16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door hardbats »

hannesie schreef: ma 01 mei 2023, 9:48
hardbats schreef: ma 01 mei 2023, 7:52
hannesie schreef: zo 30 apr 2023, 22:45
Ik kan de DSD dac wel laten horen, en dan direct met een usb kabeltje aan de Roon server, als die er dan ergens op aan kan sluiten.
Het is een idee.
cale.jpg
Staat nu direct op de server.

opzet.jpgOhh ja alleen xlr uit.
Hey hans, sluit hem maar aan op mijn set hoor als je wilt :goedzo:
Dat is ook een optie, heb je gebalanceerd versterking, een ander optie is dan die set van motoindo, de Joppostaatjes.
Jazeker, m'n Purifi versterker heeft RCA en XLR input. Kijk maar waar je het aan wilt sluiten :goedzo:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door Shadow »

Walt schreef: ma 01 mei 2023, 7:22
Maandag 17 april gaf Asterduc aan dat hij en zijn vriend beide een set speakers zouden meenemen, die kunnen dan ook ergens worden ingepland toch?
Die zal ik idd ook nog een plekje proberen te geven, kom je zelf ook Walter?
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door motoindo »

pappaleo schreef: zo 30 apr 2023, 22:37
Leeuwarden schreef: zo 30 apr 2023, 22:35
Nou Ed, ik kan vanwege tijd en geld niet aan de lopende band speakers bouwen… 8)
+1
En dan bouw ik nog speakers en ik blijf posten ondanks dat mijn topics frequent ontsporen.

Er zijn mensen die nog wel bouwen, maar om die reden niet meer posten.
Heb het al eerder geroepen, zelfbouw is sowieso iets waar de generatie van mijn zonen - 1989/1999 - niet meer aan doet. Ze zijn tevreden met oortjes en hebben heel andere dingen aan hun hoofd zoals woonruimte, studie vertragingen en schulden etc.

Waar ze wel dol op zijn en in tegenstelling tot wat er vaak beweerd wordt wel degelijk verstand van hebben is goed geluid, probeer zelfs eens AirPods uit of ga naar een club/concert met van die bananen aan het plafond.

Ik zie het ook terug op de diverse FB hifi groepen, ook daar zitten overwegend mannen van onze leeftijd.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door Henkjan »

FB is natuurlijk al helemaal niets voor jongeren
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door hardbats »

Moet zeggen dat mijn generatie (1994) toch wel is opgegroeid met Facebook. Al zitten vele nu op Instagram, Snapchat en andere frut platformen zoals tiktok :roll:
Misschien ben ik gewoon oud voor mijn leeftijd en zit ik daarom hier :lol:
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door motoindo »

Ben ook erg benieuwd naar hoe het DAE het aan gaat pakken, het feit dat ze dit jaar alle direct sellers verplicht bij elkaar in een paviljoen stoppen komt ook niet zomaar uit de lucht vallen. Daar zal de gevestigde orde vast een zegje in gehad hebben. De "jeugd" koopt vrijwel niets meer in fysieke winkels maar tweakert zichzelf naar webshops of haalt haar spullen bij direct sellers.

Ben wel benieuwd naar jullie meningen volgende week, dat er minder wordt meegenomen ligt m.i. niet alleen maar aan gekrenkte ego's en topic distortion.
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door asterduc »

Walt schreef: ma 01 mei 2023, 7:22
Maandag 17 april gaf Asterduc aan dat hij en zijn vriend beide een set speakers zouden meenemen, die kunnen dan ook ergens worden ingepland toch?
Probleem voor de set die ik in gedachte had, die is tem 19 mei verhuurd voor een muzikale voorstelling. Misschien krijg ik nog iets gebouwd tegen zondag, maar zal van de werkdruk afhangen.
Die maat van me heeft wel een setje floorstanders klaar. Ik bespreek het eerstdaags nog met hem.
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door WrineX »

Ik ben lekker aan het klussen hopelijk iets nieuws voor zondag :)
Bijlagen
vlcsnap-2023-05-01-23h35m37s803.jpg
tigradekat
Berichten: 431
Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door tigradekat »

WrineX schreef: ma 01 mei 2023, 23:36
Ik ben lekker aan het klussen hopelijk iets nieuws voor zondag :)
=D>
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door Barry2001 »

WrineX schreef: ma 01 mei 2023, 23:36
Ik ben lekker aan het klussen hopelijk iets nieuws voor zondag :)
Goed bezig!
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door motoindo »

WrineX schreef: ma 01 mei 2023, 23:36
Ik ben lekker aan het klussen hopelijk iets nieuws voor zondag :)
Olala, ziet er weer interessant uit !
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door hardbats »

WrineX schreef: ma 01 mei 2023, 23:36
Ik ben lekker aan het klussen hopelijk iets nieuws voor zondag :)
Dat ziet er interessant uit! Tweeter of mid/hoog?
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8109
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door Kappa7 »

tigradekat schreef: zo 30 apr 2023, 22:37
Kappa7 schreef: zo 30 apr 2023, 18:26
Klopt wel, ik twijfel nog of ik kan komen maar heb geen project om mee te nemen.
Laat maar weten, je kan evt meerijden (Ermelo toch nog?)
Mijn agenda is nu bekend en ik kan naar Breda komen.

Je mag ook met mij mee rijden (auto vd zaak :wink: )
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door WrineX »

hardbats schreef: di 02 mei 2023, 9:28
WrineX schreef: ma 01 mei 2023, 23:36
Ik ben lekker aan het klussen hopelijk iets nieuws voor zondag :)
Dat ziet er interessant uit! Tweeter of mid/hoog?
Ik wou het even gebruiken als tweeter.. die vrij groot is en vrij laag speelt :) nu even als testje gecrossed op 550 hz :) 2e order. klooien met dit formaat is wat makkelijker dan met een 1 meter lange variant. vandaar dit kleintje. deze techniek wil ik eigenlijk voor lijn bronnen gebruiken. die als alles werkt rond 300-400 hz gecrossed kunnen worden. (misschien zelfs lager)

verticale spreiding van dit ding is natuurlijk vrij slecht. maar zo op de bank nog best te doen , nu even een ander follie proberen !
tigradekat
Berichten: 431
Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door tigradekat »

Kappa7 schreef: di 02 mei 2023, 11:54
tigradekat schreef: zo 30 apr 2023, 22:37
Kappa7 schreef: zo 30 apr 2023, 18:26
Klopt wel, ik twijfel nog of ik kan komen maar heb geen project om mee te nemen.
Laat maar weten, je kan evt meerijden (Ermelo toch nog?)
Mijn agenda is nu bekend en ik kan naar Breda komen.

Je mag ook met mij mee rijden (auto vd zaak :wink: )
Leuk! Stemmen we even per pb af
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door WrineX »

OK ik weet ongeveer wat ik mee neem (het bestaat nog niet maar hoop dat dat goed komt :))

Wie komt er uit de regio Den Haag en zou ik wellicht mee kunnen rijden ? liefst iemand die er de hele dag is want dat zou mooi zijn :) delen de kosten natuurlijk. ik neem mee

Versterker + dsp + laptop en streamer (moet nog even uitvogelen hoe dat ik dat werkend krijg met wifi ...)
2 stands 60 cm lang
2 x speaker +- 50 cm lang 20 breed 25 diep om en nabij... nog niet getekent dus een gokje haha
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door WrineX »

Shadow schreef: za 29 apr 2023, 22:07
schema toegevoegd in de startpagina!

Als er mensen met andere wensen / tijdstippen zijn graag ff een pb er tegenaan gooien :goedzo:
BTW ik neem maar een klein setje mee dus als de keuken nog bestaat of een ander kleine ruimte zou dat prima zijn :) anders verzuipen de 5 inch drivertjes

in de keuken was altijd zon leuk klein knus zitje met een relax stoel.
Gebruikersavatar
cool
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 11:35
Locatie: Den Haag

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door cool »

Bij deze meld ik mij ook aan. En ik heb Joppe aangeboden dat hij mee kan rijden.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door hardbats »

Ik heb de Pt-10 aan de praat dus die komen ook mee :goedzo:
20230503_165507.jpg
20230503_163112.jpg
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door WrineX »

cool schreef: wo 03 mei 2023, 17:18
Bij deze meld ik mij ook aan. En ik heb Joppe aangeboden dat hij mee kan rijden.
Aah dank je ! dat is top! zo rij ik elke keer met iemand anders mee haha
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8109
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door Kappa7 »

WrineX schreef: wo 03 mei 2023, 17:43
cool schreef: wo 03 mei 2023, 17:18
Bij deze meld ik mij ook aan. En ik heb Joppe aangeboden dat hij mee kan rijden.
Aah dank je ! dat is top! zo rij ik elke keer met iemand anders mee haha
Top Loek.
Altijd leuk om de creaties van Joppe te horen.
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door WrineX »

Kappa7 schreef: wo 03 mei 2023, 20:46
WrineX schreef: wo 03 mei 2023, 17:43
cool schreef: wo 03 mei 2023, 17:18
Bij deze meld ik mij ook aan. En ik heb Joppe aangeboden dat hij mee kan rijden.
Aah dank je ! dat is top! zo rij ik elke keer met iemand anders mee haha
Top Loek.
Altijd leuk om de creaties van Joppe te horen.
haha moeten we nog maar zien ;) maar bedankt Loek !
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door Shadow »

WrineX schreef: wo 03 mei 2023, 16:44

BTW ik neem maar een klein setje mee dus als de keuken nog bestaat of een ander kleine ruimte zou dat prima zijn :) anders verzuipen de 5 inch drivertjes

in de keuken was altijd zon leuk klein knus zitje met een relax stoel.
De keuken is idd leuk voor een spontane demo, maar er komen mensen voor jouw creaties en in de kleine kamers kom je met 5" ook al een heel eind weet ik uit ervaring :goedzo:
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door WrineX »

Shadow schreef: wo 03 mei 2023, 21:33
WrineX schreef: wo 03 mei 2023, 16:44

BTW ik neem maar een klein setje mee dus als de keuken nog bestaat of een ander kleine ruimte zou dat prima zijn :) anders verzuipen de 5 inch drivertjes

in de keuken was altijd zon leuk klein knus zitje met een relax stoel.
De keuken is idd leuk voor een spontane demo, maar er komen mensen voor jouw creaties en in de kleine kamers kom je met 5" ook al een heel eind weet ik uit ervaring :goedzo:
OOh ik zie het nu, prima kamertje denk ik :)
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door hannesie »

cool schreef: wo 03 mei 2023, 17:18
Bij deze meld ik mij ook aan. En ik heb Joppe aangeboden dat hij mee kan rijden.
We maken er gewoon een leuke geszellige dag van. :lol:
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”