Ik ook maar het zou kunnen zijn dat de bovenplaat en onderplaat van aluminium is gemaakt.
Toon je Plankjesversterker - Showcase
Moderator: Beheerdersteam
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Ik hoop nu niet dat je MDF en hout door elkaar gaat halen.
Laatst gewijzigd door ray5150 op vr 14 apr 2023, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Ach, dan nog. Zolang hij er niet mee gaat feesten en de LM's op een redelijk koelprofiel zitten.
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Ed, verlos ons van deze problemen, en help ons uit de brand.

- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Blijft staan dat als het in de brand vliegt dat dat bij Ed is en niet bij ons.
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Maar gerookt hout heeft ook een mooi warm uiterlijk.
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Het uiteindelijke kastje is van aluminium!
Ik heb alles op het plankje getest maar heel kort
Die chips werden zonder extra koeling heel snel behoorlijk heet
Uiteindelijk heb ik ze tegen een koelblokje gemonteerd maar ik denk dat als ik ze tegen de behuizing had geschroefd het ook prima was geweest
Ik heb alles op het plankje getest maar heel kort
Die chips werden zonder extra koeling heel snel behoorlijk heet
Uiteindelijk heb ik ze tegen een koelblokje gemonteerd maar ik denk dat als ik ze tegen de behuizing had geschroefd het ook prima was geweest
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Heb je nog geluk gehad. Meestal schiet ie in de thermische protectie zonder extra koeling. Maar veel koeling heeft ie normaal gesproken niet nodig, dat klopt.
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Over brand gesproken,
Ik had voor deze versterker eerst een paar LM3886 op ebay gekocht voor best veel geld,
toen ik voor het eerst ging testen leek het wel oud en nieuw! binnen een seconde knalden ze uit elkaar
Was leerzaam!
Ik koop dat soort dingen nooit meer bij verkopers waarvan ik niet zeker weet dat het echt is!
Ik had voor deze versterker eerst een paar LM3886 op ebay gekocht voor best veel geld,
toen ik voor het eerst ging testen leek het wel oud en nieuw! binnen een seconde knalden ze uit elkaar
Was leerzaam!
Ik koop dat soort dingen nooit meer bij verkopers waarvan ik niet zeker weet dat het echt is!
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Mijn plank heeft al diverse gedaantes gehad, nu ziet hij er zo uit
Zit er nu naar te luisteren
Zit er nu naar te luisteren
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Ik moet zeggen dat sate' stokjes een uitstekende manier is om een printplaat op een plank te monteren!!!

Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
toen ik hem de eerste keer hoorde kreeg ik zin om hem uit elkaar te slopen maar hij staat nu al een behoorlijke tijd te spelen en ik heb eigenlijk totaal niet meer de behoefte om wat anders neer te zetten
Ik denk dat ik hem toch maar van mijn plank af haal en in een mooi kastje ga bouwen
Ik denk dat ik hem toch maar van mijn plank af haal en in een mooi kastje ga bouwen
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Hier mijn laatste plankje met de Nishiki van Heer de Haan.
Ben erg blij met hoe hij nu klinkt met Chinese 6n1 buisjes, ik zou graag de Svetlana 6n1 proberen dus als iemand die over heeft of een goed adres om die te kopen, graag!
Ben erg blij met hoe hij nu klinkt met Chinese 6n1 buisjes, ik zou graag de Svetlana 6n1 proberen dus als iemand die over heeft of een goed adres om die te kopen, graag!
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Weet niet of ik het een 'plankjesversterker' mag noemen, maar vandaag met Ali spulletjes een best aardig klinkende low budget versterker in elkaar gefrommeld.
Wellicht zet ik de boel nog vast op een plankje.
Buizenvoorversterkertje van Ayima, met een TPA3118 bordje als eindversterker. Voeding voor de TPA3118 is een HP laptop voeding van 19v.
Aangesloten op de diy LS3/5A's en na een 20 minuten begon het best aardig te klinken.
Wellicht zet ik de boel nog vast op een plankje.
Buizenvoorversterkertje van Ayima, met een TPA3118 bordje als eindversterker. Voeding voor de TPA3118 is een HP laptop voeding van 19v.
Aangesloten op de diy LS3/5A's en na een 20 minuten begon het best aardig te klinken.
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Een moderne klassieker : Pass Labs Aleph Mini.
2 Ampère per rail , bij 14 Volt symmetrisch.
En na het opwarmen de DC-offset afgeregeld op een minimale waarde.
4 millivolt lijkt mij heel aardig, toch ?
2 Ampère per rail , bij 14 Volt symmetrisch.
En na het opwarmen de DC-offset afgeregeld op een minimale waarde.
4 millivolt lijkt mij heel aardig, toch ?
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Hierbij mijn recent opgezette plankjesversterker. Wordt nog verder uitgewerkt, maar de eerste opzet werkt al aardig. Per kanaal uitgerust met 2xEL34 en 1xECC83.
Piet
Piet
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Die staat weer op zijn zijkant?
Voor mij is dat altijd zo mooi dat je dat dan al kunt zien hoe het functioneert.
Voor mij is dat altijd zo mooi dat je dat dan al kunt zien hoe het functioneert.
