zuivere DSD dac
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: zuivere DSD dac
Tot de tijd dat jij alleen maar praat en valse lucht creëert, moet je vooral zo doorgaan.
Ik constateer niet meer als wat ik zie, en geef geen oordeel.
Dat doe jij dan wel, zonder ook maar zelf iets te doen als bouwen van een project/fysiek aantoonbaar resultaat.
Ik constateer niet meer als wat ik zie, en geef geen oordeel.
Dat doe jij dan wel, zonder ook maar zelf iets te doen als bouwen van een project/fysiek aantoonbaar resultaat.
Re: zuivere DSD dac
Ik koop die DSD dac wel bij Jeroen als die helemaal uitontwikkeld is, ga echt niet zelf zitten klooien met print plaatjes. Gebruik mijn spaarzame tijd nu alleen voor luisteren en makkelijk te testen zaken zoals de VWR van Leobus... 
O ja, in de muren van je huis zitten ook nog tientallen meters cheap ass snoer, had je ook nog kunnen vermelden als zijnde 'leuk'..
O ja, in de muren van je huis zitten ook nog tientallen meters cheap ass snoer, had je ook nog kunnen vermelden als zijnde 'leuk'..
Re: zuivere DSD dac
Kunnen we het preken beperken tot zo tussen 10:00uur en 12:00uur?
M.b.t. tot die trafo: Eigenlijk zou je voor ieder apparaat er een aparte moeten hebben. Nu gaat de digitale common mode rommel van het ene apparaat alsnog naar het andere apparaat via het stekkerblok (al dan niet in de trafokast)
M.b.t. tot die trafo: Eigenlijk zou je voor ieder apparaat er een aparte moeten hebben. Nu gaat de digitale common mode rommel van het ene apparaat alsnog naar het andere apparaat via het stekkerblok (al dan niet in de trafokast)
Re: zuivere DSD dac
Van wat ik nu met luisteren ervaar is de digitale rommel die uit de apparaten afkomstig is, sterk ondergeschikt aan het verwijderen van de common mode storing vanuit lichtnet. Airlink beveelt wel aan dat stekkerblokken op de uitgang van goede kwaliteit moeten zijn om overgangsweerstanden die symmetrie kunnen opheffen minimaal te houden.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: zuivere DSD dac
er zitten toch 3 uitgangen op, elk vanaf hun eigen wikkeling?
Re: zuivere DSD dac
Leuk Jeroen!
Ik twijfelde over die Plixir vanwege de prijs, dit is echter wel heel intressant.
Groetjes Walter
Ik twijfelde over die Plixir vanwege de prijs, dit is echter wel heel intressant.
Groetjes Walter
Re: zuivere DSD dac
Zo te zien niet. Tussen pri en sec zit een aardscherm en dat doet het eigenlijke werk! Tussen de sec wikkelingen onderling, als die er zouden zijn, een aardscherm wordt wel heel ingewikkeld. Gaat ook erg lastig, zo niet onmogelijk, bij een toroide trafo. Naar mijn mening behoort de trafo van een kwaliteitsaudioapparaat zelf al standaard voorzien te zijn van een dergelijk aardscherm. Wat gelukkig vaak al zo is. De audio grade trafo's van Toroidy uit Polen zijn zo uitgevoerd en die gebruik ik meestal ook.
Re: zuivere DSD dac
Ja dat zijn ook mooie dingen. Staan ook op het plan voor de volgende versie van de DSC2.
De Airlink heeft overigens wel drie separate wikkelingen secundair. Afscherming denk ik niet inderdaad alleen tussen primaire en de drie secundaire maar ik verwacht niet secundair onderling individueel afgeschermd.
De Airlink heeft overigens wel drie separate wikkelingen secundair. Afscherming denk ik niet inderdaad alleen tussen primaire en de drie secundaire maar ik verwacht niet secundair onderling individueel afgeschermd.
Re: zuivere DSD dac
Zo'n aardscherm werkt 2 kanten op: Het houdt de c.m. storing van buiten tegen en het houdt de storing van het apparaat binnen. Zeker doen bij de next DSC! Die trafo's zijn niet eens veel duurder. Aan de andere kant hebben we met een paar collega's een jaar of 15 geleden e.e.a. al eens bekeken en toen bleek eigenlijk dat een apparaat wat aan de EN/IEC normen voldoet voor geleide emissie en immuniteit, geen last veroorzaakt in een ander apparaat en vv. Althans we konden dat toen niet terug zien in het frequentieplotje tot 48kHz en tot -140dB.
Re: zuivere DSD dac
Nee, ik zie het ook niet terug als ik SINAD meet enzo. Maar het is erg duidelijk hoorbaar.
-edit- ik denk toch dat het belangrijkste niet zozeer de screening is. Die haalt wel wat storing weg. Het belangrijkste van gebalanceerde netspanning is, dat aarde een echt nulpunt wordt. Dit geeft een veel sterkere onderdrukking van common mode EMI dan de screening tussen primair en secundair. Ook veel beter dan een netfilter dat kan doen.
-edit- ik denk toch dat het belangrijkste niet zozeer de screening is. Die haalt wel wat storing weg. Het belangrijkste van gebalanceerde netspanning is, dat aarde een echt nulpunt wordt. Dit geeft een veel sterkere onderdrukking van common mode EMI dan de screening tussen primair en secundair. Ook veel beter dan een netfilter dat kan doen.
Re: zuivere DSD dac
Wat sluit je er op aan? Alleen versterkers of ook de streamer en dac? Wel weer frappant dat je het duidelijk hoort maar niet eenvoudig kan meten. Ergens zou het toch zichtbaar moeten worden, alleen waar?
Re: zuivere DSD dac
Het is lastig om te meten hoe vervuiling van aarde doorwerkt.
Alles wordt erop aangesloten. Elk audioapparaat dat je er niet op aansluit haalt een stukje winst weg
Alles wordt erop aangesloten. Elk audioapparaat dat je er niet op aansluit haalt een stukje winst weg
Re: zuivere DSD dac
Ha Jeroen,
Als de muziek uit staat, en het verder stil is, hoor de dan een mechanische brom van de grote trafo of is deze helemaal stil? Heb ooit eens een dikke trafo van Dre geleend, maar die bromde hoorbaar vanaf de luisterplek.
Gr. Walter
Als de muziek uit staat, en het verder stil is, hoor de dan een mechanische brom van de grote trafo of is deze helemaal stil? Heb ooit eens een dikke trafo van Dre geleend, maar die bromde hoorbaar vanaf de luisterplek.
Gr. Walter
Re: zuivere DSD dac
Helemaal stil. Is low flux en volledig geïmpregneerd
Alleen bij aanzetten van eindversterker bromt ie even op de inschakelstroom. Op mijn zware subversterker had ik vroeger last van uitklappen aardlekschakelaar. Behoort nu ook tot het verleden vanwege de surge protectie in de Airlink.
Alleen bij aanzetten van eindversterker bromt ie even op de inschakelstroom. Op mijn zware subversterker had ik vroeger last van uitklappen aardlekschakelaar. Behoort nu ook tot het verleden vanwege de surge protectie in de Airlink.
Re: zuivere DSD dac
Het gevaar van brom blijft natuurlijk wel aanwezig met variërende lichtnetspanning
Re: zuivere DSD dac
Jazeker, mijn Pass Aleph 4 clone had ook last van brommende trafo’s, niet heel hard maar omdat ik zo zacht draai, heb ik er relatief snel last van.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: zuivere DSD dac
Re: zuivere DSD dac
Om de hoek: https://www.wesemann-online.com/a-55833 ... 0v-3300va/ Medische isolatie trafo. Ultra lage lekstroom, aardscherm, lage inschakelstroom.
Vrij naar Walt: Zou zo'n uitgave nooit doen zonder het eerst zelf uitgeprobeerd te hebben.
Re: zuivere DSD dac
24Kg, nog wel zelf een kastje eromheen zetten
https://www.ringkerntrafo.nl/shop/ringk ... 000va.html
https://www.ringkerntrafo.nl/shop/ringk ... 000va.html
Re: zuivere DSD dac
Heeft geen aardscherm Chris en dat is wel essentieel!motoindo schreef: ↑vr 21 apr 2023, 14:3024Kg, nog wel zelf een kastje eromheen zetten
https://www.ringkerntrafo.nl/shop/ringk ... 000va.html
Re: zuivere DSD dac
Dan kun je beter ook weer bij Airlink een losse trafo kopen. https://airlinktransformers.com/categor ... dard-range
Re: zuivere DSD dac
Duhhhjeroen_d schreef: ↑vr 21 apr 2023, 15:01Dan kun je beter ook weer bij Airlink een losse trafo kopen. https://airlinktransformers.com/categor ... dard-range
