Op 13 minuten zijn we terug bij audio: een platenspeler die draait op zwaartekracht.
En voor de doe-het-zelvers: kijk vanaf 25:33
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Leuke link Jeroen!jeroen_d schreef: ↑za 11 mar 2023, 23:53Een leuke uitzending in dit kader: https://www.vpro.nl/programmas/tegenlic ... terij.html
Op 13 minuten zijn we terug bij audio: een platenspeler die draait op zwaartekracht.
En voor de doe-het-zelvers: kijk vanaf 25:33
Probleem is dat er geen wetgeving is om iets aan te sturen bij een kleinverbruiker, laat staan dat we daar een infrastructuur voor hebben.90000006 schreef: ↑zo 12 mar 2023, 10:49Energie opslag gaat het belangrijkste struikelblok worden voor de energie transitie. Grootschalige elektriciteitsopslag is heel lastig, zeker in een land zonder hoogteverschillen. In dat licht is de grootschalige inzet van kleine thuisbatterijen en EV's nog helemaal zo gek niet, zeker niet als dat vanuit de netbeheerders gestuurd kan gaan worden. En de vraag gaan sturen. Prijsdifferentiatie op uurbasis zou bijvoorbeeld een goede stimulans kunnen zijn.
Dat nijgt naar centralisme. Iets waar Nederlanders uiterst allergisch voor zijn. Niet voor niets steekt de politiek hier geen poot naar uit...90000006 schreef: ↑zo 12 mar 2023, 10:49Energie opslag gaat het belangrijkste struikelblok worden voor de energie transitie. Grootschalige elektriciteitsopslag is heel lastig, zeker in een land zonder hoogteverschillen. In dat licht is de grootschalige inzet van kleine thuisbatterijen en EV's nog helemaal zo gek niet, zeker niet als dat vanuit de netbeheerders gestuurd kan gaan worden. En de vraag gaan sturen. Prijsdifferentiatie op uurbasis zou bijvoorbeeld een goede stimulans kunnen zijn.
Artikel en paragraaf niet verwarren:Ronkel schreef: ↑zo 12 mar 2023, 13:53Wat mij opvalt is dat het artikel in Solar Magazine aangeeft dat alleen artikelen 3.8 en 3.14 van de netcode elektriciteit zouden worden aangepast. Volgens mij gaat artikel 7.3 over spanningskwaliteit in het laagspanningsnet en zou dit ongewijzigd blijven.
Ik weet er te weinig van, maar zou de verwachting daarmee zijn dat bij congestie in het laagspanningsnet er vanaf de opwekinstallatie dusdanig spanningsverlies op zal treden dat de spanningskwaliteit op andere aansluitingen binnen bestaande grenzen blijft? Iemand die hier iets over kan zeggen?
Dan hebben we het inderdaad gewoon over hetzelfde, als je even snel in de code kijkt is een fout zo gemaakt qua artikel en paragraaf en kom je bij Offshore windparken terecht.
Ha Mario. Kun je daar wat meer linkjes/info over geven. Een Google search levert tot nu toe totaal niets op w.d.b. Mocht er een besmetting zijn van die site dan komt dat vrijwel altijd boven op e.e.a. manier bij de zoekmachines.Marp schreef: ↑wo 15 mar 2023, 6:54De hierboven vermelde website lijkt te zijn besmet, dus voor de zekerheid heb ik de automatische link maar gedeactiveerd.
Wordt een willekeurige pagina van de website geladen, dan is er nog niets aan de hand. Pas bij aanraken van het scherm wordt een script geladen dat je naar een website met malware stuurt. Dit is geverifieerd met verschillende browsers op 2 android-toestellen. Bij bezoek vanaf een gewone PC, in mijn geval met linux, lijkt er (nog) niets aan de hand te zijn.
Goh waar kwam dat probleem ook al weer vandaands23man schreef: ↑zo 12 mar 2023, 13:59Een overheid heeft ook te maken met Europese regelgeving, ze kunnen niet zomaar alles...
Overigens ook een leuke qua energiespeculatie: een SAP aan laten leggen voor je zonnepanelen. Een SAP is een extra meter waar je een apart energiecontract op kan afsluiten. Daar prak je dan je PV op. In mijn geval had ik met mijn vaste contract a 22 cent ( 15.000 kWh) 3000 euro aan stroom betaald. Op mijn SAP had ik afgelopen jaar zo 60 cent kaal voor mijn opwek gehad, met 18.500 kWh dus 11.100 euro. Nog even de 1200 euro eraf wat ik aan overschot kaal ( 5 cent) op mijn vaste contract had gehad. Netto winst: 6.900 euro....
Heel veel mensen hebben dit de afgelopen jaren gedaan, sterker nog: ze hebben het hele dak totaal vol gepleurd. Volkomen legaal en met de nieuwe wetgeving krijg je ook nog de mogelijkheid om per uur je stroom te verkopen aan de hoogst biedende.