Ik stem voor Port Klang
Hypex Nilai Class D technology
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Hypex Nilai Class D technology
ik vind t mooi dat ze echt trots zijn op hun fabriek daar. veel Europese/Amerikaanse merken proberen te verbloemen dat de fabriek in Azië staat
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Nilai Class D technology
Er is recentelijk een bedrijfsfilm gemaakt van de fabriek ( heb hem recentelijk gezien), zal t.z.t. online komen.
Re: Hypex Nilai Class D technology
ds23man, kun jij al tipje van de sluier geven rondom de modules die Hypex nog gaat uitbrengen voor de preamp?
Met name "equalizer" ben ik wel benieuwd naar, hebben we het over DSP met gave functies of een analoge bass/treble eq?
Met name "equalizer" ben ik wel benieuwd naar, hebben we het over DSP met gave functies of een analoge bass/treble eq?
Re: Hypex Nilai Class D technology
Ik heb de OEM exemplaren spelen. Klinkt goed! Beter dan de oude NC500. Eerst even laten inspelen een week en dan eens vergelijken met de purifi. Die zou op papier beter moeten zijn. En op papier gaat Nilai nog een tikkie verder dan purifi maar of dat hoorbaar is? Het zijn wel mooie modules om te zien in ieder geval.
Re: Hypex Nilai Class D technology
+1 Overigens, zou het niet best voor Hypex zijn als het niet goed klonk
De volgende analyse mag w.m.b. wel wat uitgebreider en gedetailleerder... 
Re: Hypex Nilai Class D technology
Foto?jeroen_d schreef: ↑di 15 nov 2022, 21:45Ik heb de OEM exemplaren spelen. Klinkt goed! Beter dan de oude NC500. Eerst even laten inspelen een week en dan eens vergelijken met de purifi. Die zou op papier beter moeten zijn. En op papier gaat Nilai nog een tikkie verder dan purifi maar of dat hoorbaar is? Het zijn wel mooie modules om te zien in ieder geval.
Re: Hypex Nilai Class D technology
https://audioxpress.com/news/hypex-anno ... technology
Ook momenteel te zien op de homepage van hypex, https://www.hypex.nl
De Nilai zie je op hun diy pagina: https://www.diyclassd.com/
Ook momenteel te zien op de homepage van hypex, https://www.hypex.nl
De Nilai zie je op hun diy pagina: https://www.diyclassd.com/
Re: Hypex Nilai Class D technology
Dus de naam voor de commerciele Nilai is NCOREx. Ik vond het al wat verwarrend...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Nilai Class D technology
Dat is niet helemaal correct. In de Nilai zijn bepaalde verbeteringen toegepast die niet in de NcoreX zitten. Dat was bij de voorgangers ook al zo. De NC400 ( diy) presteerde beter dan de OEM Ncore versies.
Re: Hypex Nilai Class D technology
Op papier wel maar gehoormatig vond ik dat niet zo, als het gaat over NC500 OEM vs NC400
-
Rob Dingen
- Berichten: 618
- Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
- Locatie: Gerwen
- Contacteer:
Re: Hypex Nilai Class D technology
Ik heb de nCore 400 toen de tijd ook gekocht en heb lang geluisterd naar de nCore 1200 en kan je melden dat het een flink verschil is in het voordeel van de nCore 1200
Rob
Re: Hypex Nilai Class D technology
Phuu nc1200, als je niet op past kun je daar mee "oud hollands conus vangen"Rob Dingen schreef: ↑wo 16 nov 2022, 20:39Ik heb de nCore 400 toen de tijd ook gekocht en heb lang geluisterd naar de nCore 1200 en kan je melden dat het een flink verschil is in het voordeel van de nCore 1200
Rob
Re: Hypex Nilai Class D technology
DS 23 man:
"Dat is niet helemaal correct. In de Nilai zijn bepaalde verbeteringen toegepast die niet in de NcoreX zitten. Dat was bij de voorgangers ook al zo. De NC400 ( diy) presteerde beter dan de OEM Ncore versies."
Koenjer:
"Ik heb de nCore 400 toen de tijd ook gekocht en heb lang geluisterd naar de nCore 1200 en kan je melden dat het een flink verschil is in het voordeel van de nCore 1200"
De meningen lijken tegenstrijdig, voedingen spelen ook een grote rol, dus de vergelijking is alleen betrouwbaar onder gelijke omstandigheden.
Dus: wat voor soort voeding zat er in die versterkers?
En: ik ga er van uit, dat Koenjer het over gehoormatige verschillen heeft, maar die gok durf ik bij DS 23 niet te doen.
Groet,
Rob.
"Dat is niet helemaal correct. In de Nilai zijn bepaalde verbeteringen toegepast die niet in de NcoreX zitten. Dat was bij de voorgangers ook al zo. De NC400 ( diy) presteerde beter dan de OEM Ncore versies."
Koenjer:
"Ik heb de nCore 400 toen de tijd ook gekocht en heb lang geluisterd naar de nCore 1200 en kan je melden dat het een flink verschil is in het voordeel van de nCore 1200"
De meningen lijken tegenstrijdig, voedingen spelen ook een grote rol, dus de vergelijking is alleen betrouwbaar onder gelijke omstandigheden.
Dus: wat voor soort voeding zat er in die versterkers?
En: ik ga er van uit, dat Koenjer het over gehoormatige verschillen heeft, maar die gok durf ik bij DS 23 niet te doen.
Groet,
Rob.
-
Rob Dingen
- Berichten: 618
- Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
- Locatie: Gerwen
- Contacteer:
Re: Hypex Nilai Class D technology
Ik was degene met het vergelijk tussen NC400 en NC1200 beide met bijbehorende schakelende voeding van Hypex.
En het verschil is inderdaad gehoormatig.
Rob
En het verschil is inderdaad gehoormatig.
Rob
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Nilai Class D technology
Er zit inderdaad verschil in, de NC1200 klinkt "ronder", althans de Mola Mola uitvoering die ik hier gehad heb.
Re: Hypex Nilai Class D technology
@Rob,
Sorry voor de verwarring, ik heb even te vluchtig gelezen, het was idd jouw tekst die door Koenjer werd aangehaald.
Groet,
Rob.
Sorry voor de verwarring, ik heb even te vluchtig gelezen, het was idd jouw tekst die door Koenjer werd aangehaald.
Groet,
Rob.
Re: Hypex Nilai Class D technology
Al iets meer te melden, eventueel in vergelijking tot Purifi?jeroen_d schreef: ↑di 15 nov 2022, 21:45Ik heb de OEM exemplaren spelen. Klinkt goed! Beter dan de oude NC500. Eerst even laten inspelen een week en dan eens vergelijken met de purifi. Die zou op papier beter moeten zijn. En op papier gaat Nilai nog een tikkie verder dan purifi maar of dat hoorbaar is? Het zijn wel mooie modules om te zien in ieder geval.
Ben geheel niet nieuwsgierig
