Simpelste manier om Qobuz op een Raspberry Pi te krijgen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Simpelste manier om Qobuz op een Raspberry Pi te krijgen
lees dit draadje net:
voor diegene die LMS icm de Qobuz plugin gebruiken en hebben dat af en toe een track abrupt wordt afgebroken en de volgende track gaat spelen, ik had dat wel bij de langere tracks (voorbij de 6 a 7 minuten).
Als je de volgende instelling nog niet in LMS hebt gedaan kan dat de oplossing zijn:
Server Instellingen --> Netwerk --> Streamingmethode voor HTTP(S) --> van 'normaal' op 'cache-modus' zetten.
Het vermoeden is dat de Qobuz servers (of het CDN waar ze van gebruik maken) een open connectie na een bepaalde time-out sluiten en dan kan dat net te vroeg zijn voor LMS het volgende pakket aan data wil ophalen.
voor diegene die LMS icm de Qobuz plugin gebruiken en hebben dat af en toe een track abrupt wordt afgebroken en de volgende track gaat spelen, ik had dat wel bij de langere tracks (voorbij de 6 a 7 minuten).
Als je de volgende instelling nog niet in LMS hebt gedaan kan dat de oplossing zijn:
Server Instellingen --> Netwerk --> Streamingmethode voor HTTP(S) --> van 'normaal' op 'cache-modus' zetten.
Het vermoeden is dat de Qobuz servers (of het CDN waar ze van gebruik maken) een open connectie na een bepaalde time-out sluiten en dan kan dat net te vroeg zijn voor LMS het volgende pakket aan data wil ophalen.
Re: Simpelste manier om Qobuz op een Raspberry Pi te krijgen
Top!
Die ga ik proberen.
Het "voorbij de 6 a 7 minuten probleem" is hier een ergernis.
Die ga ik proberen.
Het "voorbij de 6 a 7 minuten probleem" is hier een ergernis.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Simpelste manier om Qobuz op een Raspberry Pi te krijgen
Dat zou wel eens de oplossing kunnen zijn.
Aanvankelijk dacht ik dat je vanaf Qobuz een individueel samengestelde stream afspeelde. Inmiddels begrijp ik dat je er geen stream afspeelt, maar gewoon statische files. Als de Qobuz-server de verbinding al verbreekt voordat je speler een volgend stukje ophaalt, betekent dit dat voortaan de gehele file in één keer moet worden binnengehaald.
Aanvankelijk dacht ik dat je vanaf Qobuz een individueel samengestelde stream afspeelde. Inmiddels begrijp ik dat je er geen stream afspeelt, maar gewoon statische files. Als de Qobuz-server de verbinding al verbreekt voordat je speler een volgend stukje ophaalt, betekent dit dat voortaan de gehele file in één keer moet worden binnengehaald.
Re: Simpelste manier om Qobuz op een Raspberry Pi te krijgen
Dat was voor mij de reden dat ik vorig jaar niet heb verlengd. Ik heb nu sinds een paar weken weer een abonnement en ik wist direct weer waarom ik was afgehaakt.
De bediening en "beleving" van Spotify blijft wat mij betreft het best. Apple Music was goed maar is met Daphile een draak. En het enthousiasme voor Tidal snap ik niet.
Dus als dit werkt, blijf ik bij Qobuz.
Voorlopig is Harm een held!
De bediening en "beleving" van Spotify blijft wat mij betreft het best. Apple Music was goed maar is met Daphile een draak. En het enthousiasme voor Tidal snap ik niet.
Dus als dit werkt, blijf ik bij Qobuz.
Voorlopig is Harm een held!
Re: Simpelste manier om Qobuz op een Raspberry Pi te krijgen
Bedankt voor de tip, ik ga het proberen! -> Herstel, ik zou het willen proberen, maar ik kan die instelling niet vinden.
Het was mij ook opgevallen dat de nummers waarbij het optreedt doorgaans lang zijn (Pi van Kate Bush bijvoorbeeld), maar ik wist niet zeker of daar een oorzakelijk verband tussen zat. Als het volstrekt willekeurig zou zijn, zou je er bij langere nummers ook meer kans op hebben dan bij korte.
Het was mij ook opgevallen dat de nummers waarbij het optreedt doorgaans lang zijn (Pi van Kate Bush bijvoorbeeld), maar ik wist niet zeker of daar een oorzakelijk verband tussen zat. Als het volstrekt willekeurig zou zijn, zou je er bij langere nummers ook meer kans op hebben dan bij korte.
Re: Simpelste manier om Qobuz op een Raspberry Pi te krijgen
Wie is Harm?FR_Aad schreef: ↑za 14 jan 2023, 14:01Dat was voor mij de reden dat ik vorig jaar niet heb verlengd. Ik heb nu sinds een paar weken weer een abonnement en ik wist direct weer waarom ik was afgehaakt.
De bediening en "beleving" van Spotify blijft wat mij betreft het best. Apple Music was goed maar is met Daphile een draak. En het enthousiasme voor Tidal snap ik niet.
Dus als dit werkt, blijf ik bij Qobuz.
Voorlopig is Harm een held!
Re: Simpelste manier om Qobuz op een Raspberry Pi te krijgen
Excuses, de weg naar de instelling is via de Material Skin. Dat is anders dan in de classic skin, zie hieronder.MarcelvdG schreef: ↑za 14 jan 2023, 14:04Bedankt voor de tip, ik ga het proberen! -> Herstel, ik zou het willen proberen, maar ik kan die instelling niet vinden.
Het was mij ook opgevallen dat de nummers waarbij het optreedt doorgaans lang zijn (Pi van Kate Bush bijvoorbeeld), maar ik wist niet zeker of daar een oorzakelijk verband tussen zat. Als het volstrekt willekeurig zou zijn, zou je er bij langere nummers ook meer kans op hebben dan bij korte.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Simpelste manier om Qobuz op een Raspberry Pi te krijgen
Heb je de persistent-modus ook geprobeerd Harm Huib?
De cache-modus kan een aanslag op de SD-kaart betekenen, terwijl erg lange tracks mogelijk nog steeds niet in zijn geheel worden binnengehaald. In persistent-modus probeert Squeezelite* de gesloten verbinding te herstellen om het volgende stukje data op te halen. Als de server dat toestaat, is dit bedrijfszekerder.
*) danwel de squeezeserver, indien is ingesteld dat die als proxy moet dienen, i.p.v. dat de cliënt direct streamt.
Ps: als het geen hickups oplevert, kan ook worden geprobeerd om juist iets minder te bufferen, zodat de timeout korter wordt. Ik weet niet waar je die instelling vindt in LMS/piCorePlayer, maar meen die wel eens te zijn tegengekomen.
De cache-modus kan een aanslag op de SD-kaart betekenen, terwijl erg lange tracks mogelijk nog steeds niet in zijn geheel worden binnengehaald. In persistent-modus probeert Squeezelite* de gesloten verbinding te herstellen om het volgende stukje data op te halen. Als de server dat toestaat, is dit bedrijfszekerder.
*) danwel de squeezeserver, indien is ingesteld dat die als proxy moet dienen, i.p.v. dat de cliënt direct streamt.
Ps: als het geen hickups oplevert, kan ook worden geprobeerd om juist iets minder te bufferen, zodat de timeout korter wordt. Ik weet niet waar je die instelling vindt in LMS/piCorePlayer, maar meen die wel eens te zijn tegengekomen.
Re: Simpelste manier om Qobuz op een Raspberry Pi te krijgen
Mijn LMS draait onder Daphile op een Intel NUC. Deze heeft een SSD van 240Gb. Maar dat continu schrijven/lezen zal zijn leven vast verkorten.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Simpelste manier om Qobuz op een Raspberry Pi te krijgen
Tenzij je hem in RAM kan laten cachen. Maar hopelijk lukt het zonder extra gecache.
Re: Simpelste manier om Qobuz op een Raspberry Pi te krijgen
Bij mij leverde de persistent mode een verbetering maar niet 100%.Marp schreef: ↑za 14 jan 2023, 19:49Heb je de persistent-modus ook geprobeerdHarmHuib?![]()
De cache-modus kan een aanslag op de SD-kaart betekenen, terwijl erg lange tracks mogelijk nog steeds niet in zijn geheel worden binnengehaald. In persistent-modus probeert Squeezelite* de gesloten verbinding te herstellen om het volgende stukje data op te halen. Als de server dat toestaat, is dit bedrijfszekerder.
*) danwel de squeezeserver, indien is ingesteld dat die als proxy moet dienen, i.p.v. dat de cliënt direct streamt.
Ps: als het geen hickups oplevert, kan ook worden geprobeerd om juist iets minder te bufferen, zodat de timeout korter wordt. Ik weet niet waar je die instelling vindt in LMS/piCorePlayer, maar meen die wel eens te zijn tegengekomen.
Met de cached-mode is dat nu voor 99,9% (om een slag om de arm te houden).
Ik heb LMS binnen Picoreplayer in gebruik, dus een in-memory bestandssysteem, geen issue dus met een SDCard die je op den duur de vernieling in helpt.
Re: Simpelste manier om Qobuz op een Raspberry Pi te krijgen
Dat is misschien mogelijk. Grofweg het volgende recept
Creëer een ramdisk en mount die (of mount een klassieke HD).
Zoek waar dit bestand van lms staat: server.prefs
pas daarin onderdstaande regel aan naar waar je de ramdisk hebt gemount
cachedir: /usr/local/slimserver/Cache
Sla bestand op en herstart LMS
check dat LMS de ramdisk gebruikt.
Daarna boot process aanpassen dat de ramdisk elke keer gemaakt en gemount wordt en misschien met Daphile regelen dat hij de aangepaste server.prefs niet overschrijft als deze net als PicorePlayer steeds alles in Ram zet vanaf het bootmedium.
