peterl schreef: ↑di 13 dec 2022, 19:32
Ik ben er achter gekomen waarom de ene el34 opgeblazen was, het bleek de kathode weerstand van 13 ohm te zijn die alle kanten opvloog als je hem meette, daardoor vloog mijn kathode spanning ook razendsnel omhoog en daar kon de buis niet tegen. Ik heb er een nieuwe ingezet en probleem opgelost. Versterker speelt nu op 12 buizen. Maaaaar als je denkt dat alles over is komt er een nieuwe probleem
Ik had een 35V wikkeling kapot van een van de 2 voedingstrafo's en ik voelde aan de dubbele voeding en 1 daarvan wordt kokend heet, wat heet, maar die liep tegen de 90gr terwijl de andere 45gr was(wel later met buizen bemand). ik denk dat er daarbinnen ergens iets mis is want zo heet heb ik een ringkerntrafo nog nooit gehad. Hij speelt er trouwens wel om maar hoelang en loopt de temp nog verder op??
Ik laat eerst alles eens goed afkoelen en start dan beide kanten nogmaals op om te zien wat er gebeurt, maar zoals ik het nu bekijk zou er een nieuwe dubbele voeding op moeten komen. het geluk is bij deze versterker niet met me.
Probeer eens de stroom in de primaire te meten als er niets is op aan gesloten Dat vergelijk je met die tweede voeding
Als de primaire stuk is meet je dat meteen Als die 35 volt wikkeling stuk is voel je dat meteen ook onbelast
Dan is het plan best simpel Peet
Alle draad er af tot je die 35 volt wikkeling hebt Daar nieuwe wikkeldraad op en de rest er weer op wikkelen
Je moet wel een plankje maken 55 cm lang daar zaag je 2 V,s in van 2-3 cm beetje schuren dat de scherpe kantjes eraf zijn
De breedte moet je niet Te breed maken je moet door het gat kun nen steken met draad erop !
Als je de stukken op weet je meteen wat op dat plankje moet elke wikkeling op je plankje is een meter als je de tel kwijtraakt
Dat heb ik steeds
Wikkeldraad heeft Conrad kleine klosjes maar ook waar 100 mtr en meer op zit
En Ik wil wat je over hou wel over nemen van je Dan vallen de kosten misschien mee