en Silver-8 is een hele lekkere combi, de Silver-10 is er een goede schep boven op maar dat zie je ook wel terug in de prijs.
De Crystal-6 kan ik kort over zijn, die werkt niet in de Liionidas. Wel een leuke driver in Leon zijn DBVR ontwerp!
De Fast-8 is een fijne budget driver om naar te luisteren. Al dan niet met een ambiant tweeter.
De F12 is een hele warm klinkende driver die zelfs nog wat extra laag geeft maar ook wat mist in het hoog, dus ook gebruiken met ambiant tweeter.
De Silver-8, de beste driver die ik hier heb. Heeft genoeg in het hoog om het zonder ambiant tweeter te doen en sluit beter aan op de W15. De Liionidas met W15 en Silver-8 is een hele lekkere combi, de Silver-10 is er een goede schep boven op maar dat zie je ook wel terug in de prijs.
Re: Liionidas Hardbats OB
Ze spelen nog steeds zoals op de laatste foto. Dat is voor mij de beste combinatie die ik gehoord heb.
Wat de volgende speaker wordt heb ik al besloten voor mezelf maar de kleine wordt binnekort geboren en ik ben aan het kijken voor een andere auto, dat heeft nu voorrang.
Voorlopig blijven ze dus spelen met de W15 en Silver-10 op een Purifi versterker wat de speaker veel goed doet t.o.v. een buizenversterker.
Wat de volgende speaker wordt heb ik al besloten voor mezelf maar de kleine wordt binnekort geboren en ik ben aan het kijken voor een andere auto, dat heeft nu voorrang.
Voorlopig blijven ze dus spelen met de W15 en Silver-10 op een Purifi versterker wat de speaker veel goed doet t.o.v. een buizenversterker.
Re: Liionidas Hardbats OB
Heb zelf ook maar een setje W15 woofers aangeschaft , de Fast 8 had ik al .
Heb jij de Silver 8 nog in je bezit ?
Heb jij de Silver 8 nog in je bezit ?
Re: Liionidas Hardbats OB
Vraagje over de nieuwe driver die onderweg is. Die is wat efficiënter dan de huidige dus die moet ik wat temmen. Nu is de huidige driver 98.6db en 8ohm met een L-pad van Rser 6.8ohm en Rpar 2.2ohm. De nieuwe driver is 103.3db en 8ohm, wat zou dan de L-pad moeten worden? Kom zelf uit op Rser 4.7ohm en Rpar 5.61ohm. Klopt dit?
Re: Liionidas Hardbats OB
Ik denk niet dat dit klopt Bas, je Rpar zou normaal lager moeten worden. Doordat de weerstand door de parallel weerstand omlaag gaat loopt er minder stroom door de speaker en speelt dus zachter.
Ik zal wel even kijken of iets iets kan vinden
Ik zal wel even kijken of iets iets kan vinden
Re: Liionidas Hardbats OB
De andere open baffles die ik ga bouwen wel ja. Maar ik zou ze graag eerst eens proberen in de Liionidas en ze eventueel spelend hebben voor de luisterdag in Breda (al moeten ze nog steeds binnen komen)
Re: Liionidas Hardbats OB
Die 103.3 dB is waarschijnlijk zeer smalbandig, denk dat je de Lpad beter op gehoor kunt afstemmen.
Re: Liionidas Hardbats OB
Ben geabonneerd Bas
Ik dacht dat je met een klass D DSP versterker bezig was ?
Ik dacht dat je met een klass D DSP versterker bezig was ?
Re: Liionidas Hardbats OB
Eerst dit maar eens beluisteren tot de andere speakers en versterker klaar zijn
de nieuwe Lii-Song Platinum-10 fullrange ipv de Silver-10.
Re: Liionidas Hardbats OB
Vrij smalle slots inderdaad, niet echt een symmetrische afstraling voor/achter zo. In hoeverre dat hoorbaar zal zijn geen idee, denk dat het wel los zal lopen. Wel geinig dat ze dezelfde bouwwijze hebben als de AT 10C77 woofers die ik gebruik.
