De print is voor de 6N6 met afscherming aan 9 en het is niet goed, liever geen gloeistroom door de massas van de audio.
Anne
Moderator: Beheerdersteam
Dankjewel AnneAh!buis schreef: ↑ma 19 dec 2022, 15:22Als je het printje niet wil veranderen, simpel, zet de twee diodes buiten.NS.png
En die gloei ECC99 blijft een probleem als je de pin 9 niet wil lossnijden. Hoewel, zet er een voetje zonder pin 9 erin![]()
De print is voor de 6N6 met afscherming aan 9 en het is niet goed, liever geen gloeistroom door de massas van de audio.
Anne
Pennetje 9 uit een voetje halen is toch zo erg niet ? Of voorkomen dat die 9 kontakt maakt.
Ik ook niet, zie geen diodes bij 6,3VEn dat met die Diodes bij de 6,3 volt snap ik ook niet
Nou heb ik met geweld dat buiskontaktje er uit gerukt zie de foto Maar het wordt toch weer een knoeiboel AnneAh!buis schreef: ↑wo 21 dec 2022, 16:07Pennetje 9 uit een voetje halen is toch zo erg niet ? Of voorkomen dat die 9 kontakt maakt.Ik ook niet, zie geen diodes bij 6,3VEn dat met die Diodes bij de 6,3 volt snap ik ook niet![]()
De gloei mag wel aan de massa, maar er mag geen geleider waar gloeistroom doorgaat gebruikt worden om ook audio te verbinden. Gloeistroom en audio uit elkaar houden anders krijg je gloeibrom in de audio.
Als de twee gloedraden van de ECC99, de twee serieweerstanden gelijk zijn en de middenaftakking van de trafo mooi in 't midden zitten zou die verbinding van pin9 naar massa in principe geen stroom lopen en dus geen kwaad kunnen. Is te proberen.
Anne
Ipv de pin eruit te halen had je misschien gewoon kunnen voorkomen dat er kontakt met de print is.OpaBert schreef: ↑wo 21 dec 2022, 22:08Nou heb ik met geweld dat buiskontaktje er uit gerukt zie de foto
Maar het wordt toch weer een knoeiboel Anne
De diodes naar de trafo wikkeling zitten op de trafo gesoldeerd De 1,8 ohm weerstanden om de 14 volt naar 12,6 Volt te brengen moeten ook aan die Soldeer pinnen 2x7 op trafo komen![]()
Ik zie het niet meer zitten
Door de meeste elcos loopt ook audio, zorgen ervoor dat de plus-kant van de voeding voor audio aan massa zit.Dus er loopt audio door die Elco,s nou ben heel benieuwd wat dat voor resultaat gaat geven
De min van die elko op de print an Barry moet nu ook naar midden trafowikkeling.En ook die 2 diodes uit de Gelijkrichter Printje Barry en een draad aan gnd verbinding ( min grote Elko printje Barry ) dat moet aan het chassis anders is er geen min 6.3 volt
Bij gloeien met gelijkstroom is er geen brom uit te balanceren, gewoon een kant aan massa. Zit er al aan hier via Barry-printje.Ik kan de 6SN7 Met printje Barry op 6,3 VDC gloeien misschien extra 2x 100 ohm van buispin 7 en 8 naar Gnd om een midden te maken![]()
![]()
Er loopt geen AC-stroom van de gloei naar aarde enkel door de draden van trafo naar buis. De aardverbinding voorkomt dat het hele gloeigebeuren zweeft.De ECC99 blijft op 12,6 Volt met midden tap op het zelfde GND punt als van de KT88
Dan loopt de AC gloeistroom wel door die aard verbinding Maar als ik die op 1 hetzelfde gnd pin soldeer loopt er geen rare stromen door chassis![]()
Hoi Douwe dat zou zomaar eens kunnen maar ik heb dat eruit geslooptdouwebakker schreef: ↑do 22 dec 2022, 21:55978C2AAB-8313-43DC-BE9B-9C74ECF6B486.jpegKijk nog even goed naar die 100uF elco Bert. Zit deze niet verkeerd om.
Een was er stuk en die had ik op mijn tafel via een scheidingstrafo Maar hij had zich vergistdouwebakker schreef: ↑do 22 dec 2022, 23:11Ja dat is ook raar. Goed spelen, geen rook, dan zou je toch zeggen “ het is voormekaar”.
Ik kijk wel eventjes morgen ik heb ook nog een 6,3 met midden tap dus 2x3,15 kan er zowel bij als er afAh!buis schreef: ↑wo 28 dec 2022, 21:29Als de nul van de 2x7V aan de massa ligt is er geen bezwaar. Je krijgt wel iets meer nml zo'n 10V ipv de 6,3V zowel plus als min.Kan voor zowel automaat als stroombron.
Maar tussen de plus en min gelijkrichter uitgangen krijg je ong 20V, weer wat veel voor de vertraging.
Wordt dan weer serieweerstanden voor de relais of weer een 7812 ertussen.
Anne