Quad cd3 bouwen

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Quad cd3 bouwen

Bericht door Barry2001 »

Nee, je weet niet hoe het huidige display wordt aangestuurd, dat is moeilijk te vervangen voor een andere. Ik zou op de een of andere manier een schakelcontact aftakken van de schakelaar die je gaat gebruiken en dan met iets van een flipflop oid een led aansturen. Een led, dus geen display.
Gebruikersavatar
Rønny
Berichten: 115
Lid geworden op: wo 16 nov 2022, 20:59
Locatie: Velp

Re: Quad cd3 bouwen

Bericht door Rønny »

aftakken van de schakelaar die je gaat gebruiken
IMG_20221127_224921749.jpg
De drukknopjes ⏯️⏹️⏏️⏩⏪op de displayprint doorgemeten. Ze lopen via connector CB102 rechtstreeks naar IC Yamaha x3245ao-108. Zie het even niet hoe ik hier, in dit stuk, nog ledjes tussen kan zetten. De manier waarop ze alles doorverbonden hebben is wel mooi maar hier valt (volgens mij) geen 3volt ledjes tussen te plakken zonder die IC te verstoren.

Dus mss na de IC kijken of ik daar een spanninkje kan vinden dat correspondeert met ⏸️ en ▶️
to be continued
Gebruikersavatar
Rønny
Berichten: 115
Lid geworden op: wo 16 nov 2022, 20:59
Locatie: Velp

Re: Quad cd3 bouwen

Bericht door Rønny »

Even een update

Afbeelding

Afbeelding

Langzaam aan maar gestaag :bakkie:
Bijlagen
IMG_20221207_233150009~3.jpg
IMG_20221207_233106117~3.jpg
Gebruikersavatar
Rønny
Berichten: 115
Lid geworden op: wo 16 nov 2022, 20:59
Locatie: Velp

Re: Quad cd3 bouwen

Bericht door Rønny »

Had ik toch mooi een 5volt puntje gevonden waar een ️'play'ledje op aan en uit kon gaan, en zo'n zelfde voor on/off maar met ledjes erop ging dat dus niet goed :| blijkbaar op gevoelige puntjes want nu werken mn schakelaars niet meer :cry:

De cd-speler speelt nog steeds de cd af die erin zit zodra de stekker in het stopcontact duw én dan heb ik muziek. Maar ️⏸️⏪⏩⏏️⏹️⏯️ die doen dus opeens niks meer.

Ik heb inmiddels de servicemanuel gevonden op internet :relax: die nu maar eens opzoek naar 'de reset-knop'. [-o<
Gebruikersavatar
Rønny
Berichten: 115
Lid geworden op: wo 16 nov 2022, 20:59
Locatie: Velp

Re: Quad cd3 bouwen

Bericht door Rønny »

cdxe400.pdf
(3.72 MiB) 37 keer gedownload
Zodra ik de stekker in het stopcontact stop, gaat de speler weer spelen, maar zo kan ik niet in 'service-mode' komen want dan moet ie 'uit' staan en niet op 'standby' beschreven op pag.11, die hoop valt weg helaas. Hoe krijg je een CD-speler van Stand-by als je geen afstandsbediening hebt?

Er loopt nog een "reset"-draadje over de print, loopt van IC103 pootje 15 naar ICMN35511AL pootje 18. te zien op pag 15 :relax: bij beide staat "reset in" :bakkie: hummmm zou ik daar nog iets me kunnen?

Ik wil ook niet te snel op zoek naar een vervangende cd-speler
Gebruikersavatar
Rønny
Berichten: 115
Lid geworden op: wo 16 nov 2022, 20:59
Locatie: Velp

Re: Quad cd3 bouwen

Bericht door Rønny »

Een update van de vorderingen én een vraag

De Yamaha is overleden dus lang gezocht en gevonden: een Denon dcd-f107. Die is 24,8 cm breed x 25 diep x 7,5 hoog. Wbt hoogte en breedte past ie binnen de maten van de 33/fm3. Technisch is ie ook beter dan de yamaha en hij klinkt prachtig.

Het alu-frontje heb ik eraf geschroeft en een ijzeren variant gemaakt waar ik vanalles aan kan hardsolderen.
IMG_20230110_211404067.jpg
IMG_20230112_143153821.jpg
IMG_20230112_143207946.jpg
IMG_20230112_230950677_BURST000_COVER.jpg
De 'klepjes' bedienen de orginele knoppen ⏏️⏯️⏩ en dek ik daarna af met een mdf-frontje met 2 magneetjes.
Op de klepjes soldeer ik de knoppen die door het mdf-frontje steken.

Nu mn vraag aan iemand die een Quad33 heeft staan, aangezien ik daar nog voor aan het sparen ben, zou je de maat (hoogte en breedte) van een drukknop voor me willen opmeten?

En een fijn weekend allemaal :proost:
Laatst gewijzigd door Rønny op di 24 jan 2023, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rønny
Berichten: 115
Lid geworden op: wo 16 nov 2022, 20:59
Locatie: Velp

Re: Quad cd3 bouwen

Bericht door Rønny »

Komende week ga ik het mdf-frontje maken, heb er zin in (behalve het stof #-o ) Hopelijk heeft iemand dan al op mn vraag hierboven gereageerd [-o< dan kan ik de sleufje daarvoor er ook al in frezen.
IMG_20230115_213957413.jpg
0150509.jpg
Gebruikersavatar
Rønny
Berichten: 115
Lid geworden op: wo 16 nov 2022, 20:59
Locatie: Velp

Re: Quad cd3 bouwen

Bericht door Rønny »

De afdekking voor de toetsen, display en het cd-laadje komen nog maar in grote lijnen was het een vruchtbare vrije dag
IMG_20230119_165335581.jpg
Gebruikersavatar
Rønny
Berichten: 115
Lid geworden op: wo 16 nov 2022, 20:59
Locatie: Velp

Re: Quad cd3 bouwen

Bericht door Rønny »

:rock: :rock:
IMG_20230128_162146631~2.jpg
Pre-amp is binnen en de cd-speler in de grondverf. Dit weekend kan ik door met drukknoppen maken.

Heeft iemand een idee welk lettertype op de knoppen gebruikt is?
Laatst gewijzigd door Rønny op za 28 jan 2023, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Quad cd3 bouwen

Bericht door John P »

Net echt.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Quad cd3 bouwen

Bericht door Marp »

Ik dacht dat de lettertypes Lucida Sans, Tahoma en Verdana wat in de buurt kwamen, maar zie nu dat vooral de kleine letter a toch wel anders is.
Gebruikersavatar
Rønny
Berichten: 115
Lid geworden op: wo 16 nov 2022, 20:59
Locatie: Velp

Re: Quad cd3 bouwen

Bericht door Rønny »

De e heeft ook een 'afwijking'
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Quad cd3 bouwen

Bericht door pappaleo »

Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Quad cd3 bouwen

Bericht door Marp »

Die lijkt er meer op, al wijken p, r en t ook nog wel iets af.

Iemand die erg goed thuis is in fonts, is "freeskees" (forumlid audiomanics). Of hij dit meeleest, weet ik niet, maar je zou er even een PB aan kunnen besteden. Het zou zomaar kunnen dat hij het in één oogopslag weet te plaatsen.
Gebruikersavatar
Rønny
Berichten: 115
Lid geworden op: wo 16 nov 2022, 20:59
Locatie: Velp

Re: Quad cd3 bouwen

Bericht door Rønny »

pappaleo schreef: za 28 jan 2023, 20:03
Dat is m bijna maar goed genoeg wmb Dank! Nu nog zien dat ik m in een word-bestandje kan gebruiken. (Edit : gelukt)

Deze week even kijken of ik in wit of oranje gelakt staal letters kan branden met een kleine 2D- laserbrander
Laatst gewijzigd door Rønny op zo 29 jan 2023, 0:11, 6 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rønny
Berichten: 115
Lid geworden op: wo 16 nov 2022, 20:59
Locatie: Velp

Re: Quad cd3 bouwen

Bericht door Rønny »

Marp schreef: za 28 jan 2023, 20:34
Die lijkt er meer op, al wijken p, r en t ook nog wel iets af.

Iemand die erg goed thuis is in fonts, is "freeskees" (forumlid audiomanics). Of hij dit meeleest, weet ik niet, maar je zou er even een PB aan kunnen besteden. Het zou zomaar kunnen dat hij het in één oogopslag weet te plaatsen.
Zoiets had ik al ingedachten maar wilde bij een juwelier vragen, die hebben freesmachientjes om trouwringen te graveren maar mss zitten die niet te wachten op ijzer tussen het goudstof,
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Quad cd3 bouwen

Bericht door Marp »

Rønny schreef: za 28 jan 2023, 23:03
pappaleo schreef: za 28 jan 2023, 20:03
Dat is m!
Mooi dat je lettertype al gevonden is. :goedzo:

Overigens graveert Kees zowat alles wat los en vast zit, maar dan weer geen trouwringen... dacht ik. Bij hem weet je dat nooit. Rechtsonder een link naar wat van zijn gebruikte fonts (+ nog 87 pagina's):
http://www.techgraphix.nl/
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Quad cd3 bouwen

Bericht door Barry2001 »

Reactie van Kees kan even duren momenteel, maar kan ‘m ook aanraden.
Gebruikersavatar
Rønny
Berichten: 115
Lid geworden op: wo 16 nov 2022, 20:59
Locatie: Velp

Re: Quad cd3 bouwen

Bericht door Rønny »

Ga het toch eerst even hier in het dorp proberen te fixen (support your local shops) als dat niet lukt dan zal ik freeskees proberen, bedankt voor de tips
Gebruikersavatar
Rønny
Berichten: 115
Lid geworden op: wo 16 nov 2022, 20:59
Locatie: Velp

Re: Quad cd3 bouwen

Bericht door Rønny »

Lego blokjes :D

De lettertjes ga ik er morgen inbranden met een laser
IMG-20230131-WA0004.jpeg
Om de lettertjes precies in het midden te krijgen er een kadertje in photoshop omheen gezet wat net buiten de steentjes valt
IMG_20230131_144111882.jpg
Proefje
IMG_20230201_225711349_HDR~3.jpg
Alleen die Lego-kleuren zijn niet echt passend dus die zou ik nog in de goede kleur moeten aflakken en de maten kloppen net niet, 0,8 mm te hoog, 1,2mm te smal. Dus ook niet echt een kant-en klare oplossing.
Gebruikersavatar
Rønny
Berichten: 115
Lid geworden op: wo 16 nov 2022, 20:59
Locatie: Velp

Re: Quad cd3 bouwen

Bericht door Rønny »

IMG_20230202_122303336.jpg
90% tevredenheidsscore, kan nog wel wat strakker
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Quad cd3 bouwen

Bericht door Barry2001 »

Wat een heerlijk project dit, lekker bezig daar :rock:
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Quad cd3 bouwen

Bericht door Marp »

Leuk gedaan! We missen al jaren de creatieve knutsels van Bartsegers. Een topic als dit compenseert dat wel een beetje. :)
Gebruikersavatar
Rønny
Berichten: 115
Lid geworden op: wo 16 nov 2022, 20:59
Locatie: Velp

Re: Quad cd3 bouwen

Bericht door Rønny »

Haha lekker freubelen

Valt me trouwens vies tegen om de goeie kleur te mengen van verbleekt wit en vaag oranje.

PS
>>>> 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023 Hengelo <<<<
Veel luisterplezier zaterdag, ik kan helaas niet.
Gebruikersavatar
Rønny
Berichten: 115
Lid geworden op: wo 16 nov 2022, 20:59
Locatie: Velp

Re: Quad cd3 bouwen

Bericht door Rønny »

Mijn lief en ik zijn er niet over uit, bruin? of oranje?
IMG_20230208_225714021~2.jpg
IMG_20230208_232018864~2.jpg
De kleuren zijn nog niet 100% maar dat ga ik nog proberen te fixen. Wat vinden jullie ?
Plaats reactie