Hoe ver kan/mag je gaan?
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hoe ver kan/mag je gaan?
Als een hifizaak ook Bose verkocht was het wel een reden om een deurtje verder te gaan....
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Hoe ver kan/mag je gaan?
Toch waren er een paar goede zaken die ook Bose in huis hadden. Niet om te verkopen, maar om klanten die voor Bose binnenkwamen met een fatsoenlijke vergelijking op andere gedachten te brengen.
Re: Hoe ver kan/mag je gaan?
Ok, Bose gaat hem niet worden dus. Die maakte volgens mij ook helemaal geen MFB. Maar wat dan voor TS?
Re: Hoe ver kan/mag je gaan?
Ik zou zeggen een mooie FS3 met 92 dB rendement kan je aardig mee spelen maar een Gran Gioia is natuurlijk ook niet te versmaden als het wat harder moet en toch goed moet klinken.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Hoe ver kan/mag je gaan?
En hij had al last van seismische activiteit met zijn 2x90w versterkertje.
Re: Hoe ver kan/mag je gaan?
Ja ach wat moet je wat he.
Volgens mij zijn de serieuze adviezen al wel gegeven en wil hij echt eens muziek gaan luisteren is dit toch wel een van het beste wat ik zelf heb mogen beluisteren.
Ik verwacht overigens niet dat plaatsing en seismische activiteit met deze speaker het probleem vormen, ik gok dat de aanschaf hier de grootste hobbel zal zijn.
Punt is hier eigenlijk dat de TS er volgens mij een andere definitie op na houd van goed geluid dan wat de meeste hier hebben.
Ik heb dat hier denk ik aardig verwoord maar daar wordt eigenlijk niet verder op in gegaan.
viewtopic.php?p=2033318#p2033318
Volgens mij zijn de serieuze adviezen al wel gegeven en wil hij echt eens muziek gaan luisteren is dit toch wel een van het beste wat ik zelf heb mogen beluisteren.
Ik verwacht overigens niet dat plaatsing en seismische activiteit met deze speaker het probleem vormen, ik gok dat de aanschaf hier de grootste hobbel zal zijn.
Punt is hier eigenlijk dat de TS er volgens mij een andere definitie op na houd van goed geluid dan wat de meeste hier hebben.
Ik heb dat hier denk ik aardig verwoord maar daar wordt eigenlijk niet verder op in gegaan.
viewtopic.php?p=2033318#p2033318
- douwebakker
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Hoe ver kan/mag je gaan?
Je mag natuurlijk de mensen de Bose kochten geen pleps noemen.Voor de mensen die wat meer met audio weergaven in de weer waren hebben die goede reputatie nooit gezien, sterker nog het merk werd vergruist. Het pleps die er geen bal verstand van heeft vond het al snel goed en dacht heel wat moois te kopen.
Het was veelal een groep met een bovenmodaal inkomen.
Ze letten meer op vormgeving dan op het geluid. En het was mode natuurlijk.
Ook waren vaak de vrouwen die de uiteindelijke beslissing namen en die ondanks het mindere geluid toch voor Bose kozen.
Douwe
Re: Hoe ver kan/mag je gaan?
Nou, ja en nee eigenlijk.
Ligt er aan aan wie je het vraagt.
Voor veel "leken" heeft Bose altijd goed geluid betekend.
Voor hen heeft Bose een goede reputatie.
Ik vroeg me af hoe dat zo is gekomen.
Puur marketing?
Maar daar moet toch geld achter zitten wat ze dan toch ergens mee moeten hebben verdiend.
Ja, het is off topic, sorry..
Re: Hoe ver kan/mag je gaan?
Volgens mij ben je in de war met B&O, dat was toch echt wel voor de bovenmodale inkomens die wat met vormgeving hadden.douwebakker schreef: ↑ma 18 apr 2022, 16:04Je mag natuurlijk de mensen de Bose kochten geen pleps noemen.Voor de mensen die wat meer met audio weergaven in de weer waren hebben die goede reputatie nooit gezien, sterker nog het merk werd vergruist. Het pleps die er geen bal verstand van heeft vond het al snel goed en dacht heel wat moois te kopen.
Het was veelal een groep met een bovenmodaal inkomen.
Ze letten meer op vormgeving dan op het geluid. En het was mode natuurlijk.
Ook waren vaak de vrouwen die de uiteindelijke beslissing namen en die ondanks het mindere geluid toch voor Bose kozen.
Douwe
De melkpakjes vielen al wel echt onder de budget systemen.
- douwebakker
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Hoe ver kan/mag je gaan?
Eigenlijk stoorde ik me er aan dat je die mensen "pleps" noemt.Kappa7 schreef: ↑ma 18 apr 2022, 18:40Volgens mij ben je in de war met B&O, dat was toch echt wel voor de bovenmodale inkomens die wat met vormgeving hadden.douwebakker schreef: ↑ma 18 apr 2022, 16:04Je mag natuurlijk de mensen de Bose kochten geen pleps noemen.Voor de mensen die wat meer met audio weergaven in de weer waren hebben die goede reputatie nooit gezien, sterker nog het merk werd vergruist. Het pleps die er geen bal verstand van heeft vond het al snel goed en dacht heel wat moois te kopen.
Het was veelal een groep met een bovenmodaal inkomen.
Ze letten meer op vormgeving dan op het geluid. En het was mode natuurlijk.
Ook waren vaak de vrouwen die de uiteindelijke beslissing namen en die ondanks het mindere geluid toch voor Bose kozen.
Douwe
De melkpakjes vielen al wel echt onder de budget systemen.
Alsof het hier een mindere soort mensen betreft.
Re: Hoe ver kan/mag je gaan?
Waat??? Echt??
lolOf had je het over de materiaalprijs?
Ja, en zo hou je poen over voor marketing.
Re: Hoe ver kan/mag je gaan?
Mwah, mijns inziens is het in de audiofiele wereld niet ongebruikelijk om zich wat neerbuigend op te stellen naar mensen die tevreden zijn met een alles-in-1 setje, paar dropveters, en een gemiddelde muzieksmaak. oftewel ordinair.douwebakker schreef: ↑ma 18 apr 2022, 19:21
Eigenlijk stoorde ik me er aan dat je die mensen "pleps" noemt.
Alsof het hier een mindere soort mensen betreft.
Re: Hoe ver kan/mag je gaan?
Tja tis misschien meer de gewone man of niet audiofielen of gewoon Pleps is wat mij betreft allemaal het zelfde.
Dus voel jeje beledigd vul dan een van de andere woorden in.
Dus voel jeje beledigd vul dan een van de andere woorden in.
Re: Hoe ver kan/mag je gaan?
Uhhhhhh......?
Nou zijn de diknekken weer de klos
Vertaling: Plebs = plebejer = volk
Re: Hoe ver kan/mag je gaan?
Mijn lokale Micro Elektro had een setje in acryl staan, doorzichtig dus, ik wist genoeg toen ik die plaatstalen korfjes aangesloten met telefoondraad zag...toen was ik 14 jaar oud ofzo...
Re: Hoe ver kan/mag je gaan?
Johan Ketelaar in het Harde had vroegah in zijn winkel een setje Bose staan/hangen. Om te laten horen hoe het niet moet. Daarna liet hij zijn eigen luidsprekers horen.
Het verhaal gaat dat daar een vertegenwoordiger van Bose op bezoek is geweest om uit te leggen dat ze dat niet zo leuk vonden bij Bose. Het verhaal gaat ook dat Johan daar zeer beperkt van onder de indruk was.
Het verhaal gaat dat daar een vertegenwoordiger van Bose op bezoek is geweest om uit te leggen dat ze dat niet zo leuk vonden bij Bose. Het verhaal gaat ook dat Johan daar zeer beperkt van onder de indruk was.
-
Jamesblond
- Berichten: 791
- Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 10:55
- Locatie: Arnhem
Re: Hoe ver kan/mag je gaan?
Denk dat het meer van de luidsprekers dan van de versterker afhangt. Je hebt altijd nummers die uitnodigen tot harder spelen maar het hangt wat mij betreft flink af van de luidspreker of deze ook al op lagere volumes al lekker speelt. In mijn beleving zijn efficiënte luidsprekers vaker ook bij een lager luisterniveau lekker luisterbaar.
Re: Hoe ver kan/mag je gaan?
Wat denk je van de ruimte waar het spul in speelt, wordt vaak vergeten, dan zoeken ze zoveel mogelijk weerkaatsende materialen bij elkaar en vervolgens mopperen dat het zo hol klinkt... gelukkig beginnen akoestiek maatregelen een beetje ingeburgerd te raken...TabCam schreef: ↑di 27 sep 2022, 21:05Denk dat het meer van de luidsprekers dan van de versterker afhangt. Je hebt altijd nummers die uitnodigen tot harder spelen maar het hangt wat mij betreft flink af van de luidspreker of deze ook al op lagere volumes al lekker speelt. In mijn beleving zijn efficiënte luidsprekers vaker ook bij een lager luisterniveau lekker luisterbaar.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Hoe ver kan/mag je gaan?
Exact. En er zijn mogelijkheden genoeg dit te doen zonder dat je kamer gelijk op een studio lijkt.
