Bouw 211 versterker
Moderator: Beheerdersteam
Re: Bouw 211 versterker
En inmiddels speeld de versterker nog steeds zonder problemen.Heb inmiddels de el34 buizen vervangen voor 6V6 exemplaren.En ik ben vorige maand begonnen met weer een nieuwe te bouwen.Inmiddels is ie al bijna klaar,nog even wachten op de ugt's.
Re: Bouw 211 versterker
De tweede versterker is klaar.
Nu eens kijken wat ik hierna gaat bouwen.
Nu eens kijken wat ik hierna gaat bouwen.
Re: Bouw 211 versterker
Beide versterkers spelen nog steeds prima zonder problemen.
Ben nu langzaam bezig met een gm70 buizenbak.
Ben nu langzaam bezig met een gm70 buizenbak.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Bouw 211 versterker
Gaaf!! Zou je wat vorderingen kunnen plaatsten op dit forum? Heb ooit ook eens plannen die kant op gehad, maar dat gaat er niet meer van komen. Heb nog mooie teflon buisvoeten liggen voor GM70, stuur maar een pb als je nog niet voorzien bent en interesse hebt.PeterS. schreef:Beide versterkers spelen nog steeds prima zonder problemen.
Ben nu langzaam bezig met een gm70 buizenbak.
Re: Bouw 211 versterker
Vorige bladzijde RobertRobertD schreef:kun je ook de schema's eens plaatsen?
Re: Bouw 211 versterker
Peter, heb je nog iets veranderd aan de voortrap? (12AX7 geeft 100x versterking) De 845 heeft in jouw situatie een signaalspanning nodig van (pak hem beet) 150Vpp terwijl de 211 al voldoende heeft aan 50...54Vpp. De EL34 is vooral bedoeld om stroom te leveren als de versterker in klasse A2 moet spelen. Daarbij: de interstage in het schema is ook nog eens een step-up trafo, dus die verhoogt het voltage ook nog eens. Misschien wat teveel van het goede voor een 211 buis.
Re: Bouw 211 versterker
Als je het 845-schema hebt aangehouden, volsta je bijna met het vervangen van de 211-voet voor een GM70-voet. Je hebt dan een NRS nodig van zo'n 90Vdc. De buis zit qua aansturing tussen de 211 en de 845 in. Het probleem zit hem voornamelijk in de gloeispanning 20V / 3A.PeterS. schreef:Ben nu langzaam bezig met een gm70 buizenbak.
Re: Bouw 211 versterker
Nou de 211 versterker speelt nog steeds.
6SN7 6l6 en de 211.
Ben weer verder gegaan met mijn GM70 amp.
Gaat niet zo snel,maar hoop het toch binnenkort spelend te hebben.
6SN7 6l6 en de 211.
Ben weer verder gegaan met mijn GM70 amp.
Gaat niet zo snel,maar hoop het toch binnenkort spelend te hebben.
Re: Bouw 211 versterker
Idd sfeervol, klaar voor de kerst (net als vorig jaar ?)
Lijken met trouwens geen 6L6 wat je daar ziet maar twee 807.
Anne
Lijken met trouwens geen 6L6 wat je daar ziet maar twee 807.
Anne
Re: Bouw 211 versterker
Ik heb een Smoorspoel gezien voor je versterker op marktplaats Smoorspoel
Re: Bouw 211 versterker
Klopt,dit zijn 807’s die gebruikte ik vroeger in mijn middengolf zendertje.Vond het leuk om deze te gebruiken samen met de GM70’s.
Re: Bouw 211 versterker
Ik vind dat RVS prachtig om te zien
Misschien dat als ik weer voor mezelf wat ga doen ook RVS maar zou je kunnen zeggen wat 2 van die platen met gaten en gravures er kosten ?
Zal me wel het apelazerus schrikken
Misschien dat als ik weer voor mezelf wat ga doen ook RVS maar zou je kunnen zeggen wat 2 van die platen met gaten en gravures er kosten ?
Zal me wel het apelazerus schrikken
Re: Bouw 211 versterker
Gefeliciteerd en ik vind het prachtig
en gas geven zal ook wel lukken
Ben wel blij dat ik niet hoef op te pakken
Ben wel blij dat ik niet hoef op te pakken
Re: Bouw 211 versterker
Ik vind het prachtig om te zien maar die hoge spanningen lokken me niet echt.
