Van bij de Chinees....

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

bart Luyckx
Berichten: 722
Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 14:04

Re: Van bij de Chinees....

Bericht door bart Luyckx »

Pjotr schreef: zo 02 okt 2022, 13:12
Nou, ik begrijp dat het nog wel even gaat duren voordat jij een versterkertje gaat solderen. Zoveel randvoorwaarden... :-"
Het een heeft niets te maken met het ander.
Door sommige reacties geraken we steeds op een zijspoor.
Maar het wel eens interessant om te horen wat een ander drijft. Al kan ik sommige dingen niet vatten.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Van bij de Chinees....

Bericht door hannesie »

Pjotr schreef: zo 02 okt 2022, 13:12
Nou, ik begrijp dat het nog wel even gaat duren voordat jij een versterkertje gaat solderen. Zoveel randvoorwaarden... :-"
Inderdaad, zo kom je er niet, handen uit de mouwen en gaan!! :sure: :rock:
bart Luyckx
Berichten: 722
Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 14:04

Re: Van bij de Chinees....

Bericht door bart Luyckx »

Ik kan die reacties niet goed plaatsen.
Iemand is geïnteresseerd in een vergelijk tussen 2 versterkers en dan wordt gemeld dat 1 van beide op een luisterdag aanwezig zou zijn. Ik geef mijn mening hoe je zulke luisterervaring kan inschatten wanneer er maar 1 aanwezig is en je de andere uit je geheugen moet halen in een andere setting.

Ik begrijp niet goed wat die te maken zou hebben met mijn zoektocht naar een goed ontwerp om te bouwen.
Dus als je mij naar goede ontwerpen kan leiden die haalbaar zijn voor mijn beperkte soldeerskills, dan hoor ik het graag
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Van bij de Chinees....

Bericht door Shadow »

Als je niks anders in elkaar zet valt er ook niks te vergelijken denk ik?
De Purify assembleer kit is door mij al genoemd, Hypex heeft ook een mooi kitje en voor de rest ben je heel erg afhankelijk van de leverbaarheid van bepaalde onderdelen lijkt me...
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Van bij de Chinees....

Bericht door Pjotr »

Holton is/was nog een goede discrete Lego optie. Al weet ik niet wat de leverbaarheid daarvan is. Zo te zien gaat het goed met ze.
Laatst gewijzigd door Pjotr op ma 03 okt 2022, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Van bij de Chinees....

Bericht door Shadow »

Goeie ^^
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Van bij de Chinees....

Bericht door ray5150 »

Ach, ik soldeer al zo'n 35 jaar regelmatig, en ik heb altijd een bloedhekel gehad aan werken met SMD.
Ik had op zeker moment een situatie waarin een CA versterker goed zou passen.
Dus toch maar de stoute schoenen aangetrokken, en het viel eigenlijk best wel mee.
Belangrijkste is er rustig de tijd voor nemen, en goed gereedschap gebruiken. daar bedoel ik een soldeerbout met een fijne punt mee, een of meer goede pincetten, en dun soldeer. (0.5 mm) en goed licht op de werkplek is zeker aan te raden.

Er zijn ook op Ebay oefensetjes te krijgen voor SMD solderen.
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... =0&_sop=15\
Heeft mij in ieder geval ermee geholpen om het wat meer in de vingers te krijgen.

Skill can be improved, zal ik maar zeggen.

Link naar het bouwtopic : viewtopic.php?t=29688
bart Luyckx
Berichten: 722
Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 14:04

Re: Van bij de Chinees....

Bericht door bart Luyckx »

Die oefenset is zeker te overwegen.
Holton en purify zijn te kostelijk om eens te proberen.

Zijn er echt geen andere simpele ontwerpen ?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Van bij de Chinees....

Bericht door Shadow »

John Linsley Hood?

viewtopic.php?f=7&t=9958
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Van bij de Chinees....

Bericht door Pjotr »

Is sowieso een goede oefening! Kant en klare PCB's zat op EBay. Is wel een leuk vergelijk met de Sugden :mrgreen:

Als hij iets vergelijkbaars met Sugden zoekt zou ik het verder niet weten... Koop dan maar gewoon een blommug kitje bij https://www.audiophonics.fr/en/diy-kits ... -c-23.html
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Van bij de Chinees....

Bericht door Leeuwarden »

Hier staat ook nog wel het een en ander. Die KS2 oogt wel grappig. PCB’s bij Jims Audio, ondersteuning op diya.

http://hifisonix.com/
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Van bij de Chinees....

Bericht door 3kes »

Leuk dat Sugden hier aangehaald wordt. Om het toch eens te proberen heb ik een aantal jaren geleden een Sugden A21 gekocht, nieuw. Daar verwachte ik veel van. Echter, mijn toenmalige ACA met Pass B1 deed er gewoon niets aan onder, geen enkel verschil. Omdat de Sugden ook nog eens kokend heet werd heb ik de versterker snel weer van de hand gedaan. Geen toegevoegde waarde. Het was ook meteen de laatste niet zelfbouw amp.

Nu luister ik veelal naar Peter zijn Composiet MK1-v2 amp en die klinkt zo enorm goed. Tussendoor gespeeld met een Sjöström PA03 (gebasseerd op LM4780) en die was ook erg goed. Er ligt een set My_ref Fremen klaar die nog afgebouwd moet worden dus dat wordt straks leuk vergelijken.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Van bij de Chinees....

Bericht door Shadow »

He Werner, lang niet gezien, alles goed?
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Van bij de Chinees....

Bericht door 3kes »

Shadow schreef: vr 06 jan 2023, 13:34
He Werner, lang niet gezien, alles goed?
Ha Joram! Gaat lekker alleen vreselijk weinig gesleuteld aan audio apparatuur het laatste jaar. Dit door verhuizing en verbouwing. Ben nu eindelijk zover dat de werkplaats op zolder vormen krijgt, wat een klus..

Hopelijk over een maand of 2,3 weer wat meer spam op het forum ;).
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Van bij de Chinees....

Bericht door Shadow »

3kes schreef: vr 06 jan 2023, 14:58
Shadow schreef: vr 06 jan 2023, 13:34
He Werner, lang niet gezien, alles goed?
Ha Joram! Gaat lekker alleen vreselijk weinig gesleuteld aan audio apparatuur het laatste jaar. Dit door verhuizing en verbouwing. Ben nu eindelijk zover dat de werkplaats op zolder vormen krijgt, wat een klus..

Hopelijk over een maand of 2,3 weer wat meer spam op het forum ;).
Kom je naar Hengelo 4 februari? Of Breda in mei?
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Van bij de Chinees....

Bericht door 3kes »

Ik wacht op Alphen a/d Rijn. Mits ik vrij ben natuurlijk ;). Er kan in ieder geval wel wat mee, dacje, ampje, dat soort dingen.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Van bij de Chinees....

Bericht door pappaleo »

3kes schreef: za 07 jan 2023, 9:59
Ik wacht op Alphen a/d Rijn. Mits ik vrij ben natuurlijk ;). Er kan in ieder geval wel wat mee, dacje, ampje, dat soort dingen.
Dat wordt lang wachten..... :(
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Van bij de Chinees....

Bericht door ray5150 »

Ik begreep dat dat niet meer gaat gebeuren, tarieven waren flink omhoog gegaan en alleen voor inwoners voor Alphen, dacht ik.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Van bij de Chinees....

Bericht door FR_Aad »

Shadow schreef: za 07 jan 2023, 9:35


Kom je naar Hengelo 4 februari? Of Breda in mei?
Is Breda al zeker dan?
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Van bij de Chinees....

Bericht door 3kes »

ray5150 schreef: za 07 jan 2023, 11:13
Ik begreep dat dat niet meer gaat gebeuren, tarieven waren flink omhoog gegaan en alleen voor inwoners voor Alphen, dacht ik.
Je bedoeld de verhuur? Ik ben inwoner van Alphen.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Van bij de Chinees....

Bericht door ray5150 »

Ja, maar de bezoekers niet...
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Van bij de Chinees....

Bericht door RobertD »

ray5150 schreef: za 07 jan 2023, 11:13
Ik begreep dat dat niet meer gaat gebeuren, tarieven waren flink omhoog gegaan en alleen voor inwoners voor Alphen, dacht ik.
Ik vraag me af of Michael nog veel op het forum is. (Mikiwi) Hij regelde altijd de zaalhuur.
Zolang er een maatschappelijk belang is en de zaal gehuurd wordt door Alphenaren moet het wel lukken denk ik. Ik zal Michael eens om de contactgegevens van de verhuurder vragen.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Van bij de Chinees....

Bericht door ray5150 »

Niet geprobeerd is altijd mis, natuurlijk. :goedzo:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Van bij de Chinees....

Bericht door Pjotr »

Mwah, verandering van spijs doet eten zegt men. Vond Ermelo ook wel een prettige locatie afgelopen jaar. Is ook best voor herhaling vatbaar. Maarehhh wat heeft dat alles nou weer met Chinees te maken?
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Van bij de Chinees....

Bericht door 3kes »

Pjotr schreef: ma 09 jan 2023, 14:26
Mwah, verandering van spijs doet eten zegt men. Vond Ermelo ook wel een prettige locatie afgelopen jaar. Is ook best voor herhaling vatbaar. Maarehhh wat heeft dat alles nou weer met Chinees te maken?
Die zat er vroeger schuin tegenover.
Plaats reactie