Quad cd3 bouwen
Moderator: Beheerdersteam
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Quad cd3 bouwen
Nee, je weet niet hoe het huidige display wordt aangestuurd, dat is moeilijk te vervangen voor een andere. Ik zou op de een of andere manier een schakelcontact aftakken van de schakelaar die je gaat gebruiken en dan met iets van een flipflop oid een led aansturen. Een led, dus geen display.
Re: Quad cd3 bouwen
De drukknopjesaftakken van de schakelaar die je gaat gebruiken
Dus mss na de IC kijken of ik daar een spanninkje kan vinden dat correspondeert met
to be continued
Re: Quad cd3 bouwen
Had ik toch mooi een 5volt puntje gevonden waar een ️'play'ledje op aan en uit kon gaan, en zo'n zelfde voor on/off maar met ledjes erop ging dat dus niet goed
blijkbaar op gevoelige puntjes want nu werken mn schakelaars niet meer
De cd-speler speelt nog steeds de cd af die erin zit zodra de stekker in het stopcontact duw én dan heb ik muziek. Maar ️




die doen dus opeens niks meer.
Ik heb inmiddels de servicemanuel gevonden op internet
die nu maar eens opzoek naar 'de reset-knop'. 
De cd-speler speelt nog steeds de cd af die erin zit zodra de stekker in het stopcontact duw én dan heb ik muziek. Maar ️
Ik heb inmiddels de servicemanuel gevonden op internet
Re: Quad cd3 bouwen
Zodra ik de stekker in het stopcontact stop, gaat de speler weer spelen, maar zo kan ik niet in 'service-mode' komen want dan moet ie 'uit' staan en niet op 'standby' beschreven op pag.11, die hoop valt weg helaas. Hoe krijg je een CD-speler van Stand-by als je geen afstandsbediening hebt?
Er loopt nog een "reset"-draadje over de print, loopt van IC103 pootje 15 naar ICMN35511AL pootje 18. te zien op pag 15
bij beide staat "reset in"
hummmm zou ik daar nog iets me kunnen?
Ik wil ook niet te snel op zoek naar een vervangende cd-speler
Er loopt nog een "reset"-draadje over de print, loopt van IC103 pootje 15 naar ICMN35511AL pootje 18. te zien op pag 15
Ik wil ook niet te snel op zoek naar een vervangende cd-speler
Re: Quad cd3 bouwen
Een update van de vorderingen én een vraag
De Yamaha is overleden dus lang gezocht en gevonden: een Denon dcd-f107. Die is 24,8 cm breed x 25 diep x 7,5 hoog. Wbt hoogte en breedte past ie binnen de maten van de 33/fm3. Technisch is ie ook beter dan de yamaha en hij klinkt prachtig.
Het alu-frontje heb ik eraf geschroeft en een ijzeren variant gemaakt waar ik vanalles aan kan hardsolderen.
De 'klepjes' bedienen de orginele knoppen

en dek ik daarna af met een mdf-frontje met 2 magneetjes.
Op de klepjes soldeer ik de knoppen die door het mdf-frontje steken.
Nu mn vraag aan iemand die een Quad33 heeft staan, aangezien ik daar nog voor aan het sparen ben, zou je de maat (hoogte en breedte) van een drukknop voor me willen opmeten?
En een fijn weekend allemaal
De Yamaha is overleden dus lang gezocht en gevonden: een Denon dcd-f107. Die is 24,8 cm breed x 25 diep x 7,5 hoog. Wbt hoogte en breedte past ie binnen de maten van de 33/fm3. Technisch is ie ook beter dan de yamaha en hij klinkt prachtig.
Het alu-frontje heb ik eraf geschroeft en een ijzeren variant gemaakt waar ik vanalles aan kan hardsolderen.
De 'klepjes' bedienen de orginele knoppen
Op de klepjes soldeer ik de knoppen die door het mdf-frontje steken.
Nu mn vraag aan iemand die een Quad33 heeft staan, aangezien ik daar nog voor aan het sparen ben, zou je de maat (hoogte en breedte) van een drukknop voor me willen opmeten?
En een fijn weekend allemaal
Laatst gewijzigd door Rønny op di 24 jan 2023, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Quad cd3 bouwen
Komende week ga ik het mdf-frontje maken, heb er zin in (behalve het stof
) Hopelijk heeft iemand dan al op mn vraag hierboven gereageerd
dan kan ik de sleufje daarvoor er ook al in frezen.
Re: Quad cd3 bouwen
De afdekking voor de toetsen, display en het cd-laadje komen nog maar in grote lijnen was het een vruchtbare vrije dag
Re: Quad cd3 bouwen
Heeft iemand een idee welk lettertype op de knoppen gebruikt is?
Laatst gewijzigd door Rønny op za 28 jan 2023, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Quad cd3 bouwen
Ik dacht dat de lettertypes Lucida Sans, Tahoma en Verdana wat in de buurt kwamen, maar zie nu dat vooral de kleine letter a toch wel anders is.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Quad cd3 bouwen
Die lijkt er meer op, al wijken p, r en t ook nog wel iets af.
Iemand die erg goed thuis is in fonts, is "freeskees" (forumlid audiomanics). Of hij dit meeleest, weet ik niet, maar je zou er even een PB aan kunnen besteden. Het zou zomaar kunnen dat hij het in één oogopslag weet te plaatsen.
Iemand die erg goed thuis is in fonts, is "freeskees" (forumlid audiomanics). Of hij dit meeleest, weet ik niet, maar je zou er even een PB aan kunnen besteden. Het zou zomaar kunnen dat hij het in één oogopslag weet te plaatsen.
Re: Quad cd3 bouwen
Dat is m bijna maar goed genoeg wmb Dank! Nu nog zien dat ik m in een word-bestandje kan gebruiken. (Edit : gelukt)
Deze week even kijken of ik in wit of oranje gelakt staal letters kan branden met een kleine 2D- laserbrander
Laatst gewijzigd door Rønny op zo 29 jan 2023, 0:11, 6 keer totaal gewijzigd.
Re: Quad cd3 bouwen
Zoiets had ik al ingedachten maar wilde bij een juwelier vragen, die hebben freesmachientjes om trouwringen te graveren maar mss zitten die niet te wachten op ijzer tussen het goudstof,Marp schreef: ↑za 28 jan 2023, 20:34Die lijkt er meer op, al wijken p, r en t ook nog wel iets af.
Iemand die erg goed thuis is in fonts, is "freeskees" (forumlid audiomanics). Of hij dit meeleest, weet ik niet, maar je zou er even een PB aan kunnen besteden. Het zou zomaar kunnen dat hij het in één oogopslag weet te plaatsen.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Quad cd3 bouwen
Mooi dat je lettertype al gevonden is.
Overigens graveert Kees zowat alles wat los en vast zit, maar dan weer geen trouwringen... dacht ik. Bij hem weet je dat nooit. Rechtsonder een link naar wat van zijn gebruikte fonts (+ nog 87 pagina's):
http://www.techgraphix.nl/
Re: Quad cd3 bouwen
Ga het toch eerst even hier in het dorp proberen te fixen (support your local shops) als dat niet lukt dan zal ik freeskees proberen, bedankt voor de tips
Re: Quad cd3 bouwen
Lego blokjes
De lettertjes ga ik er morgen inbranden met een laser Om de lettertjes precies in het midden te krijgen er een kadertje in photoshop omheen gezet wat net buiten de steentjes valt Proefje Alleen die Lego-kleuren zijn niet echt passend dus die zou ik nog in de goede kleur moeten aflakken en de maten kloppen net niet, 0,8 mm te hoog, 1,2mm te smal. Dus ook niet echt een kant-en klare oplossing.
De lettertjes ga ik er morgen inbranden met een laser Om de lettertjes precies in het midden te krijgen er een kadertje in photoshop omheen gezet wat net buiten de steentjes valt Proefje Alleen die Lego-kleuren zijn niet echt passend dus die zou ik nog in de goede kleur moeten aflakken en de maten kloppen net niet, 0,8 mm te hoog, 1,2mm te smal. Dus ook niet echt een kant-en klare oplossing.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Quad cd3 bouwen
Leuk gedaan! We missen al jaren de creatieve knutsels van Bartsegers. Een topic als dit compenseert dat wel een beetje. 
Re: Quad cd3 bouwen
Haha lekker freubelen
Valt me trouwens vies tegen om de goeie kleur te mengen van verbleekt wit en vaag oranje.
PS
Valt me trouwens vies tegen om de goeie kleur te mengen van verbleekt wit en vaag oranje.
PS
Veel luisterplezier zaterdag, ik kan helaas niet.>>>> 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023 Hengelo <<<<
Re: Quad cd3 bouwen
Mijn lief en ik zijn er niet over uit, bruin? of oranje?
De kleuren zijn nog niet 100% maar dat ga ik nog proberen te fixen. Wat vinden jullie ?


