voorstellen dan maar.

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

ray5150

Re: voorstellen dan maar.

Bericht door ray5150 »

paulebappie schreef: vr 29 jul 2022, 13:33
Edit: ik zit nu even rond te kijken bij EOO en zie tot mijn schrik dat ze erg veel "crapacitors" verkopen. Merken als Samxon, Sancon, Samwha en Yaego zullen in eerste instantie wel werken maar staan niet bekend om hun levensduur. Dus als je langer van je versterker wilt genieten probeer deze merken dan te vermijden. Ik bestel altijd bij https://nl.mouser.com/, daar verkopen ze geen troep, bij meer dan 50 euro betaal je geen toeslag.
Nou ik wil wel even melden dat EOO ook voor veel waarden merken als Nippon Chemicon, Panasonic, BC en Rubycon heeft,
En dat zijn wel gerenommeerde merken. wel word het aanbod boven de 1000 uF wat krapper.

Mouser heeft inderdaad vrijwel uitsluitend kwaliteits onderdelen, maar ik denk dat het voor een relatieve leek als TS erg ingewikkeld zal zijn om te kiezen wat hij moet hebben, zo hebben ze bijvoorbeeld voor een elco van 10 uF de keuze uit 1200 typen. dan word het al snel een bomen en bos verhaal...
Kappa7
Contacteer:

Bericht door Kappa7 »

Valt toch ook wel weer mee,
Ik kies meestal voor Panasonic en dan iets uit de FC/FM of FR hoek.
Dan is er voldoende keuze en loop je iet heel veel risico.
Het assortiment bij EOO is vaak wat te klein om keuzes daar in te kunnen maken.
Heb je wat meer nodig dan is Mouser toch wel de plek waar ik de betere spullen haal.
TME is overigens ook een goede leverancier daarvoor maar heeft vaak ook niet alles op voorraad maar is vaak wel prettig geprijsd.
huug

Bericht door huug »

gezien mijn hobby verstand, moet ik er allemaal uit kunnen komen.
maar als ik op EEN site ga kijken en zoeken ja sorry. maar dan ga ik achteruit leunen en eens zien wat er is, of welk er is. en gezien wat een asortie.. ja nee. dan ga ik het niet trekken met welk type ik nodig heb.

ik ben natuurlijk niet op de hoogte van een A merk of B merk. ik denk dan maar.... hee miss de duurste??? zal niet voor niets wezen???
ben allang blij dat ik een goede kan vinden.. juiste waardens en voltage. en gezien het model (( vandaar mijn eerdere vraag al over de grote ))
mooie site.. duidelijk, maar voor mij al weer een vraagteken. als het om model moet gaan.
alu papier of een ander soort?? snap je.
maar zou vast komen dat ik er niet voor 100% in zit. daarom zie ik de bomen niet meer :lol: .
vroeger in mijn tijd. was het gewoon condensator :D :D hahahaa

nee daarom is het zo jammer dat er zaakjes zo als DIL weg zijn. en merk ik aan alle kanten van mijn hobby,s dit soort zaakjes zijn voor mij goud.
je kende elkaar. leg uit wat je moet hebben. en desnoods met de onderdeel /len er bij, en bij thuiskomst dat wat kapot is gaan maken.,

had hier al lopen denken om ff tijdelijk m,n phoenix gold aan te zetten. ( voeding er bij/ input ) en gaan, maar eerst ook eens onder de kap gekeken .. ook condensators lek, en deze wil ik echt niet over de huizen hebben, dus ook daar moet aan geklust worden. maar komt later wel. nu ff niet aan de orde.

maar kijk overal een beetje, niet op 1 site. gewoon rondneuzen .. en lees met jullie mee en steek daar van op hee, komt goed hoor !
gr
huug

Bericht door huug »

nouwwww, op facebook verkoop pagina.. een versterker te koop.
nou zeg , das nou ook wat.. ook een realistic.. zelfde.
ik de verkoper benaderd en tot een deal gekomen. ( beste man wist .. hij moest het doen.. maar zeker weten wist hij het niet.)

goed afgesproken.. ik met de auto er naar toe, viel mee was niet echt gek ver weg. prima man. en tja.. hier is tie bla bla kijk maar en als hij niet goed is.. breng je hem maar terug.
was er niet van uitgegaan dat hij probleem loos was, maar die prijs.. kon ik hem nooit voor laten gaan.
savond aangesloten en ja hoor... linker kanaal krakjes.. ( gohhh, wat bekend :D :? )

nou van morgen de man weer gemailt, en hij zij ja das jammer maar hoef hem niet terug.. wat denk je van geld terug?
ja.. ook goed. ja zij hij.. dan bespaar ik je de rit die je dan weer deze kant op moet komen.

ja zo gedaan.. geld terug. en ergens ben ik er ook weer blij mee. klinkt raar. maar heb nu wel dubbel. en gezien de liggende print. die zit er stukken beter uit dan die van mij ( kwa warmte plekken )

wel heb ik bij deze gezien dat er meer schroefjes in zaten dan bij die van mij... die monteur heeft er echt zomaar wat mee gedaan.
alles schroefjes van deze laatste.. zijn allemaal eender en overal de zelfde maat en kop. zo... das ff leuk redelijk origineel ding.

maar gaan we met 2 aan de slag om 1 te maken.
aaaaaiiijetoooo !
Bijlagen
SAM_3814 (2).JPG
Laatst gewijzigd door huug op za 06 aug 2022, 9:57, 1 keer totaal gewijzigd.
ray5150

Bericht door ray5150 »

Dat is een mooie mazzel zo. :goedzo:

Ik zie er zelf alleen niet echt het nut van in om van 2 stuks eentje te bouwen.
Gezien het feit dat ze beiden min of meer dezelfde mankementen vertonen.
Je vervangt dan dingen van 40 jaar oud door dingen van 40 jaar oud.
Het is nooit de bedoeling geweest dat die apparaten zolang mee zouden gaan, zal ik maar zeggen.
Persoonlijk denk ik dat je meer kunt bereiken met het uitvoeren van grondig onderhoud.
Elco's vervangen, printen doorsolderen, oververhitte componenten vervangen, metingen doen en de boel weer netjes afregelen.
huug

Bericht door huug »

gaan we ook doen ray. maar voor die prijs dacht ik. he das niet gek.. ( ter waarde van, niet meer dan 1 krat nederlands merk bier ) voorbeeld.
zou deze week de operatie gaan doen maar kwam wat tussen.. ook belangrijk.

maar we gaan zeker die grote onderhoud doen.. ( zo als u net aan geef, en we besproken hebben )
en ook mooi vergelijking spullen hee. een kant is nog maagdelijk en ziet er ook heel netjes uit. en zo moet hij ook worden.

gezien de 2d versterker.. ziet het daar er beter uit dan die van mij.. verhaal monteur ook nog mee rekenen, mooie aanwinst zelfde kwaal, maar gaan daar zeker mee van start ray
huug

Bericht door huug »

ben nu gekomen aan het gedeelte.. afregelen.
heb eentje klaar, de andere moet nog. :D
voor jullie gesneden koek, voor mij een wandeling in de pikkendonker.
heb wat filmpjes bekeken op youtube. wat lees voer gedaan er over.

bias.. tot zo ver volg ik het, dan nog waarmee. met de instelpot, maar dan waarde..
ook heb ik me al ingelezen van dif andere mensen verhalen , maar ik ga nog nergens aan draaien , als ik niet weet wat en hoe.
de berekening die hier op los gelaten word.. geen verstand van .
kunne jullie uit mijn schema iets van WAAR METEN EN HOEVEEL MV ?

GR huug
Plaats reactie