Welke DAC nu weer + - + - + -
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Welke DAC nu weer +-+-+-
Al wel een U30 USB interface binnen en morgen waarschijnlijk dan een boardje om op een RPI te monteren, en dan de zaak eens uitproberen.
Kom dan ook weer wat interessante muziekbestandje tegen om dat eens te proberen op de Soekris en dan ook nog op een native DSD.
En dan gevonden op de site met ook de interesse voor DSD.
https://positive-feedback.com/media/Noq ... -02-04.zip
Kom dan ook weer wat interessante muziekbestandje tegen om dat eens te proberen op de Soekris en dan ook nog op een native DSD.
En dan gevonden op de site met ook de interesse voor DSD.
https://positive-feedback.com/media/Noq ... -02-04.zip
Re: Welke DAC nu weer +-+-+-
Ook wel weer eens wat anders met de handel en waar je koopt.
Ik had dan de link gevolgd die ik dan via een site had gekregen, besteld en dan kom je op de € 52,- , je wilt daar niet bezuinigen tenslotte, en het is ook een onbekend materie voor mij, dus ga je voor wat zekerheid.
Later zie je dan wel wat dingen die dan erg lijken op wat je gekocht hebt, en ook andere waardes, ik ben nogal nieuwsgierig naar de verschillen en wat en hoe, en bij een setje wat sprekend leek op wat ik al had besteld, deed ik het weer, besteld voor 19,75. Minder precieze beschrijving van hoe en wanneer, maar ze stonden wel vandaag voor de deur met een setje in plastic verpakt, en de eerste set zat in een kartonnen doosje. Zoek de verschillen.

typevoutje
Ik had dan de link gevolgd die ik dan via een site had gekregen, besteld en dan kom je op de € 52,- , je wilt daar niet bezuinigen tenslotte, en het is ook een onbekend materie voor mij, dus ga je voor wat zekerheid.
Later zie je dan wel wat dingen die dan erg lijken op wat je gekocht hebt, en ook andere waardes, ik ben nogal nieuwsgierig naar de verschillen en wat en hoe, en bij een setje wat sprekend leek op wat ik al had besteld, deed ik het weer, besteld voor 19,75. Minder precieze beschrijving van hoe en wanneer, maar ze stonden wel vandaag voor de deur met een setje in plastic verpakt, en de eerste set zat in een kartonnen doosje. Zoek de verschillen.
typevoutje
Laatst gewijzigd door hannesie op vr 14 apr 2023, 0:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Welke DAC nu weer +-+-+-
Even in voorbereiding een plankje gemaakt voord de Dac print die dan in een voorlopig bedje komt met de voeding en USB U30 module.
En dan deze voeding met 2x 6V 15 VA, en de https://www.diyinhk.com/shop/audio-kits ... -1ax4.html
En dan deze voeding met 2x 6V 15 VA, en de https://www.diyinhk.com/shop/audio-kits ... -1ax4.html
Laatst gewijzigd door hannesie op vr 14 apr 2023, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Welke DAC nu weer +-+-+-
Het verschil is groot. Het ene is van Z11 silicium en de andere is 85% Permalloy. De laatste is de dure en is wit glanzend, de Z11 is donker. Het verschil is duidelijk op je foto te zien. Z11 geeft veel minder goed de lage frequenties weer en is weggegooid geld.hannesie schreef: ↑do 13 apr 2023, 23:54Ook wel weer eens wat anders met de handel en waar je koopt.
Ik had dan de link gevolgd die ik dan via een site had gekregen, besteld en dan kom je op de € 52,- , je wilt daar niet bezuinigen tenslotte, en het is ook een onbekend materie voor mij, dus ga je voor wat zekerheid.
Later zie je dan wel wat dingen die dan erg lijken op wat je gekocht hebt, en ook andere waardes, ik ben nogal nieuwsgierig naar de verschillen en wat en hoe, en bij een setje wat sprekend leek op wat ik al had besteld, deed ik het weer, besteld voor 19,75.
single.jpg
Minder precieze beschrijving van hoe en wanneer, maar ze stonden wel vandaag voor de deur met een setje in plastic verpakt, en de eerste set zat in een kartonnen doosje.
duo.jpg
Zoek de verschillen.![]()
![]()
![]()
typevoutje
Re: Welke DAC nu weer +-+-+-
Klopt Jeroen. Beide zowel siliciumijzer als Permalloy/Mu-metal hebben zo hun voors en tegens w.b.t. audio trafo's. Hangt ook erg af van de uiteindelijke implementatie. Bij hoogohmige aansturing zoals hier het geval is, zal Permalloy ook duidelijk minder vervormen en meer microdetail doorgeven. De beste trafo's zoals die van Jensen, hebben een optimale mix van beide. Betaal je ook helemaal een vermogen voor.
Re: Welke DAC nu weer +-+-+-
Nu dan wel duidelijk, bedankt voor je opmerkingsgave, was er niet van op de hoogte.
Re: Welke DAC nu weer +-+-+-
Op de rechter zie je nog die bruinachtige coating zitten. Als je dat eraf veegt met wat ontvetter zie een mooi spiegelend oppervlak.
Op deze foto zie je ook een groot verschil in spoelwaarde. 107-108 vs 1434-1435
Op deze foto zie je ook een groot verschil in spoelwaarde. 107-108 vs 1434-1435
Re: Welke DAC nu weer +-+-+-
Ik ben er inmiddels achter dat het gebruik van de middelste pin hoe dan ook niet hoeft, niet primair en niet secundair.
Bij een gebalanceerde uitgang leg je pin 1 aan GND en pin 2 en 3 aan de buitenste pootjes van de trafo. Pin 1 dus niet aan de middelste pin van de trafo. Dan heb je geen last van ongelijke spoelwaarde tussen de buitenste en middelste pinnen want die is er.
Bij een gebalanceerde uitgang leg je pin 1 aan GND en pin 2 en 3 aan de buitenste pootjes van de trafo. Pin 1 dus niet aan de middelste pin van de trafo. Dan heb je geen last van ongelijke spoelwaarde tussen de buitenste en middelste pinnen want die is er.
Re: Welke DAC nu weer +-+-+-
We zijn er bijna.............
Morgen eens zien of we er geluid uit kunnen krijgen.

Morgen eens zien of we er geluid uit kunnen krijgen.
Re: Welke DAC nu weer + - + - + -
Eerst zien........, dan geloven/horen, en de inspanning voor mij was een 3 kwartier rijden en dan na gezellig samenzijn dan weer dezelfde route terug.
We zien/horen het !!
We zien/horen het !!
Re: Welke DAC nu weer + - + - + -
Morgen maar even voor de zekerheid nog even meten, maar er lijkt een ander probleem te zitten in de software.
Terwijl de rest gewoon werkt en ik op het netwerk ook in / bij die machine kan kijken geeft hij toch een netwerkfout.
In ieder geval nog geen geluid.
Re: Welke DAC nu weer + - + - + -
Hoe lang heb je embedded al, is je trial periode niet verlopen?
Re: Welke DAC nu weer + - + - + -
Dat zou zomaar kunnen moet het even nazoeken, kende het niet.
Re: Welke DAC nu weer + - + - + -
Alles krijgt de gewenste spanning, en mogelijk dan nog wat doorzoeken.
De tijd dat ik aan het starten ben geweest met HQ player was in rond half februari. maar alleen om dan wat te onderzoeken over hoe en wat.
De tijd dat ik aan het starten ben geweest met HQ player was in rond half februari. maar alleen om dan wat te onderzoeken over hoe en wat.
Re: Welke DAC nu weer + - + - + -
Tja dan is toch wel de trial inmiddels afgelopen. Anders probeer je Roon upsampling in DSD.
Re: Welke DAC nu weer + - + - + -
Had jij ook problemen met de U30, of de instellingen.
Kan zijn dat ik daar wel wat kan doen.
Kan zijn dat ik daar wel wat kan doen.
Re: Welke DAC nu weer +-+-+-
Die van Jensen geven aan 80% nikkel, dat is dus waarschijnlijk hetzelfde spul als wat de Chinese trafo's gebruiken.Pjotr schreef: ↑vr 14 apr 2023, 10:45Klopt Jeroen. Beide zowel siliciumijzer als Permalloy/Mu-metal hebben zo hun voors en tegens w.b.t. audio trafo's. Hangt ook erg af van de uiteindelijke implementatie. Bij hoogohmige aansturing zoals hier het geval is, zal Permalloy ook duidelijk minder vervormen en meer microdetail doorgeven. De beste trafo's zoals die van Jensen, hebben een optimale mix van beide. Betaal je ook helemaal een vermogen voor.
De vervorming uit de datasheets van Jensen lijkt ook erg op wat ik gemeten heb van het Chinese spul.
Re: Welke DAC nu weer + - + - + -
Net dan omgeschakeld van de PC naar de Linux SBC.
Ik krijg er ook geen geluid uit met de ESS9018 en dan de Amanero vervangen door de U30 , de updates/firmware gedaan, nagelopen verder niets gewijzigd.
De herkenning onder W11 gaat prima, maar de muziek komt niet uit de DAC.
Ik krijg er ook geen geluid uit met de ESS9018 en dan de Amanero vervangen door de U30 , de updates/firmware gedaan, nagelopen verder niets gewijzigd.
De herkenning onder W11 gaat prima, maar de muziek komt niet uit de DAC.
Re: Welke DAC nu weer + - + - + -
Lastig Hans,
Terug naar de basis kan dan wel eens helpen.
Heb je nog een Daphile PC staan?
Die kan je ook laten upsampelen en schijnt dat ook nog niet eens heel slecht te doen
Terug naar de basis kan dan wel eens helpen.
Heb je nog een Daphile PC staan?
Die kan je ook laten upsampelen en schijnt dat ook nog niet eens heel slecht te doen
Re: Welke DAC nu weer + - + - + -
Nu breekt mijn klomp.
Ik krijg er net geluid uit met dan de DSD file van Diana Krall dan te laten afspelen met DoP.
Het afspelen met DSD >PCM geeft een laag volume.
Het afspelen met DSD >PCM geeft een laag volume.
Re: Welke DAC nu weer + - + - + -
Wel een laag geluidsniveau, maar er is wel geluid, maar ik krijg de U30 niet op DSD.
Zoeken naar waar gaat het fout. 
Laatst gewijzigd door hannesie op ma 17 apr 2023, 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
