10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
rikpost

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door rikpost »

Ik heb ook een gezellige dag gehad .
Met dank aan de organisatie en uiteraard ook aan diegene die imput hebben gegeven om hun creatie ten gehore te brengen .
Stukje sturen maar Hans babbelt er gezellig op los dus dat ging ongemerkt voorbij :D

Tot de volgende keer maar :bakkie:
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Babbelen kun je wel aan mij overlaten, ............ :rofl:
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Beste mensen,

Zit ook hier na te genieten van een geslaagde dag; goede opkomst, het was weer een ouderwets volle bak! Het is altijd gaaf om te zien hoeveel moeite mensen willen doen voor zo'n dag: van het aanhanger huren om de enorme Pure Audio speakers naar de luisterdag te krijgen (TabCam - Douwe) tot Doede met z'n meetspullen vanuit midden DL, en overal in NL waar mensen een eind kwamen rijden.

Paar bedankjes: Michiel (sevenup) en rjmulder (Robert-Jan) voor het vroeg hun nest uitkomen en helpen met de kamers klaar te zetten, Evelyn als enthousiast medewerker van het wijkcentrum (werkt normaal niet op zaterdag, voor haar is het overwerk), en Sandra die weer bij de kassa wilde zitten. Top! :goeie: En Jurgen en Doede natuurlijk voor hun inzet in de meetkamer.

Ik had bij wijze van experiment een pin-automaatje gekocht, dat is een blijvertje. Het was voorgaande jaren altijd een enorm gedoe met wisselgeld, dit gaat zoveel makkelijker, ook icm met de koffiemuntjes.

Nog een verbeterpuntje voor komende dagen, er was best veel belangstelling voor de spullen die te koop / ruil werden aangeboden, maar lang overal stond de afzender niet bij :D Men komt dan vragen bij Sandra aan de kassa die dit ook niet weet natuurlijk. Volgende keer naam en/of tlf nr erbij dan gaat dit beter.

Bert911 was op de dag aanwezig maar moest vanwege omstandigheden eerder naar huis, zijn demo is daarom niet doorgegaan. Dan stonden mensen te wachten op de lezing van Jooch, die was niet aanwezig. Kom ik nog op terug.
ReneN schreef: za 04 feb 2023, 22:13
Walt schreef: za 04 feb 2023, 19:13
Van wie zijn die machtige open baffles met geinverteerde woofer, is daar een topic over?
Zijn van Hans van den Barg.... Hij zit hier niet op het forum trouwens.
Hans is een kennis van mij hier uit Hengelo en komt op deze manier op de luisterdag, idd niet op het forum aktief.

Vincent de videoman is met Joram (Shadow) meegekomen en heeft gedurende dag profi video opnames gemaakt. Vincent gaat dit monteren tot een film van ongeveer 15 minuten, deze film zal dan voor een ieder te bekijken zijn. Goede aktie Joram!

Iedereen bedankt voor de komst, demonstratoren bedankt - zonder jullie geen luisterdag!

Mvg, Barry
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Dan heb ik ook nog wat foto's staan, meeste zijn al gepost zie ik, post ze toch maar allemaal. Btw, heeft er iemand foto's gemaakt van de Daline breedbanders en/of de cilinderspeakers van Stefan en Jeroen?
Bijlagen
1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG
9.JPG
10.JPG
11.JPG
12.JPG
13.JPG
14.JPG
AudioMan

Bericht door AudioMan »

Was mijn eerste ervaring met een zelfbouwdag en het is meer dan bevallen! Lekker ontspannen, open en eerlijk gesprekjes maken met 'soortgenoten' die dezelfde passie delen. Heel anders dan een commerciële beurs waar men alleen iets aan jou wil verkopen waardoor er een heel andere sfeer ontstaat. Deze dag smaakt naar meer. Goed georganiseerd ook, dank.
VintageHarry schreef: za 04 feb 2023, 22:49
Bedankt voor de prima organisatie, Barry! Fijn dat dit soort dingen weer kunnen.
Heb heel wat interessants kunnen horen vandaag! Waarbij de Daline met standaard Philips breedbander voor mij misschien wel de meest bijzondere was, zulk goed geluid uit zo’n “eenvoudige” opzet :)
Ja, dit is wel de grootste revelatie voor mij die dag, misschien wel ooit. Je zou die dingen geen dubbeltje geven, maar toen ze begonnen te spelen, hoorde je de kaken van iedereen in de kamer op de grond vallen. Met, na afloop een welgemeend en welverdiend applaus!

Kan er met mijn hoofd nog steeds niet bij hoe er zo'n geluid kan komen uit zulke kleine, 50 jaar oude off-the-shelf Philips-speakers in een supersimpel (relatief) klein kastje. Zoveel dynamiek, zoveel natuurlijkheid, zoveel homogeniteit, zoveel muzikaliteit. Als je je ogen dichtdeed, stonden stemmen en instrumenten gewoon in de kamer. Was daar met 2 vrienden, we keken elkaar aan en zeiden unaniem: die willen we ook.

Daarbij wil ik de andere creaties natuurlijk niets tekort doen, want elke creatie verdient aandacht en respect. Dat maakt zelfbouwers anders dan anderen, die willen maken, creëren. En hun enthousiasme over hun creaties overbrengen, wat prima gelukt is op die dag. Nogmaals, dank!
Bijlagen
IMG_20230204_160200223.jpg
rjmulder
Contacteer:

Bericht door rjmulder »

Barry bedankt voor het organiseren en iedereen die aanwezig was bedankt voor de mooie/gezellige dag.
Ouwebok

Bericht door Ouwebok »

Dat was een hele leuke dag! Ik vond oa Ton’s Seas 2weg vloerstandertjes heel erg goed klinken.

Mijn speciale dank is voor Jurgen Timpert en die anderen die de meetkamer opgesteld en bemand hebben. Het is super-aardig dat jullie mij en anderen hebben geholpen met metingen voor onze hobby! Ik hoop dat jullie ook nog even hebben kunnen genieten van alle creaties in het gebouw, naast jullie meet-inspanningen. Nogmaals dank.
Westerwolder

Bericht door Westerwolder »

Ik was er gisteren voor het eerst, op uitnodiging van Piet de Vries die zorgde voor de versterking op de kamer van Dick en Marco (Audio-Creative).
Allereerst mijn dank aan Barry etc. voor de geweldige organisatie! Zal zeker voor mij niet de laatste keer zijn. Wellicht meld ik me nog eens aan met 1 of meer van mijn eigen creaties.
Leuk ook om weer bekende gezichten te ontmoeten en bij te praten en eindelijk eens mensen te ontmoeten die je alleen van naam kende.
Wacht met smart op de video van Vincent....

Richard
beijert

Bericht door beijert »

Het was weer geslaagd! Wederom goed georganiseerd en volgens mij een flinke opkomst.

Uiteindelijk de sub nog kunnen horen (voor mij ook nieuw) bij Joram op kamer :D Integreren gaat echter niet vanzelf in ieder geval. Daarnaast gaf de Hypex geen geluid maar had Hennus zijn aPart eindtrap meegenomen waar een dsp in zit.
Leuke verrassing dat de subwoofer gemeten kon worden en met goede resultaten ook nog.

IMG20230204150922.jpg
Volgend jaar maar even kijken of ik de hoorn combo mee kan nemen. Daar zal dan nog wat aan te tweaken zijn. :wink:
Vincent1960

Bericht door Vincent1960 »

Ook mijn eerste kennismaking met een zelfbouw kijk en luisterdag.
Ik volg het forum al een behoorlijke tijd, en het moest er maar eens van komen.
Na in contact te zijn gekomen met Joram ook het idee opgepakt om eens wat video te schieten, waar jullie binnenkort bericht van en over krijgen, want ik weet niet hoe de bewindvoerders van dit forum het willen publiceren.
Maar wat een dag, wat mij wel is opgevallen, en dat is iets wat ik eigenlijk al jaren weet, El84 en een simpel Philips speakertje is gewoon echt lekker en mooi.
Natuurlijk is er mooier en beter, maar man wat kun je daar van genieten.
Zeer mooie dag en wat een mooie en indrukwekkende bouwsels. En zonder iemand te kort te doen.
Reinoud met zijn Fieldcoil ik begrijp het wel, de open baffle's respect, en audio creative toppertjes.
Ik ga snel aan het werk met het video verslag, vandaag nog even de gezellige wederhelft zijn, en morgen aan de slag, dan is met pensioen zijn toch wel erg leuk.
Joram jij hartstikke bedankt voor de goede gesprekken tijdens de rit, en mijn ego was weer blij dat ik veilig ben thuis gebracht.
motoindo
Contacteer:

Bericht door motoindo »

AudioMan schreef: zo 05 feb 2023, 9:45
Kan er met mijn hoofd nog steeds niet bij hoe er zo'n geluid kan komen uit zulke kleine, 50 jaar oude off-the-shelf Philips-speakers in een supersimpel (relatief) klein kastje. Zoveel dynamiek, zoveel natuurlijkheid, zoveel homogeniteit, zoveel muzikaliteit. Als je je ogen dichtdeed, stonden stemmen en instrumenten gewoon in de kamer. Was daar met 2 vrienden, we keken elkaar aan en zeiden unaniem: die willen we ook.
Leuk he, die oude Philips meuk 8) fijn is ook dat er hier en daar nog oude fabrieks voorraden van opduiken zoals hier, welliswaar een wat ouder model maar wel met een ticonal magneetje...
AD7091M8.jpg
AD7091M8-B.jpg
Een nieuwer rond model van de 7063 is er ook :
AD7063M8.jpg
AD7063M8-b.jpg
Walt

Bericht door Walt »

Hoe deden die Purifi mids het in de open baffle? Iemand die dit kan vergelijken met de W1, S1 of M1 van Jeroen, dus de AT 18H52 mid? Ik vind de Purifi niet zo mooi om te zien, maar een mogelijk vervanger van de AT die op hetzelfde niveau speelt is wel intressant.
motoindo
Contacteer:

Bericht door motoindo »

Walt schreef: zo 05 feb 2023, 17:13
Hoe deden die Purifi mids het in de open baffle? Iemand die dit kan vergelijken met de W1, S1 of M1 van Jeroen, dus de AT 18H52 mid? Ik vind de Purifi niet zo mooi om te zien, maar een mogelijk vervanger van de AT die op hetzelfde niveau speelt is wel intressant.
Vond die combi duidelijk minder klinken dan in satefan zijn tonnetjes, of het aan de aansturing/afstemming en of ruimte lag weet ik als OB leek :hide: niet maar kan mij zo voorstellen dat een ronde vorm het in het mid hoog beter doet dan een platte baffle ?
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Vincent1960 schreef: zo 05 feb 2023, 13:46
.... wat video te schieten, .... publiceren....
Bedankt voor het video schieten, ik ben erg benieuwd wat het uiteindelijke resultaat gaat worden.

over publiceren: we hebben sinds kort een eigen Youtube kanaal https://www.youtube.com/@zelfbouwaudio_nl_be dat nu nog leeg is, dus als je het daar op wilt publiceren, dan heb je de primeur :mrgreen:
beijert

Bericht door beijert »

motoindo schreef: zo 05 feb 2023, 17:46
Walt schreef: zo 05 feb 2023, 17:13
Vond die combi duidelijk minder klinken dan in satefan zijn tonnetjes, of het aan de aansturing/afstemming en of ruimte lag weet ik als OB leek :hide: niet maar kan mij zo voorstellen dat een ronde vorm het in het mid hoog beter doet dan een platte baffle ?

Ik vond de ruimte niet zo best. Ook voorgaande jaren was het niet optimaal.
WrineX
Contacteer:

Bericht door WrineX »

Henkjan schreef: zo 05 feb 2023, 17:55
Bedankt voor het video schieten, ik ben erg benieuwd wat het uiteindelijke resultaat gaat worden.

over publiceren: we hebben sinds kort een eigen Youtube kanaal https://www.youtube.com/@zelfbouwaudio_nl_be dat nu nog leeg is, dus als je het daar op wilt publiceren, dan heb je de primeur :mrgreen:
Ben benieuwd, ondanks dat ik heeeeeeeeel veel videos maak sta ik ik vrij zelden voor de camera.. ben vooral benieuwd naar de rest van de videos want ik was niet bij elk praatje dus dat is leuk !
MickRS

Bericht door MickRS »

motoindo schreef:
Een nieuwer rond model van de 7063 is er ook :

AD7063M8.jpgAD7063M8-b.jpg
Thanks. Net een setje besteld...
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

WrineX schreef: zo 05 feb 2023, 19:05
Henkjan schreef: zo 05 feb 2023, 17:55

Ben benieuwd, ondanks dat ik heeeeeeeeel veel videos maak sta ik ik vrij zelden voor de camera.. ben vooral benieuwd naar de rest van de videos want ik was niet bij elk praatje dus dat is leuk !
Wij hebben ook een poging gedaan met de AVMN, er daar staat dan al wel wat op.

https://www.youtube.com/@audioverenigingmiddenneder4539

Maar de man die dat organiseerde in nu verhuist naar de Achterhoek. :(

Moeten we ook weer eens aan gaan denken.
RobertD
Contacteer:

Bericht door RobertD »

Ik zal binnenkort het hele artikel over de Dalines even uploaden. Vanaf mijn telefoontje lukt dat niet.

Bedankt voor de enthousiaste reacties, het idee van Theo Wansink heeft heel goed uitgepakt.
hennus

Bericht door hennus »

IMG20230204145246.jpg
Barry2001 schreef: zo 05 feb 2023, 8:18
Dan heb ik ook nog wat foto's staan, meeste zijn al gepost zie ik, post ze toch maar allemaal. Btw, heeft er iemand foto's gemaakt van de Daline breedbanders en/of de cilinderspeakers van Stefan en Jeroen?
TabCam

Bericht door TabCam »

Zo, dat was én een leuke luisterdag ên peentjes zweten. Had alles ingepakt, de PAP Sextet 15 PB in een aanhanger, om.zowel tijd te besparen als de units te beschermen. Kreeg bij aankomst (en vertrek) vriendelijke hulp bij het uitladen en had de set na een klein uurtje bijna staan. Oops, ineens paniek wat had nog wat op de bank thuis achtergelaten :shock: maar ik kon gelukkig van Satefan zijn voeding van de miniDSP lenen.

Alles aangezet en ... geen geluid :think: . Hoorde alleen de tweeter. Uiteindelijk via de laptop via youtube wel muziek en met een veel basrijker nummer bleek dat ik 20 dB harder te moeten spelen dan thuis. De ochtendsessie heb ik helaas zonder meten/schuiven gespeeld. Ik hoorde de bas rollen en had achteraf direct mijn thuisinstellingen eruit moeten halen. Ik had eerst even willen meten maar daar was de set veel te laat speelklaar voor en de paniek dat er geen geluid uit kwam hielp ook niet.

Direct na de sessie wilde ik meten maar helaas, REW wilde geen geluid via de MiniDSP spelen maar de laptop liet wel de Windows systeemgeluiden horen. Schuiven met de Superspikes wilde ook niet echt, enorm piepend geluid maar ik heb wel de thuisinstellingen eruit kunnen halen. Hoe snap ik nog niet helemaal want 's avond thuis met het terugbouwen kwam ik erachter dat de USB kabel was overleden :think: .

Affijn de middagsessie was een stuk gebalanceerder maar zeker niet zoals thuis. Het was flink wat rustiger maar net zo gezellig. Het is altijd leuk met gelijkgestemden te praten, of we het eens zijn of niet maakt niet uit. Het was jammer dat ik niet meer bij anderen heb kunnen luisteren maar zo is het nu eenmaal gegaan. Ik had graag de mega-wubwoofer beluisterd. Zelf heb ik in ieder geval geleerd dat reserveonderdelen voor alles wat kan erg praktisch is en dat ik de settings vooraf moet maken, je vergeet dat soort belangriijke zaken in de hitte van het moment.

Ik heb alleen foto's van de middagsessie, in de ochtend helemaal niet meer aan gedacht.
20230204_150647.jpg
20230204_150639.jpg
Dank voor zowel de kritische opmerkingen als de complimenten. Barry en anderen die hebben helpen organiseren (en sjouwen), van harte bedankt!
timpert

Bericht door timpert »

RobertD schreef: zo 05 feb 2023, 21:25
Ik zal binnenkort het hele artikel over de Dalines even uploaden. Vanaf mijn telefoontje lukt dat niet.
Leuk! Ik heb ze ook gehoord, en ze verrasten positief.

Ik vraag me af hoe die oude Philipsen zich verhouden tot de wat goedkopere papier breedbanders verhouden zoals die nu te koop zijn. Wellicht is er een leuke "sleeper" in het huidige aanbod te vinden voor weinig.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

de 9710 blijft denk ik zeker goed overeind, ook tegen de niet goedkope moderne speakers. lage vervorming (zie test in de HH) ook
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

TabCam schreef: zo 05 feb 2023, 21:50
.... dat de USB kabel was overleden :think: .
...
dat gebeurde wel meer :?
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Hoe snap ik nog niet helemaal want 's avond thuis met het terugbouwen kwam ik erachter dat de USB kabel was overleden :think: .
Ik heb denk ik wel de potentie kunnen horen, begreep ook wel dat het niet zo zou klinken als het thuis, maar wie weet krijg je een herkansing. :kwijl:
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”