Bouw 211 versterker

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

PeterS.
Berichten: 23
Lid geworden op: za 26 okt 2013, 18:39

Re: Bouw 211 versterker

Bericht door PeterS. »

En inmiddels speeld de versterker nog steeds zonder problemen.Heb inmiddels de el34 buizen vervangen voor 6V6 exemplaren.En ik ben vorige maand begonnen met weer een nieuwe te bouwen.Inmiddels is ie al bijna klaar,nog even wachten op de ugt's.
Bijlagen
image.jpg
image.jpg
image.jpg
PeterS.
Berichten: 23
Lid geworden op: za 26 okt 2013, 18:39

Re: Bouw 211 versterker

Bericht door PeterS. »

En de voeding weer.
Bijlagen
image.jpg
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Bouw 211 versterker

Bericht door Barry2001 »

Ha Peter, bouw je een nieuwe, of verbouw je die eerste?
PeterS.
Berichten: 23
Lid geworden op: za 26 okt 2013, 18:39

Re: Bouw 211 versterker

Bericht door PeterS. »

Nee ik bouw een nieuwe,voor een kennis van mij.
PeterS.
Berichten: 23
Lid geworden op: za 26 okt 2013, 18:39

Re: Bouw 211 versterker

Bericht door PeterS. »

De tweede versterker is klaar.
Nu eens kijken wat ik hierna gaat bouwen.
Bijlagen
image.jpg
PeterS.
Berichten: 23
Lid geworden op: za 26 okt 2013, 18:39

Re: Bouw 211 versterker

Bericht door PeterS. »

Beide versterkers spelen nog steeds prima zonder problemen.
Ben nu langzaam bezig met een gm70 buizenbak.
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Bouw 211 versterker

Bericht door RobertD »

kun je ook de schema's eens plaatsen?
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Bouw 211 versterker

Bericht door Barry2001 »

PeterS. schreef:
Beide versterkers spelen nog steeds prima zonder problemen.
Ben nu langzaam bezig met een gm70 buizenbak.
Gaaf!! Zou je wat vorderingen kunnen plaatsten op dit forum? Heb ooit ook eens plannen die kant op gehad, maar dat gaat er niet meer van komen. Heb nog mooie teflon buisvoeten liggen voor GM70, stuur maar een pb als je nog niet voorzien bent en interesse hebt.
Gebruikersavatar
211audio
Berichten: 191
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 23:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: Bouw 211 versterker

Bericht door 211audio »

RobertD schreef:
kun je ook de schema's eens plaatsen?
Vorige bladzijde Robert :-)
Gebruikersavatar
211audio
Berichten: 191
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 23:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: Bouw 211 versterker

Bericht door 211audio »

Peter, heb je nog iets veranderd aan de voortrap? (12AX7 geeft 100x versterking) De 845 heeft in jouw situatie een signaalspanning nodig van (pak hem beet) 150Vpp terwijl de 211 al voldoende heeft aan 50...54Vpp. De EL34 is vooral bedoeld om stroom te leveren als de versterker in klasse A2 moet spelen. Daarbij: de interstage in het schema is ook nog eens een step-up trafo, dus die verhoogt het voltage ook nog eens. Misschien wat teveel van het goede voor een 211 buis.
Gebruikersavatar
211audio
Berichten: 191
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 23:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: Bouw 211 versterker

Bericht door 211audio »

PeterS. schreef:
Ben nu langzaam bezig met een gm70 buizenbak.
Als je het 845-schema hebt aangehouden, volsta je bijna met het vervangen van de 211-voet voor een GM70-voet. Je hebt dan een NRS nodig van zo'n 90Vdc. De buis zit qua aansturing tussen de 211 en de 845 in. Het probleem zit hem voornamelijk in de gloeispanning 20V / 3A.
PeterS.
Berichten: 23
Lid geworden op: za 26 okt 2013, 18:39

Re: Bouw 211 versterker

Bericht door PeterS. »

Nou de 211 versterker speelt nog steeds.
6SN7 6l6 en de 211.
Ben weer verder gegaan met mijn GM70 amp.
Gaat niet zo snel,maar hoop het toch binnenkort spelend te hebben.
Bijlagen
E590BB7B-C96C-4860-8EC5-714E16234543.jpeg
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Bouw 211 versterker

Bericht door Marp »

Wat een mooie, sfeervolle foto. 8)
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Bouw 211 versterker

Bericht door Ah!buis »

Idd sfeervol, klaar voor de kerst (net als vorig jaar ?) :bakkie:
Lijken met trouwens geen 6L6 wat je daar ziet maar twee 807.
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Bouw 211 versterker

Bericht door OpaBert »

Ik heb een Smoorspoel gezien voor je versterker op marktplaats Smoorspoel
Bijlagen
FDFD36D5-B837-4206-BBC7-EEC6438FCBC5.jpeg
PeterS.
Berichten: 23
Lid geworden op: za 26 okt 2013, 18:39

Re: Bouw 211 versterker

Bericht door PeterS. »

Klopt,dit zijn 807’s die gebruikte ik vroeger in mijn middengolf zendertje.Vond het leuk om deze te gebruiken samen met de GM70’s.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Bouw 211 versterker

Bericht door OpaBert »

Ik vind dat RVS prachtig om te zien
Misschien dat als ik weer voor mezelf wat ga doen ook RVS maar zou je kunnen zeggen wat 2 van die platen met gaten en gravures er kosten ?
Zal me wel het apelazerus schrikken
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Bouw 211 versterker

Bericht door OpaBert »

Gefeliciteerd en ik vind het prachtig :rock: en gas geven zal ook wel lukken O:)
Ben wel blij dat ik niet hoef op te pakken :goeie:
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Bouw 211 versterker

Bericht door peterl »

Ik vind het prachtig om te zien maar die hoge spanningen lokken me niet echt.
Plaats reactie