Hoihoi

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Woodworm
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 18 sep 2022, 14:26
Locatie: Brouwershaven

Hoihoi

Bericht door Woodworm »

Hi allemaal, ik ben Thijs 31 jaar, en liefhebber van een goeie thuisbioscoop voor films, series en gamen.

Mijn hobby's zijn mountainbiken en houtbewerking. Heb al 2 houten mountainbikes gebouwd, wat meubels en uiteraard speakers ! vroeger wist ik ook alles van subwoofers in de auto, lekker rammelen tot je nummerbord eraf valt :lol: al is die tijd wel voorbij.

2 jaar geleden een setje boomstam speakers gebouwd, van een afgewaaide zijtak van een 200 jaar oude eikenboom. Met de oude surroundset van m'n pa. Sony STR-DB1080 versterker en Sony pascal sa-ve835ed speakers. En ze klinken een stuk beter dan in de originele behuizing.

M'n pa heeft nu Millon zuilen staan, en die klinken echt fantastisch tegenover de Sony set (logisch natuurlijk) En ik zou graag een nieuw zelfbouw project willen beginnen met grote staande boomstammen. Maar ik weet nog niet hoe ik het ga aanpakken. Gelukkig staat het forum vol info :D
DSC04056.JPG
DSC04060.JPG
DSC05642.JPG
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Hoihoi

Bericht door hardbats »

Welkom!

Wat voor speakers moeten het gaan worden met het nieuwe zelfbouw project?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Hoihoi

Bericht door Shadow »

Welkom!
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hoihoi

Bericht door ds23man »

Welkom hier! Die boomstammen kan je tegenwoordig beter in de kachel gooien met de huidige gasprijzen. Maar wel creatief. :goedzo:
Woodworm
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 18 sep 2022, 14:26
Locatie: Brouwershaven

Re: Hoihoi

Bericht door Woodworm »

Ik ben er nog niet uit welke speakers, er is weinig markt en info over losse speakers, of een set gebruikte/nieuwe zuilen als donor gebruiken. Budget is ook wel een dingetje, paar honderd euro max. Als het maar een upgrade is van wat ik nu heb. De goedkoopste Dayton speakers lijken mij wel prima. Al zijn reviews wel schaars.

Gas is hier gelukkig al afgesloten, de amp houdt mij wel warm
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Hoihoi

Bericht door Kappa7 »

Leuk die speakers zo.
Kreatief. Welkom
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Hoihoi

Bericht door Shadow »

Woodworm schreef: zo 18 sep 2022, 17:58
Ik ben er nog niet uit welke speakers, er is weinig markt en info over losse speakers, of een set gebruikte/nieuwe zuilen als donor gebruiken. Budget is ook wel een dingetje, paar honderd euro max. Als het maar een upgrade is van wat ik nu heb. De goedkoopste Dayton speakers lijken mij wel prima. Al zijn reviews wel schaars.

Gas is hier gelukkig al afgesloten, de amp houdt mij wel warm
De lbvs is een leuke speaker voor weinig geld;

viewtopic.php?t=15285

Diverse malen gebouwd hier door leden...
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Hoihoi

Bericht door Marp »

Woodworm schreef: zo 18 sep 2022, 14:58
M'n pa heeft nu Millon zuilen staan, en die klinken echt fantastisch tegenover de Sony set (logisch natuurlijk) En ik zou graag een nieuw zelfbouw project willen beginnen met grote staande boomstammen. Maar ik weet nog niet hoe ik het ga aanpakken. Gelukkig staat het forum vol info :D
Welkom Thijs,

Boomstamluidsprekers zijn hier nog niet voorbijgekomen, al heb ik in het verleden menigmaal met de gedachte gespeeld. Leuk om te zien dat iemand dat ook in de praktijk brengt. De luidsprekertjes mogen aan de achterkant wel meer ademruimte krijgen, maar dat kan je wellicht mooi verwezenlijken in je nieuwe exemplaren.

Open er even een topic voor in het luidsprekergedeelte, als je wil. Daar kan inhoudelijk worden ingegaan op wat je wil, en zonodig worden meegedacht. Gaandeweg krijgt het project zo vanzelf vorm.

Ik ben wel benieuwd waarop je uiteindelijk uitkomt met die grote boomstamluidsprekers. O:)
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Hoihoi

Bericht door Henkjan »

welkom Thijs!
Woodworm
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 18 sep 2022, 14:26
Locatie: Brouwershaven

Re: Hoihoi

Bericht door Woodworm »

Hi, bedankt allemaal! Gelukkig dit is best een levendig forum :D In welke subforum kan ik het beste plaatsen ? algemeen, driver of houtbewerking.

Het zal een langzaam project worden, ik moet het bos nog in met de kettingzaag, opzoek naar de behuizing :lol: wel, eerder contact opnemen met de gemeente of er nog bomen gerooid gaan worden
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Hoihoi

Bericht door Marp »

Tenzij het grotendeels over de verwerking van de boomstam gaat, is het algemene forum de mooiste locatie.

Luidsprekermauwers en -bouwers zijn heer en meester in het traditionele wachten tot sint-juttemis. Als je ze op de hoogte houdt van vorderingen, moet wachten tot luidsprekerrooitijd ook kunnen. :)
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Hoihoi

Bericht door Douwe84 »

Welkom!
Woodworm
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 18 sep 2022, 14:26
Locatie: Brouwershaven

Re: Hoihoi

Bericht door Woodworm »

Marp schreef: ma 19 sep 2022, 15:44
Luidsprekermauwers en -bouwers zijn heer en meester in het traditionele wachten tot sint-juttemis. Als je ze op de hoogte houdt van vorderingen, moet wachten tot luidsprekerrooitijd ook kunnen. :)
:lol: :lol:

Het verwerken van de stam zal geen probleem zijn, maar speakers uitzoeken voor mijn wensen, en filters kiezen (zelf solderen?) schijnt een belangrijk samenspel te zijn zo te lezen. Ik heb wel besloten dat het een simpele 2weg word.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Hoihoi

Bericht door hardbats »

Ideetje
FB_IMG_1662143258565.jpg
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1710
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Hoihoi

Bericht door holco »

Welkom!
Plaats reactie