Verbouwing van een wedstrijdspeaker naar Scamo 15
Moderator: Beheerdersteam
Re: Verbouwing van een wedstrijdspeaker naar Scamo 15
Ik zie het al, iemand loopt de kantjes er weer vanaf.
Re: Verbouwing van een wedstrijdspeaker naar Scamo 15
Papa, is dat ons avond eten?
Joram: als jullie lief zijn misschien niet

Joram: als jullie lief zijn misschien niet
Re: Verbouwing van een wedstrijdspeaker naar Scamo 15
Dat loopt mooi door.
Maar ban je niet een stukje vergeten aan de voorzijde?
Maar ban je niet een stukje vergeten aan de voorzijde?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Verbouwing van een wedstrijdspeaker naar Scamo 15
Schijnt carbon op te komen. Tegenwoordig per meter bij Dre te verkrijgen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Verbouwing van een wedstrijdspeaker naar Scamo 15
Wordt mooi zo. Zebrano op een groter object wordt wmb snel te druk, op een kleiner object (zoals een monitor) laat het er dit juist uitspringen. Wat meubellak erop, of was, komt het patroon er mooi uit. Heb pas een doos zebrano gekocht, geen fineer maar latjes, apart hout. Erg hard, moest het vaker schuren dan met veel ander hout, maar erna met wat Glitsa meubellak erop is het weg fraai geworden.
Re: Verbouwing van een wedstrijdspeaker naar Scamo 15
Ja dat kan ik me voorstellen Barry, dan wil je wat rustigers.
Re: Verbouwing van een wedstrijdspeaker naar Scamo 15
Mooi hoor, baffle in kleur.... Welke kleur? 
Re: Verbouwing van een wedstrijdspeaker naar Scamo 15
Ik twijfel nog, zwart was m'n eerste keus maar ik denk er nog over...
Re: Verbouwing van een wedstrijdspeaker naar Scamo 15
Die gitaar op de achtergrond op de muur. de body is in ieder geval een dreadnought model.
Kan het merk niet thuisbrengen, maar aan de slagplaat te zien vermoed ik iets van Duitse afkomst.
Kan het merk niet thuisbrengen, maar aan de slagplaat te zien vermoed ik iets van Duitse afkomst.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Verbouwing van een wedstrijdspeaker naar Scamo 15
Wordt mooi zo Joram
Fineer is nog onbehandeld hier?
- pappaleo
- Berichten: 12408
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Verbouwing van een wedstrijdspeaker naar Scamo 15
Ik heb destijds de inimini eerst flink in de blanke lak gezet. Daarna afgeplakt en toen de te verven delen gedaan, met de gedachte dat als het ergens zou lekken de verf makkelijk met een schuurpapiertje van de lak af te halen zou zijn. Als laatste dan weer een laag blanke lak over de gehele speaker.
Ik vind dat fineer zo heel geslaagd op een speakertje van dit formaat
Ik vind dat fineer zo heel geslaagd op een speakertje van dit formaat
Re: Verbouwing van een wedstrijdspeaker naar Scamo 15
Ja fineer is nog onbehandeld hier...
pappaleo schreef: ↑zo 11 dec 2022, 16:26Ik heb destijds de inimini eerst flink in de blanke lak gezet. Daarna afgeplakt en toen de te verven delen gedaan, met de gedachte dat als het ergens zou lekken de verf makkelijk met een schuurpapiertje van de lak af te halen zou zijn. Als laatste dan weer een laag blanke lak over de gehele speaker.
Ik vind dat fineer zo heel geslaagd op een speakertje van dit formaat![]()
Dat is een goeie!
Re: Verbouwing van een wedstrijdspeaker naar Scamo 15
Ziet er goed uit. Ik zou proberen de fineer redelijk licht te laten en niet donkerbruin te maken. Maar ja , ik schijn geen goede smaak te hebben volgens mijn buurvrouw in haar panter onesie.
Re: Verbouwing van een wedstrijdspeaker naar Scamo 15
2 laagjes blanke lak erop
Straks wat glitter op het wit en dan nog één of 2 lagen blanke lak om te sealen.
Straks wat glitter op het wit en dan nog één of 2 lagen blanke lak om te sealen.
