ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8110
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door Kappa7 »

WrineX schreef: za 03 sep 2022, 18:48
pappaleo schreef: za 03 sep 2022, 15:25
Deze?
IMG_20220227_145902_1280x640.jpg
Ja die :) even met het filter aan het klote,. op het moment. hoe dan ook een volgende set zou een midrange hebben of symmetrisch, maarja dit is wat het is :) klein kamertje/grote keuken :) is prima voor mij :) je kent mijn kamer haha

ze staan wel mooi in jou kamer ;) wel een tikkeltje groter dan die van mij. ik ben allang blij als het niet zon gymzaal is als de laatste keer. dat was echt te veel voor mijn speakers en mijn zenuwen :)
Ik zal je in een kleinere ruimte plannen.
Heb je nog een voorkeur voor de zolder of de demo ruimte naast de kantine ruimte?
Hopelijk geven de foto's in de startpost wel een indruk van de beschikbare ruimtes.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8110
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door Kappa7 »

dre schreef: za 03 sep 2022, 18:54
dre schreef: ma 29 aug 2022, 21:45
Wij kunnen buiten de Paper Hatt en een Ca eindversterker ook nog een set stands en de Scan-Speak A4 mk2 meenemen.
Ik wil dit nog even aanvullen met een 2e CA en een voorversterker.
Dus een complete set zonder bron.....
Misschien Leo's apparaat die van die schijfjes draait?
:goedzo:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8110
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door Kappa7 »

weidok schreef: za 03 sep 2022, 20:39
Door prive omstandigheden kan ik de luisteraar niet bijwonen
Jammer, ik haal je van de lijst.
Volgende keer beter.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8110
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door Kappa7 »

hannesie schreef: za 03 sep 2022, 22:26
Ik heb geen DAC met USB in, maar de opzet met Joppe en de magnetostaten hebben we ook gedaan, maar DAC is dan een puntje.

Of ik moet die andere Soekris meenemen en de ROON/Daphile opzet en een bijna 2 TB schijf aan muziek erbij.
Hoi Hans, ik zit nog even te kijken hoe ik deze reactie moet plaatsen, begrijp ik dat je een bron verzorgd voor iemand?
En bij wie kan ik je dan neerzeten voor een demo?
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8110
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door Kappa7 »

Zo ik heb de boel weer bijgewerkt.
Een weekje met vakantie gaf toch wat achterstand.
Ik ga me zo even toeleggen op het maken van een ruimte indeling.
Deze zal ik in de openingspost plaatsen.
Het zal een eerste opzet zijn en wil je graag met iemand samen om dat je geen complete set mee neemt laat dat dan even weten dan kunnen we dat nog aanpassen.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door hannesie »

Kappa7 schreef: za 03 sep 2022, 22:38
hannesie schreef: za 03 sep 2022, 22:26
Ik heb geen DAC met USB in, maar de opzet met Joppe en de magnetostaten hebben we ook gedaan, maar DAC is dan een puntje.

Of ik moet die andere Soekris meenemen en de ROON/Daphile opzet en een bijna 2 TB schijf aan muziek erbij.
Hoi Hans, ik zit nog even te kijken hoe ik deze reactie moet plaatsen, begrijp ik dat je een bron (kan verzorgen) voor iemand?
En bij wie kan ik je dan neerzeten voor een demo? (waar het nodig is.)
Ik kan het in de auto laten en hoor/zie wel of het nodig is.
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door WrineX »

ik maak me eerlijk gezegd niet zo een zorgen om mijn dac :) niet de best geteste dac... maar nog steeds prima :)
https://www.audiosciencereview.com/foru ... iew.10187/
persoonlijk denk ik dat mijn speakers/ ruimte meer invloed heeft dan de paar dB onder de gehoor grens van een mens

Daarbij is mijn dac maar een deel van de ADC- DAC , gezien er nog een minidpsp 4-10 HD aan hangt :) digitaal naar de 4-10 zou al weer een DAC/ADC schelen :) maar proberen kan altijd. als hij dus digitaal uit zou kunnen naar de DSP sheelt weer, maar dan doet hij ook niet zoveel. :) ik heb nog een pre amp mee omdat anders de 4x10 alles in de eindversterker blaast volle bak, niet ideaal...

we kunnen even stoeien met spullen :) waarom niet. ongeacht of ik denk dat het iets oplevert. wie weet

maar omdat bij mij alles via de DSP loopt lijkt me een passief systeem het mooiste om je DAC op te laten horen, anders luisteren we naar DA van jouw dac en dan de AD conversie van de minidsp en vervolgens de DA van de minidsp. :(
Laatst gewijzigd door WrineX op zo 04 sep 2022, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8110
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door Kappa7 »

hannesie schreef: za 03 sep 2022, 23:11
Kappa7 schreef: za 03 sep 2022, 22:38
hannesie schreef: za 03 sep 2022, 22:26
Ik heb geen DAC met USB in, maar de opzet met Joppe en de magnetostaten hebben we ook gedaan, maar DAC is dan een puntje.

Of ik moet die andere Soekris meenemen en de ROON/Daphile opzet en een bijna 2 TB schijf aan muziek erbij.
Hoi Hans, ik zit nog even te kijken hoe ik deze reactie moet plaatsen, begrijp ik dat je een bron (kan verzorgen) voor iemand?
En bij wie kan ik je dan neerzeten voor een demo? (waar het nodig is.)
Ik kan het in de auto laten en hoor/zie wel of het nodig is.
Dan snap ik het, zou natuurlijk wel leuk zijn als je wat kunt laten horen.
Ik kijk wel even of ik het aan een set kan koppelen waar nog geen bron voorhanden is.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8110
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door Kappa7 »

Inmiddels is er ook een programma gemaakt.
Mochten jullie nog wensen hebben met betrekking tot de planning of de ruimte dan hoor ik dat graag.
viewtopic.php?p=2037217#p2037217
Led
Berichten: 318
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 10:19

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door Led »

Hoi,
sorry ik kom net binnen dus vergeef me als dit al aangestipt is (of afgeschoten).. :-)
Ik ben heel benieuwd naar het verschil in geluid tussen een "gewone" opstelling, en eentje met "Dirac Live" - dus waarbij de ruimte proper gemeten is en Dirac Live de boel aanpast daaraan.

Is dat al een ding?
Gebruikersavatar
GerardJ
Berichten: 301
Lid geworden op: do 30 mar 2006, 15:51

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door GerardJ »

Kappa7 schreef: za 03 sep 2022, 22:21
GerardJ schreef: do 01 sep 2022, 10:51
Ik kom naar de luisterdag in Ermelo. Waarschijnlijk breng ik mijn laatste bouwproject mee: een vierkanaals CA eindversterker en een prototype CA eindversterker die ingesteld kan worden voor voor spannings- of stroom sturing. Deze laatste is bedoeld voor een upgrade van mijn MFB bass luidsprekers.
Leuk, ik ben benieuwd.
Neem je de bijbehorende speakers ook mee?
Als dat de speakers uit je avatar zijn dan ben ik erg benieuwd.
Helaas, maar de luidsprekers van de avator komen niet mee: te zwaar/groot. Maar de vierkanaalsversterker stuurt deze wel aan. Om dit "huisvlijt" te tonen is een tafel voldoende. Inroosteren in een tijdslot is niet nodig.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door Henkjan »

Led schreef: zo 04 sep 2022, 2:58
Hoi,
sorry ik kom net binnen dus vergeef me als dit al aangestipt is (of afgeschoten).. :-)
Ik ben heel benieuwd naar het verschil in geluid tussen een "gewone" opstelling, en eentje met "Dirac Live" - dus waarbij de ruimte proper gemeten is en Dirac Live de boel aanpast daaraan.

Is dat al een ding?
als er via mijn set met miniDSP SHD wordt gespeeld dan kan dat wel. als er interesse is maken we er een workshopje van en gaan we samen meten en inregelen
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door satefan »

Led schreef: zo 04 sep 2022, 2:58
Hoi,
sorry ik kom net binnen dus vergeef me als dit al aangestipt is (of afgeschoten).. :-)
Ik ben heel benieuwd naar het verschil in geluid tussen een "gewone" opstelling, en eentje met "Dirac Live" - dus waarbij de ruimte proper gemeten is en Dirac Live de boel aanpast daaraan.

Is dat al een ding?
Het zou kunnen, maar het proper meten van een ruimte kost wel even wat tijd (het aantal meetpunten neemt toe als je de sweetspot groter wilt hebben omdat met een grotere groep mensen luistert. Dat laatste hoeft niet per se natuurlijk. Vraag is dus of daar tijd voor is Zaterdag en iemand met de middelen. Ik gebruik wel de MiniDSP maar geen Dirac Live. Ik heb de belangrijkste roommode hier aangepakt (10dB piek op 60hz) en dat maakt het luisteren een heel stuk aangenamer. Bij de MiniDSP Flex betekent het aanzetten van Dirac Live ook dat de interne samplerate van 96Khz naar 48Khz gaat. Ik denk (maar heb dit niet getest) dat het handmatig aanpakken van de room mode en op 96Khz blijven draaien de handigste (en goedkopere) oplossing is.

Satefan
Laatst gewijzigd door satefan op zo 04 sep 2022, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door satefan »

Henkjan schreef: zo 04 sep 2022, 10:05
Led schreef: zo 04 sep 2022, 2:58
Hoi,
sorry ik kom net binnen dus vergeef me als dit al aangestipt is (of afgeschoten).. :-)
Ik ben heel benieuwd naar het verschil in geluid tussen een "gewone" opstelling, en eentje met "Dirac Live" - dus waarbij de ruimte proper gemeten is en Dirac Live de boel aanpast daaraan.

Is dat al een ding?
als er via mijn set met miniDSP SHD wordt gespeeld dan kan dat wel. als er interesse is maken we er een workshopje van en gaan we samen meten en inregelen
Dan kijk ik graag mee!
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8110
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door Kappa7 »

GerardJ schreef: zo 04 sep 2022, 8:56
Kappa7 schreef: za 03 sep 2022, 22:21
GerardJ schreef: do 01 sep 2022, 10:51
Ik kom naar de luisterdag in Ermelo. Waarschijnlijk breng ik mijn laatste bouwproject mee: een vierkanaals CA eindversterker en een prototype CA eindversterker die ingesteld kan worden voor voor spannings- of stroom sturing. Deze laatste is bedoeld voor een upgrade van mijn MFB bass luidsprekers.
Leuk, ik ben benieuwd.
Neem je de bijbehorende speakers ook mee?
Als dat de speakers uit je avatar zijn dan ben ik erg benieuwd.
Helaas, maar de luidsprekers van de avator komen niet mee: te zwaar/groot. Maar de vierkanaalsversterker stuurt deze wel aan. Om dit "huisvlijt" te tonen is een tafel voldoende. Inroosteren in een tijdslot is niet nodig.
Oh dat is jammer, lijkt me een erg mooi systeem.
Maar dan is er plaats in de kantine ruimte waar een tafel voor je staat.
Het plan is om tafels langs de wanden te zetten waar dergelijke opstellingen tentoon gesteld kunnen worden.
In het midden zetten we dan wat tafels voor de koffie.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8110
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door Kappa7 »

Henkjan schreef: zo 04 sep 2022, 10:05
Led schreef: zo 04 sep 2022, 2:58
Hoi,
sorry ik kom net binnen dus vergeef me als dit al aangestipt is (of afgeschoten).. :-)
Ik ben heel benieuwd naar het verschil in geluid tussen een "gewone" opstelling, en eentje met "Dirac Live" - dus waarbij de ruimte proper gemeten is en Dirac Live de boel aanpast daaraan.

Is dat al een ding?
als er via mijn set met miniDSP SHD wordt gespeeld dan kan dat wel. als er interesse is maken we er een workshopje van en gaan we samen meten en inregelen
Kijk dat is mooi en lijkt me interessant.
Zal ik jou dan on de grote zaal zetten om 14:45 zo dat je uit loop hebt met een extra tijdslot?
Lijkt me dat hier wel meer mensen in geïnteresseerd zijn namelijk en het wel wat extra tijd kost.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door Henkjan »

Kappa7 schreef: zo 04 sep 2022, 10:48
Henkjan schreef: zo 04 sep 2022, 10:05
Led schreef: zo 04 sep 2022, 2:58
Hoi,
sorry ik kom net binnen dus vergeef me als dit al aangestipt is (of afgeschoten).. :-)
Ik ben heel benieuwd naar het verschil in geluid tussen een "gewone" opstelling, en eentje met "Dirac Live" - dus waarbij de ruimte proper gemeten is en Dirac Live de boel aanpast daaraan.

Is dat al een ding?
als er via mijn set met miniDSP SHD wordt gespeeld dan kan dat wel. als er interesse is maken we er een workshopje van en gaan we samen meten en inregelen
Kijk dat is mooi en lijkt me interessant.
Zal ik jou dan on de grote zaal zetten om 14:45 zo dat je uit loop hebt met een extra tijdslot?
Lijkt me dat hier wel meer mensen in geïnteresseerd zijn namelijk en het wel wat extra tijd kost.
als je t luisterdeel relevant wil houden is een "grote woonkamer" formaat mss beter? dan komt t beter overeen met wat je thuis kan verwachten?
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8110
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door Kappa7 »

Prima dan is de zolder wel de juiste plek.
Hoe kom je uit qua tijd red je dat met 1:15 uur?
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door WrineX »

Kappa7 schreef: za 03 sep 2022, 22:28
WrineX schreef: za 03 sep 2022, 18:48
pappaleo schreef: za 03 sep 2022, 15:25
Deze?
IMG_20220227_145902_1280x640.jpg
Ja die :) even met het filter aan het klote,. op het moment. hoe dan ook een volgende set zou een midrange hebben of symmetrisch, maarja dit is wat het is :) klein kamertje/grote keuken :) is prima voor mij :) je kent mijn kamer haha

ze staan wel mooi in jou kamer ;) wel een tikkeltje groter dan die van mij. ik ben allang blij als het niet zon gymzaal is als de laatste keer. dat was echt te veel voor mijn speakers en mijn zenuwen :)
Ik zal je in een kleinere ruimte plannen.
Heb je nog een voorkeur voor de zolder of de demo ruimte naast de kantine ruimte?
Hopelijk geven de foto's in de startpost wel een indruk van de beschikbare ruimtes.

dank je ! ik denk dat de zolder wellicht het beste is kwar grote. maar hoe dan ook de eerste is voor mij te groot en verder moet je maar kijken wat uitkomt voor de planning. als er al veel op zolder gebeurd dan zet je me ergens anders. we doen het tenslotte voor de lol. bedankt alvast voor al het regel werk !!
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8110
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door Kappa7 »

:goedzo: graag gedaan
Gebruikersavatar
GerardJ
Berichten: 301
Lid geworden op: do 30 mar 2006, 15:51

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door GerardJ »

Kappa7 schreef: zo 04 sep 2022, 10:43
GerardJ schreef: zo 04 sep 2022, 8:56
Kappa7 schreef: za 03 sep 2022, 22:21

Leuk, ik ben benieuwd.
Neem je de bijbehorende speakers ook mee?
Als dat de speakers uit je avatar zijn dan ben ik erg benieuwd.
Helaas, maar de luidsprekers van de avator komen niet mee: te zwaar/groot. Maar de vierkanaalsversterker stuurt deze wel aan. Om dit "huisvlijt" te tonen is een tafel voldoende. Inroosteren in een tijdslot is niet nodig.
Oh dat is jammer, lijkt me een erg mooi systeem.
Maar dan is er plaats in de kantine ruimte waar een tafel voor je staat.
Het plan is om tafels langs de wanden te zetten waar dergelijke opstellingen tentoon gesteld kunnen worden.
In het midden zetten we dan wat tafels voor de koffie.
Dat is prima zo!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door Henkjan »

Kappa7 schreef: zo 04 sep 2022, 13:50
Prima dan is de zolder wel de juiste plek.
Hoe kom je uit qua tijd red je dat met 1:15 uur?
moet maar toch :mrgreen:
jantje1973
Berichten: 4
Lid geworden op: za 09 jun 2018, 12:06

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door jantje1973 »

Goedendag,
Ik kom graag als bezoeker samen met een vriend van me.

Groeten Jan-Anne
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8110
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door Kappa7 »

Gezellig, welkom
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8110
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door Kappa7 »

Inmiddels zijn we toe aan revisie 2 van het programma.
Te vinden op onderstaande locatie.
viewtopic.php?p=2037217#p2037217
Mochten er nog wensen zijn dan hoor ik dat graag.
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”