Hoe ver kan/mag je gaan?

Actieve filters, DSP, MFB / servo controlled.

Moderator: Beheerdersteam

ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hoe ver kan/mag je gaan?

Bericht door ds23man »

Als een hifizaak ook Bose verkocht was het wel een reden om een deurtje verder te gaan....
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Hoe ver kan/mag je gaan?

Bericht door pappaleo »

Toch waren er een paar goede zaken die ook Bose in huis hadden. Niet om te verkopen, maar om klanten die voor Bose binnenkwamen met een fatsoenlijke vergelijking op andere gedachten te brengen.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hoe ver kan/mag je gaan?

Bericht door Pjotr »

Ok, Bose gaat hem niet worden dus. Die maakte volgens mij ook helemaal geen MFB. Maar wat dan voor TS?
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Hoe ver kan/mag je gaan?

Bericht door Kappa7 »

Ik zou zeggen een mooie FS3 met 92 dB rendement kan je aardig mee spelen maar een Gran Gioia is natuurlijk ook niet te versmaden als het wat harder moet en toch goed moet klinken.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Hoe ver kan/mag je gaan?

Bericht door pappaleo »

Kappa7 schreef: ma 18 apr 2022, 15:07
Ik zou zeggen een mooie FS3 met 92 dB rendement kan je aardig mee spelen maar een Gran Gioia is natuurlijk ook niet te versmaden als het wat harder moet en toch goed moet klinken.
:rofl: :rofl: Gran Gioia :rofl: :rofl:
Hoogte 1m25
Hoogte 1m25
En hij had al last van seismische activiteit met zijn 2x90w versterkertje.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Hoe ver kan/mag je gaan?

Bericht door Kappa7 »

Ja ach wat moet je wat he.
Volgens mij zijn de serieuze adviezen al wel gegeven en wil hij echt eens muziek gaan luisteren is dit toch wel een van het beste wat ik zelf heb mogen beluisteren.
Ik verwacht overigens niet dat plaatsing en seismische activiteit met deze speaker het probleem vormen, ik gok dat de aanschaf hier de grootste hobbel zal zijn.
Punt is hier eigenlijk dat de TS er volgens mij een andere definitie op na houd van goed geluid dan wat de meeste hier hebben.
Ik heb dat hier denk ik aardig verwoord maar daar wordt eigenlijk niet verder op in gegaan.
viewtopic.php?p=2033318#p2033318
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: Hoe ver kan/mag je gaan?

Bericht door douwebakker »

Voor de mensen die wat meer met audio weergaven in de weer waren hebben die goede reputatie nooit gezien, sterker nog het merk werd vergruist. Het pleps die er geen bal verstand van heeft vond het al snel goed en dacht heel wat moois te kopen.
Je mag natuurlijk de mensen de Bose kochten geen pleps noemen.
Het was veelal een groep met een bovenmodaal inkomen.
Ze letten meer op vormgeving dan op het geluid. En het was mode natuurlijk.
Ook waren vaak de vrouwen die de uiteindelijke beslissing namen en die ondanks het mindere geluid toch voor Bose kozen.
Douwe
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 943
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 18:09
Locatie: den haag

Re: Hoe ver kan/mag je gaan?

Bericht door Jerommel »

ray5150 schreef: ma 18 apr 2022, 13:10
Ik kan me vergissen, maar volgens mij is er helemaal geen sprake van een goede reputatie ?
Als er al een reputatie is voor het merk Bose, zou je eerder kunnen spreken van berucht.
Nou, ja en nee eigenlijk.
Ligt er aan aan wie je het vraagt.
Voor veel "leken" heeft Bose altijd goed geluid betekend.
Voor hen heeft Bose een goede reputatie.
Ik vroeg me af hoe dat zo is gekomen.
Puur marketing?
Maar daar moet toch geld achter zitten wat ze dan toch ergens mee moeten hebben verdiend.

Ja, het is off topic, sorry..
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Hoe ver kan/mag je gaan?

Bericht door Kappa7 »

douwebakker schreef: ma 18 apr 2022, 16:04
Voor de mensen die wat meer met audio weergaven in de weer waren hebben die goede reputatie nooit gezien, sterker nog het merk werd vergruist. Het pleps die er geen bal verstand van heeft vond het al snel goed en dacht heel wat moois te kopen.
Je mag natuurlijk de mensen de Bose kochten geen pleps noemen.
Het was veelal een groep met een bovenmodaal inkomen.
Ze letten meer op vormgeving dan op het geluid. En het was mode natuurlijk.
Ook waren vaak de vrouwen die de uiteindelijke beslissing namen en die ondanks het mindere geluid toch voor Bose kozen.
Douwe
Volgens mij ben je in de war met B&O, dat was toch echt wel voor de bovenmodale inkomens die wat met vormgeving hadden.
De melkpakjes vielen al wel echt onder de budget systemen.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Hoe ver kan/mag je gaan?

Bericht door pappaleo »

Kappa7 schreef: ma 18 apr 2022, 18:40
De melkpakjes vielen al wel echt onder de budget systemen.
Pardon ? Ze kostten destijds 1999 gulden.
Dat was echt geen budget.

Of had je het over de materiaalprijs?
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: Hoe ver kan/mag je gaan?

Bericht door douwebakker »

Kappa7 schreef: ma 18 apr 2022, 18:40
douwebakker schreef: ma 18 apr 2022, 16:04
Voor de mensen die wat meer met audio weergaven in de weer waren hebben die goede reputatie nooit gezien, sterker nog het merk werd vergruist. Het pleps die er geen bal verstand van heeft vond het al snel goed en dacht heel wat moois te kopen.
Je mag natuurlijk de mensen de Bose kochten geen pleps noemen.
Het was veelal een groep met een bovenmodaal inkomen.
Ze letten meer op vormgeving dan op het geluid. En het was mode natuurlijk.
Ook waren vaak de vrouwen die de uiteindelijke beslissing namen en die ondanks het mindere geluid toch voor Bose kozen.
Douwe
Volgens mij ben je in de war met B&O, dat was toch echt wel voor de bovenmodale inkomens die wat met vormgeving hadden.
De melkpakjes vielen al wel echt onder de budget systemen.
Eigenlijk stoorde ik me er aan dat je die mensen "pleps" noemt.
Alsof het hier een mindere soort mensen betreft.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 943
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 18:09
Locatie: den haag

Re: Hoe ver kan/mag je gaan?

Bericht door Jerommel »

pappaleo schreef: ma 18 apr 2022, 19:14
Kappa7 schreef: ma 18 apr 2022, 18:40
De melkpakjes vielen al wel echt onder de budget systemen.
Pardon ? Ze kostten destijds 1999 gulden.
Dat was echt geen budget.
Waat??? Echt??
Of had je het over de materiaalprijs?
lol
Ja, en zo hou je poen over voor marketing.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Hoe ver kan/mag je gaan?

Bericht door ray5150 »

douwebakker schreef: ma 18 apr 2022, 19:21

Eigenlijk stoorde ik me er aan dat je die mensen "pleps" noemt.
Alsof het hier een mindere soort mensen betreft.
Mwah, mijns inziens is het in de audiofiele wereld niet ongebruikelijk om zich wat neerbuigend op te stellen naar mensen die tevreden zijn met een alles-in-1 setje, paar dropveters, en een gemiddelde muzieksmaak. oftewel ordinair.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Hoe ver kan/mag je gaan?

Bericht door Kappa7 »

Tja tis misschien meer de gewone man of niet audiofielen of gewoon Pleps is wat mij betreft allemaal het zelfde.
Dus voel jeje beledigd vul dan een van de andere woorden in.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 943
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 18:09
Locatie: den haag

Re: Hoe ver kan/mag je gaan?

Bericht door Jerommel »

Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Hoe ver kan/mag je gaan?

Bericht door John P »

Een beetje diknek spreekt niet over pleps, maar over plebs. De echte elite spreekt sowieso niet over dat volk. :-$ :-$
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hoe ver kan/mag je gaan?

Bericht door Pjotr »

Uhhhhhh......? :think: Nou zijn de diknekken weer de klos :? Vertaling: Plebs = plebejer = volk
jvenema
Berichten: 1443
Lid geworden op: di 20 aug 2019, 12:38
Locatie: Helmond (bij Eindhoven)

Re: Hoe ver kan/mag je gaan?

Bericht door jvenema »

lijkt alsof de titel ondertussen de inhoud dekt
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Hoe ver kan/mag je gaan?

Bericht door Shadow »

Jerommel schreef: ma 18 apr 2022, 20:36
pappaleo schreef: ma 18 apr 2022, 19:14
Kappa7 schreef: ma 18 apr 2022, 18:40
De melkpakjes vielen al wel echt onder de budget systemen.
Pardon ? Ze kostten destijds 1999 gulden.
Dat was echt geen budget.
Waat??? Echt??
Of had je het over de materiaalprijs?
lol
Ja, en zo hou je poen over voor marketing.
Mijn lokale Micro Elektro had een setje in acryl staan, doorzichtig dus, ik wist genoeg toen ik die plaatstalen korfjes aangesloten met telefoondraad zag...toen was ik 14 jaar oud ofzo...
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Hoe ver kan/mag je gaan?

Bericht door satefan »

Johan Ketelaar in het Harde had vroegah in zijn winkel een setje Bose staan/hangen. Om te laten horen hoe het niet moet. Daarna liet hij zijn eigen luidsprekers horen.

Het verhaal gaat dat daar een vertegenwoordiger van Bose op bezoek is geweest om uit te leggen dat ze dat niet zo leuk vonden bij Bose. Het verhaal gaat ook dat Johan daar zeer beperkt van onder de indruk was.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Hoe ver kan/mag je gaan?

Bericht door Shadow »

:rofl: :rofl: :rofl:
Jamesblond
Berichten: 791
Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 10:55
Locatie: Arnhem

Re: Hoe ver kan/mag je gaan?

Bericht door Jamesblond »

Buy
Other
Sound
Equimpent
TabCam
Berichten: 205
Lid geworden op: di 28 jan 2020, 14:18
Locatie: 't Oostn van Twente

Re: Hoe ver kan/mag je gaan?

Bericht door TabCam »

Denk dat het meer van de luidsprekers dan van de versterker afhangt. Je hebt altijd nummers die uitnodigen tot harder spelen maar het hangt wat mij betreft flink af van de luidspreker of deze ook al op lagere volumes al lekker speelt. In mijn beleving zijn efficiënte luidsprekers vaker ook bij een lager luisterniveau lekker luisterbaar.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Hoe ver kan/mag je gaan?

Bericht door Shadow »

TabCam schreef: di 27 sep 2022, 21:05
Denk dat het meer van de luidsprekers dan van de versterker afhangt. Je hebt altijd nummers die uitnodigen tot harder spelen maar het hangt wat mij betreft flink af van de luidspreker of deze ook al op lagere volumes al lekker speelt. In mijn beleving zijn efficiënte luidsprekers vaker ook bij een lager luisterniveau lekker luisterbaar.
Wat denk je van de ruimte waar het spul in speelt, wordt vaak vergeten, dan zoeken ze zoveel mogelijk weerkaatsende materialen bij elkaar en vervolgens mopperen dat het zo hol klinkt... gelukkig beginnen akoestiek maatregelen een beetje ingeburgerd te raken...
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Hoe ver kan/mag je gaan?

Bericht door Barry2001 »

Exact. En er zijn mogelijkheden genoeg dit te doen zonder dat je kamer gelijk op een studio lijkt.
Plaats reactie

Terug naar “Actieve Luidsprekerelektronica”