Annastacia maar met een beetje Bill

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

:goeie:
RobertD schreef: ma 26 sep 2022, 11:10
Het zit je niet mee Bert. Rustig aan dan breekt het lijntje niet. Beterschap!
Er komt verandering Robert Douwe bedankt voor jullie belangstelling in iender geval :dank:
Mijn deur
En logeerkamer zijn mooi geworden
Dus me niet voor niks het lazerus gewerkt
De plinjes komt mijn zwager doen
Bijlagen
image.jpg
D95314CC-E040-4629-A76C-223F4E122355.jpeg
22BAEB06-F159-4315-AB76-0584BB93A130.jpeg
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door Ah!buis »

Bert hou je taai, doe gewoon een tijdje niks, zoals ikke.Misschien gaat het dan na een tijdje weer wat beter, rust helpt (bij mij toch).
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Ah!buis schreef: di 27 sep 2022, 23:08
Bert hou je taai, doe gewoon een tijdje niks, zoals ikke.Misschien gaat het dan na een tijdje weer wat beter, rust helpt (bij mij toch).
Anne
Ja Anne is bij mij ook zit al weer een poos op mn kont
Vanmorgen de zonwering van de muur afgehaald 100€ mee verdiend ding was al erg oud en te smal
Een nieuwe besteld en de oude eraf halen koste 100€ nu ben ik met wat touw en dopsleutel 13 en dop 10 een paar uur bezig geweest
Ook weer wat geleerd in die zgn knikarmen zit een staalkabel door welk aan een veer zit
Als je hem in draait komt die veer steeds strakker , waardoor het niet klappert als het met een wat wind onder spanning komt
Nog wat rommel door slijpen Dan kan ik het weg brengen in mn auto
Doek is al afgevoerd :rock:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door Shadow »

Jaja, Bert houd zich rustig :lol:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Ja nu weer wel hoor
Mn zwager is bezig geweest samen rommel opgeruimd
Florick heeft nieuwe printjes getekend en zet de lay-out hier
Aub kijk voor me mee , ik kan niet spiegelen , draadje los in de bovenkamer denk ik, ‍ 8-[
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

OpaBert schreef: do 29 sep 2022, 16:29
Ja nu weer wel hoor
Mn zwager is bezig geweest samen rommel opgeruimd
Florick heeft nieuwe printjes getekend en zet de lay-out hier
Aub kijk voor me mee , ik kan niet spiegelen , draadje los in de bovenkamer denk ik, ‍ 8-[
Schiet niet erg op :( had graag die printjes hier gehad maar zit nog in de pen denk ik
IGG wel meerdere keren gevraagd aan hem maar steeds is er iets , vind dat niet fijn, kan mijn verplichtingen zo ook niet nakomen :(
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door Barry2001 »

Gewoon zelf tekenen Bert! Daar ben jij handig genoeg voor.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Barry2001 schreef: di 18 okt 2022, 17:28
Gewoon zelf tekenen Bert! Daar ben jij handig genoeg voor.
Waarschijnlijk wel maar ik weet niet of je het weet , ik kan nauwelijks rechtop zitten
Ben ik deze week weer aan herinnerd toen ik een boekje in A4 wat eigenlijk in de deksel past van de I-177B mutal conductance tester
Dat is maar 18 cm hoogte dus een tekstvak op een A4 van 18-12,5cm daar moet de tekst in
Dus met wat hulp aan begonnen maar sinds zaterdag kan ik nog niet 2 minuten rechtop bij mn pc zitten
En ik was al aardig aan het minderen met die Oxycodon maar zonder dat ik weer een pil extra neem Hou ik het gewoon niet uit
Van 1 pil minder Heb ik weken ontwenningsverschijnselen van gehad heb Dat gaat straks weer opnieuw :(
Dit zijn geen fijne dagen Barry
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door Barry2001 »

Nee ik wist niet dat het zo slecht met je ging, anders had ik dat niet gezegd. Oprecht een positieve verandering in je situatie gewenst.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Barry2001 schreef: di 18 okt 2022, 17:45
Nee ik wist niet dat het zo slecht met je ging, anders had ik dat niet gezegd. Oprecht een positieve verandering in je situatie gewenst.
Dankje , ik vind het ook niet fijn om het te moeten zeggen Barry p
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door Marp »

Ik zou me maar eerst op je eigen gesteldheid richten Bert, want liggend tekenen of bouwen kan nooit een verplichting zijn. Sterkte!
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Marp schreef: di 18 okt 2022, 18:38
Ik zou me maar eerst op je eigen gesteldheid richten Bert, want liggend tekenen of bouwen kan nooit een verplichting zijn. Sterkte!
Dankjewel was het gewoon vergeten Marp en opeens :idea: wist ik waarom ik een ipad gekocht had
V4lve Lover
Berichten: 104
Lid geworden op: ma 23 sep 2019, 12:02
Locatie: Ravenstein

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door V4lve Lover »

Ik heb het printje voor Bert opnieuw getekend. Ik heb all het overbodige eruit gelaten, en de fastons vervangen door 1.9mm boorgat wirepads. Wil Anne hier nog een keer overheen kijken, dan probeer ik de printjes Z.S.M te bestellen.

Schema:
Schema R3.png
Board dimensions:
Board dimensions.png
Bovenlaag koper:
top layer.png
Onderlaag koper(GND):
Bottom layer.png
Bijlagen
REV3.0 stroombron negatief phase splitter 6N6P.sch
(745.09 KiB) 18 keer gedownload
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door Ah!buis »

Mooi printje =D> Klein probleem :(
De afbeelding van de bovenkant (waar de buis en onderdelen zitten) is alsof je van onder door een doorzichtige print kijkt.
Gevolg, de tekeningen van de transistors zijn omgekeerd.
Ook de buisvoet, pin 1 en 9 verwisseld, maar dat maakt niet uit.

Als je de onderdelen aan de onderkant gaat zetten klopt het, zoals eerst, natuurlijk wel.
Anne

Tekening weg gedaan, de plank mis geslagen :oops:
Laatst gewijzigd door Ah!buis op do 20 okt 2022, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
V4lve Lover
Berichten: 104
Lid geworden op: ma 23 sep 2019, 12:02
Locatie: Ravenstein

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door V4lve Lover »

De buisvoet zit gespiegeld tov de onderdelen, volgensmij klopt de print inderdaad gewoon.

Gr,
Florick Wibier
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door Ah!buis »

V4lve Lover schreef: do 20 okt 2022, 12:24
De buisvoet zit gespiegeld tov de onderdelen, volgensmij klopt de print inderdaad gewoon.
Gr,
Florick Wibier
Klopt idd wel hoor.Is enkel wat vewarrend.
at je als bovenkant laat zien is niet wat je echt ziet. Zo ziet 't eruit als je vanonder door de print kon kijken.
Anne

Verwarring boven/onder. Florick noemt de onderdelenkant de bovenkant, voor mij is het de buis die er bovenop staat.
Laatst gewijzigd door Ah!buis op do 20 okt 2022, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door Shadow »

Waarom lees ik 'Witbier' in plaats van 'Wibier' ? :hide:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Shadow schreef: do 20 okt 2022, 14:19
Waarom lees ik 'Witbier' in plaats van 'Wibier' ? :hide:
Heb je dorst ? :lol:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

V4lve Lover schreef: wo 19 okt 2022, 16:43
Ik heb het printje voor Bert opnieuw getekend. Ik heb all het overbodige eruit gelaten, en de fastons vervangen door 1.9mm boorgat wirepads. Wil Anne hier nog een keer overheen kijken, dan probeer ik de printjes Z.S.M te bestellen.

Schema:
Schema R3.png

Board dimensions:
Board dimensions.png

Bovenlaag koper:
top layer.png

Onderlaag koper(GND):
Bottom layer.png
s

Hoe kom ik daar nu mee uit
Is er rekening gehouden met de bestaande gaatjes in de print t.o.v. De buisvoet Alles zit al geboord natuurlijk
Verder zit ik met de uitgang Fasedraaier A+B die moeten in de ene versterker print links en bij de ander recht
Of je moet 2 printjes laten maken een Fasedraaier uit links en voor rechts en de ingang aan de bovenkant :hide:
Bijlagen
F202090E-F51A-4A14-8007-83B819CE8AC6.jpeg
DE2ED8D1-45BF-4441-B0E2-83B339AFBF07.jpeg
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door Ah!buis »

Het spijt me, ik heb de boel helemaal verkeerd-om gezet. :oops:
Lijkt wel of ik hetzelfde krijg als Bert met het omdraaien/spiegelen :(
De plaatjes van Florick zijn dus wel goed :D .
Lijkt aardig te passen,
D.jpg
A GND en A IN komen van de 6SN7, HV IN en HV GND (bij C1) van de voeding. Verder nog een aansluiting voor min 6,3V (komt niet zo nauw) en A OUT en B OUT aan die gele condensators. Die laatste twee moeten misschien verwisselt (of bij de UGT) voor de tegenkoppeling.
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Ah!buis schreef: do 20 okt 2022, 21:17
Het spijt me, ik heb de boel helemaal verkeerd-om gezet. :oops:
Lijkt wel of ik hetzelfde krijg als Bert met het omdraaien/spiegelen :(
De plaatjes van Florick zijn dus wel goed :D .
Lijkt aardig te passen, D.jpg A GND en A IN komen van de 6SN7, HV IN en HV GND (bij C1) van de voeding. Verder nog een aansluiting voor min 6,3V (komt niet zo nauw) en A OUT en B OUT aan die gele condensators. Die laatste twee moeten misschien verwisselt (of bij de UGT) voor de tegenkoppeling.
Anne
Hoi Anne bij jou ook draadje los , af en toe slecht contact zeg maar :lol:
Ja ik doe het er maar mee , Florick besteld ze meen ik dit weekend
Dan een week of 2-3 en dan kan ik die versterkers weer repareren, en de eigenaar opbellen dat ze klaar zijn
Zal ze eerst maar weer werkend krijgen ! En een poosje testen hier , als er dan iets weer stuk gaat komen ze me weer uit , bij maastricht ergens in de buurt meen ik ben de plaats vergeten :(
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door douwebakker »

OpaBert schreef: do 20 okt 2022, 22:58
Ah!buis schreef: do 20 okt 2022, 21:17
Het spijt me, ik heb de boel helemaal verkeerd-om gezet. :oops:
Lijkt wel of ik hetzelfde krijg als Bert met het omdraaien/spiegelen :(
De plaatjes van Florick zijn dus wel goed :D .
Lijkt aardig te passen, D.jpg A GND en A IN komen van de 6SN7, HV IN en HV GND (bij C1) van de voeding. Verder nog een aansluiting voor min 6,3V (komt niet zo nauw) en A OUT en B OUT aan die gele condensators. Die laatste twee moeten misschien verwisselt (of bij de UGT) voor de tegenkoppeling.
Anne
Hoi Anne bij jou ook draadje los , af en toe slecht contact zeg maar :lol:
Ja ik doe het er maar mee , Florick besteld ze meen ik dit weekend
Dan een week of 2-3 en dan kan ik die versterkers weer repareren, en de eigenaar opbellen dat ze klaar zijn
Zal ze eerst maar weer werkend krijgen ! En een poosje testen hier , als er dan iets weer stuk gaat komen ze me weer uit , bij maastricht ergens in de buurt meen ik ben de plaats vergeten :(
Het heeft allemaal te maken met de leeftijd denk ik.
Soms sta ik voor de koelkast en dan denk ik "wat doe ik hier" en kan het dan niet meer bedenken.
Of je ontmoet mensen die je al jaren kent, maar niet meer op de naam kan komen.
We moeten het er maar mee doen Anne, Bert
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Hoi Anne bij jou ook draadje los , af en toe slecht contact zeg maar :lol:
Ja ik doe het er maar mee , Florick besteld ze meen ik dit weekend
Dan een week of 2-3 en dan kan ik die versterkers weer repareren, en de eigenaar opbellen dat ze klaar zijn
Zal ze eerst maar weer werkend krijgen ! En een poosje testen hier , als er dan iets weer stuk gaat komen ze me weer uit , bij maastricht ergens in de buurt meen ik ben de plaats vergeten :(
[/quote]
Het heeft allemaal te maken met de leeftijd denk ik.
Soms sta ik voor de koelkast en dan denk ik "wat doe ik hier" en kan het dan niet meer bedenken.
Of je ontmoet mensen die je al jaren kent, maar niet meer op de naam kan komen.
We moeten het er maar mee doen Anne, Bert
[/quote]
Met het meeste kan ik wel met je eens zijn , maar omdat ik net als jullie ook de dagelijkse dingen vergeet , heb ik wat beweging. :D
Maar dat spiegelen en nog wat dingen en ook lichamelijk zijn gewoon te herleiden naar mijn ongeval , vervelend is dat je zelfvertrouwen een deuk krijgt, en daar ga je naar handelen
Edit op 24-10 Het ge OH van mijzelf betreffende muizen weg gehaald
Laatst gewijzigd door OpaBert op ma 24 okt 2022, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Anne en allen die ook mee helpen hier op forum.
De printjes gisteren of eergisteren ontvangen van Florick.
En ik moet natuurlijk oppassen dat ik niet de buisvoet aande verkeerde kant van de print zet
Verder kan er hoop ik [-o< weinig mis gaan
Heb wat nieuwe componenten besteld die komen waarschijnlijk zaterdag binnen.
Kijk dit weekend naar de F1 (Wedstrijd) in Brazilië . Maar maandag gaat de soldeerbout aan
misschien kun je proberen mij uit te leggen Anne waarom er een negatieve spanning op de stroombron moet en een andere keer een Positieve spanning ?
Is dat omdat er anders te weinig spanning op de kathode komt om nog de stroom te kunnen regelen?
Begrijp er verder niet echt veel van :oops:
Bijlagen
35E1219A-0980-4088-AE90-E02034AFAC46.png
35E1219A-0980-4088-AE90-E02034AFAC46.png (143.1 KiB) 76 keer bekeken
65298E1E-D5F4-483C-8938-A96005B08A1E.png
65298E1E-D5F4-483C-8938-A96005B08A1E.png (160.8 KiB) 76 keer bekeken
CCD780D7-0D78-4795-A4F0-589596E353C9.png
CCD780D7-0D78-4795-A4F0-589596E353C9.png (111.89 KiB) 76 keer bekeken
34F7F99F-4A04-45DA-82CC-F1CEFC466E08.png
282DF8F7-E8F4-42AB-8F7A-096F802C3730.png
282DF8F7-E8F4-42AB-8F7A-096F802C3730.png (166.64 KiB) 76 keer bekeken
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door RobertD »

douwebakker schreef: vr 21 okt 2022, 12:06
Het heeft allemaal te maken met de leeftijd denk ik.
Soms sta ik voor de koelkast en dan denk ik "wat doe ik hier" en kan het dan niet meer bedenken.
Of je ontmoet mensen die je al jaren kent, maar niet meer op de naam kan komen.
We moeten het er maar mee doen Anne, Bert
Ik ben 53 en heb dit soms ook al :think:
Plaats reactie