neem dan een Tangband W3-1797, is genoeg over bekend en topdriver qua vlakke membraan FR schijnt.
Misschien is het bij velen al bekent, maar In het kader van alternatieve kleine full-range speakers is de volgende link ook interesant: http://feleppa.com.au/speakermeasmid.html
Ik heb een setje Tectonics liggen, maar kwam een post tegen van Charlie Laub (geen onbekende in het active speakers/dsp gebeuren, heeft samen met Jeff Bagby het Excel sheet gemaakt om near en farfield metingen te mergen) dat zijn Tectonics na een jaar nogal andere meetresultaten gaven dan toen ze nieuw waren.
Hij heeft er meen ik 6 getest, met hetzelfde resultaat.
Even een stukje inspiratie uit een van mijn voorgaande projecten met een BMR. Destijds helaas de off-axis metingen niet bewaard, maar die zagen er erg goed uit. Als alternatief heb ik even een meting gedaan aan de speakers zoals ze nu gebruikt worden, met bureau reflecties en ruimte akoestiek. Natte vinger 0-45 graden.
Wat voor voeding heb je gebruikt? Is dat een compact iets dat onder het Wondom printje past? Ik heb dat bordje indertijd toegepast met een 150 watt meanwell voeding en die was best wel fors, dus ben nieuwsgierig naar compactere mogelijkheden.
Even een stukje inspiratie uit een van mijn voorgaande projecten met een BMR. Destijds helaas de off-axis metingen niet bewaard, maar die zagen er erg goed uit. Als alternatief heb ik even een meting gedaan aan de speakers zoals ze nu gebruikt worden, met bureau reflecties en ruimte akoestiek. Natte vinger 0-45 graden.
Wat voor voeding heb je gebruikt? Is dat een compact iets dat onder het Wondom printje past? Ik heb dat bordje indertijd toegepast met een 150 watt meanwell voeding en die was best wel fors, dus ben nieuwsgierig naar compactere mogelijkheden.
Ik lees nu pas je vraag. Het is een Meanwell IRM-60-24-ST, dit gaat prima met deze bordjes. Eventueel hebben ze 'm ook in 90W (IRM-90).
Als ik het goed begrijp een ADAU1701 DSP met een Hypex NCAS500MP 2-way plaatversterker in een sealed box..(?)
Als ik vragen mag - welke driver gebruik je naast de Cotswold, en op welk crossover design ben je uit gekomen?
En waar gebruik je ze voor? Ik zie flightcases en een mooi gecnc'de rearplate, vandaar
Scherp, klopt helemaal. De DSP is ook zelfbouw wegens het aansturen van de NCAS amp. Er zit een autostandby functie in en LED status indicatie op.
De sub is een Fountek FW323, ook sealed. De crossover tussen de 2 was volgens mij 400Hz LR24 met fase correctie, kwam daar net mee weg qua afstraalgedrag van de FW323.
Het is een soort overlap tussen wek en hobby, ik gebruikt ze op mijn werk voor het testen en meten van microfoons, vandaar ook het point source achtige concept.
De speakers zijn ook top als afluistering, dus ze gaan ook mee op live streaming klussen zodat ze hun geld terug kunnen verdienen.
Ik cross op 700 Hz, tov 400 Hz is er bij 700 Hz minder vervorming. Enerzijds wil je zo laag mogelijk want dan is golflengte groter en gedragen de twee drivers zich meer als een punt bron in cross over gebied. Aan de andere kant bij wat hogere cross over is vervorming lager. Maar snap dat als de laag driver aan de zijkant zit dat je met afstraal gedrag zit en je niet te hoog kan gaan. De afwegingen zijn dan net weer anders.
Ik gebruik LR 4e order voor cross over. Ik doe dat met een een linkwitz transform waarmee ik de tweede orde helling van rond de 200Hz opschuif naar 700Hz. En vervolgens een tweede order butterworth op 700Hz. De target curve kan je dan erg goed benaderen. Verder natuurlijk paar samples delay om de BMR56 virtueel naar achter te brengen, zodat dd fase mooi gelijk blijft lopen met de woofer.
Scherp, klopt helemaal. De DSP is ook zelfbouw wegens het aansturen van de NCAS amp. Er zit een autostandby functie in en LED status indicatie op.
De sub is een Fountek FW323, ook sealed. De crossover tussen de 2 was volgens mij 400Hz LR24 met fase correctie, kwam daar net mee weg qua afstraalgedrag van de FW323.
Het is een soort overlap tussen wek en hobby, ik gebruikt ze op mijn werk voor het testen en meten van microfoons, vandaar ook het point source achtige concept.
De speakers zijn ook top als afluistering, dus ze gaan ook mee op live streaming klussen zodat ze hun geld terug kunnen verdienen.
Erg mooi! Wat voor werk doe je als ik vragen mag?
Je werkt voor TSR AV begrijp ik, en produceert in je vrije tijd muziek
Lekker bezig !