Hypex Nilai Class D technology

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door satefan »

hardbats schreef: vr 04 nov 2022, 8:10
Ik had Titi toch ook wel pakkend gevonden :lol:
Ik stem voor Port Klang :rofl:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Pjotr »

satefan schreef: vr 04 nov 2022, 8:41
hardbats schreef: vr 04 nov 2022, 8:10
Ik had Titi toch ook wel pakkend gevonden :lol:
Ik stem voor Port Klang :rofl:
Ik voor Poopoopidoo
Poopoopidoo.jpg
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door satefan »

Pjotr schreef: vr 04 nov 2022, 9:16
satefan schreef: vr 04 nov 2022, 8:41
hardbats schreef: vr 04 nov 2022, 8:10
Ik had Titi toch ook wel pakkend gevonden :lol:
Ik stem voor Port Klang :rofl:
Ik voor Poopoopidoo

Poopoopidoo.jpg
Staat niet op de kaart [-X
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Pjotr »

Maar wel op film :lol:

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Henkjan »

ds23man schreef: vr 04 nov 2022, 8:20
Quote van Hypessales:

the meaning of Nilai is as follows. It is Malay and stands for: Worth & Value
Our factory is located in Malaysia
ik vind t mooi dat ze echt trots zijn op hun fabriek daar. veel Europese/Amerikaanse merken proberen te verbloemen dat de fabriek in Azië staat
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door ds23man »

Er is recentelijk een bedrijfsfilm gemaakt van de fabriek ( heb hem recentelijk gezien), zal t.z.t. online komen.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Henkjan »

ds23man schreef: vr 04 nov 2022, 13:26
Er is recentelijk een bedrijfsfilm gemaakt van de fabriek ( heb hem recentelijk gezien), zal t.z.t. online komen.
is die ook voor ons soort nerds leuk?
koenjer
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 16 dec 2011, 14:10

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door koenjer »

ds23man, kun jij al tipje van de sluier geven rondom de modules die Hypex nog gaat uitbrengen voor de preamp?
Met name "equalizer" ben ik wel benieuwd naar, hebben we het over DSP met gave functies of een analoge bass/treble eq?
TabCam
Berichten: 205
Lid geworden op: di 28 jan 2020, 14:18
Locatie: 't Oostn van Twente

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door TabCam »

Ben erg benieuwd naar de eerste luistertesten
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door jeroen_d »

Ik heb de OEM exemplaren spelen. Klinkt goed! Beter dan de oude NC500. Eerst even laten inspelen een week en dan eens vergelijken met de purifi. Die zou op papier beter moeten zijn. En op papier gaat Nilai nog een tikkie verder dan purifi maar of dat hoorbaar is? Het zijn wel mooie modules om te zien in ieder geval.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door dre »

Hou ons op de hoogte!
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Pjotr »

+1 Overigens, zou het niet best voor Hypex zijn als het niet goed klonk :lol: De volgende analyse mag w.m.b. wel wat uitgebreider en gedetailleerder... :mrgreen:
Gebruikersavatar
timpert
Berichten: 2440
Lid geworden op: ma 08 jun 2015, 15:09
Locatie: 026

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door timpert »

jeroen_d schreef: di 15 nov 2022, 21:45
Ik heb de OEM exemplaren spelen. Klinkt goed! Beter dan de oude NC500. Eerst even laten inspelen een week en dan eens vergelijken met de purifi. Die zou op papier beter moeten zijn. En op papier gaat Nilai nog een tikkie verder dan purifi maar of dat hoorbaar is? Het zijn wel mooie modules om te zien in ieder geval.
Foto?
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door jeroen_d »

https://audioxpress.com/news/hypex-anno ... technology

Ook momenteel te zien op de homepage van hypex, https://www.hypex.nl

De Nilai zie je op hun diy pagina: https://www.diyclassd.com/
Gebruikersavatar
timpert
Berichten: 2440
Lid geworden op: ma 08 jun 2015, 15:09
Locatie: 026

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door timpert »

Dus de naam voor de commerciele Nilai is NCOREx. Ik vond het al wat verwarrend...
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door ds23man »

timpert schreef: wo 16 nov 2022, 14:22
Dus de naam voor de commerciele Nilai is NCOREx. Ik vond het al wat verwarrend...
Dat is niet helemaal correct. In de Nilai zijn bepaalde verbeteringen toegepast die niet in de NcoreX zitten. Dat was bij de voorgangers ook al zo. De NC400 ( diy) presteerde beter dan de OEM Ncore versies.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door jeroen_d »

Op papier wel maar gehoormatig vond ik dat niet zo, als het gaat over NC500 OEM vs NC400
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door SSassen »

Wat verwarrend allemaal …
Rob Dingen
Berichten: 618
Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
Locatie: Gerwen
Contacteer:

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Rob Dingen »

ds23man schreef: wo 16 nov 2022, 15:04
Dat is niet helemaal correct. In de Nilai zijn bepaalde verbeteringen toegepast die niet in de NcoreX zitten. Dat was bij de voorgangers ook al zo. De NC400 ( diy) presteerde beter dan de OEM Ncore versies.
Ik heb de nCore 400 toen de tijd ook gekocht en heb lang geluisterd naar de nCore 1200 en kan je melden dat het een flink verschil is in het voordeel van de nCore 1200

Rob
koenjer
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 16 dec 2011, 14:10

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door koenjer »

Rob Dingen schreef: wo 16 nov 2022, 20:39
ds23man schreef: wo 16 nov 2022, 15:04
Dat is niet helemaal correct. In de Nilai zijn bepaalde verbeteringen toegepast die niet in de NcoreX zitten. Dat was bij de voorgangers ook al zo. De NC400 ( diy) presteerde beter dan de OEM Ncore versies.
Ik heb de nCore 400 toen de tijd ook gekocht en heb lang geluisterd naar de nCore 1200 en kan je melden dat het een flink verschil is in het voordeel van de nCore 1200

Rob
Phuu nc1200, als je niet op past kun je daar mee "oud hollands conus vangen" :rofl:
Robbie
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 08 jan 2021, 12:30
Locatie: Haarlem

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Robbie »

DS 23 man:
"Dat is niet helemaal correct. In de Nilai zijn bepaalde verbeteringen toegepast die niet in de NcoreX zitten. Dat was bij de voorgangers ook al zo. De NC400 ( diy) presteerde beter dan de OEM Ncore versies."
Koenjer:
"Ik heb de nCore 400 toen de tijd ook gekocht en heb lang geluisterd naar de nCore 1200 en kan je melden dat het een flink verschil is in het voordeel van de nCore 1200"

De meningen lijken tegenstrijdig, voedingen spelen ook een grote rol, dus de vergelijking is alleen betrouwbaar onder gelijke omstandigheden.
Dus: wat voor soort voeding zat er in die versterkers?
En: ik ga er van uit, dat Koenjer het over gehoormatige verschillen heeft, maar die gok durf ik bij DS 23 niet te doen.

Groet,
Rob.
Rob Dingen
Berichten: 618
Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
Locatie: Gerwen
Contacteer:

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Rob Dingen »

Ik was degene met het vergelijk tussen NC400 en NC1200 beide met bijbehorende schakelende voeding van Hypex.
En het verschil is inderdaad gehoormatig.

Rob
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door ds23man »

Er zit inderdaad verschil in, de NC1200 klinkt "ronder", althans de Mola Mola uitvoering die ik hier gehad heb.
Robbie
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 08 jan 2021, 12:30
Locatie: Haarlem

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Robbie »

@Rob,

Sorry voor de verwarring, ik heb even te vluchtig gelezen, het was idd jouw tekst die door Koenjer werd aangehaald.

Groet,
Rob.
Vhond
Berichten: 217
Lid geworden op: di 23 apr 2013, 19:01

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Vhond »

jeroen_d schreef: di 15 nov 2022, 21:45
Ik heb de OEM exemplaren spelen. Klinkt goed! Beter dan de oude NC500. Eerst even laten inspelen een week en dan eens vergelijken met de purifi. Die zou op papier beter moeten zijn. En op papier gaat Nilai nog een tikkie verder dan purifi maar of dat hoorbaar is? Het zijn wel mooie modules om te zien in ieder geval.
Al iets meer te melden, eventueel in vergelijking tot Purifi?

Ben geheel niet nieuwsgierig :wink:
Plaats reactie