Hypex Nilai Class D technology
Moderator: Beheerdersteam
Re: Hypex Nilai Class D technology
Het 'probleem' is vaak ook dat een aantal mensen de zoektocht interessanter vinden dan het eindresultaat. Het tweaken en veranderen is dan een hobby op zich. Als 'perfectie' bereikt wordt komt dan aan die activiteit gevoelsmatig een einde. Dus dat moet koste wat het kost vermeden worden.
Op het werk hadden we ook zo iemand. Hij was nooit klaar, er was altijd weer iets anders om weer te proberen of te bekijken. Er kwam nooit iets af. Tot iemand me verteld dat hij feitelijk verslaafd is aan het creatieve process en het resultaat ondergeschikt is.
Op het werk hadden we ook zo iemand. Hij was nooit klaar, er was altijd weer iets anders om weer te proberen of te bekijken. Er kwam nooit iets af. Tot iemand me verteld dat hij feitelijk verslaafd is aan het creatieve process en het resultaat ondergeschikt is.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Hypex Nilai Class D technology
+100Pjotr schreef: ↑ma 15 aug 2022, 9:17Ja, krijg soms wel eens de indruk dat de "boodschapper" meten de schuld van onwetendheid krijgt. Er is geen timmerman/meubelmaker die alleen op zijn timmermansoog een mooie salonkast kan maken. Daar gebruikt ie ook toch echt een duimstok bij. En meten in audioland is niet anders dan die duimstok als gereedschap. Dus beide gaan samen: Timmermansoog en duimstok, om tot een fraai resultaat te komen. Het een ondersteunt het ander.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Nilai Class D technology
Je moet wel ogenschouw nemen dat de Kii en de D&D cardioide systemen zijn. De interactie met de ruimte is anders, dat kan in bepaalde ruimtes een voordeel opleveren of een nadeel. Het is verder ook een kwestie van gewenning en smaak.
Re: Hypex Nilai Class D technology
De beoordeling of je het lekker/fijn/goed vindt klinken of niet staat w.m.b. los van de technologie. Het gaat dan om de reproductie van geregistreerde muziek. En uiteraard is dat altijd een kwestie van persoonlijke smaak. Maar als iets moet wennen zonder gelijk goed te zijn klopt er gewoon ergens iets niet. En dat zal nooit wennen.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Hypex Nilai Class D technology
Je kunt een gerecht ook koken door lukraak dingen in een pan te gooien en hopen dat het goed smaakt, of middels testen (proeven), boeken en theorie een nieuw gerecht bedenken.
Vergeet ook niet dat je metingen gebruikt als verificatie en controle.
Zie het als een soort logboek wat je bijhoudt.
Zonder dat te doen wordt het al heel snel (exponentieel) een grote warboel.
Hetzelfde geldt voor alle theorie, wiskunde en wetenschap, het zijn allemaal middelen.
Ben het trouwens helemaal eens dat je niet enkel de theorie moet hebben, maar ook de juiste ervaring en skills.
(het timmermansoog en de duimstok)
Speakers produceren en verkopen is nog steeds business.
Sommige (theoretische) sales points doen het gewoon goed bij de koper.
Dat betekent iid nog niet dat een systeem (overal) (en objectief) goed hoeft te klinken, of dat de mensen achter het bedrijf alles helemaal goed begrijpen. Soms is het een heel goed uitgewerkt, maar het ander laat (duidelijk) de wensen over.
Echter krijgen sommige van dat soort mensen wel een bepaalde "status".
Het zegt ook niks over smaak, ik ken mensen die helemaal gelukkig zijn met oude buizenversterkers en speakers uit de jaren 70/80.
Vergeet ook niet dat je metingen gebruikt als verificatie en controle.
Zie het als een soort logboek wat je bijhoudt.
Zonder dat te doen wordt het al heel snel (exponentieel) een grote warboel.
Hetzelfde geldt voor alle theorie, wiskunde en wetenschap, het zijn allemaal middelen.
Ben het trouwens helemaal eens dat je niet enkel de theorie moet hebben, maar ook de juiste ervaring en skills.
(het timmermansoog en de duimstok)
Speakers produceren en verkopen is nog steeds business.
Sommige (theoretische) sales points doen het gewoon goed bij de koper.
Dat betekent iid nog niet dat een systeem (overal) (en objectief) goed hoeft te klinken, of dat de mensen achter het bedrijf alles helemaal goed begrijpen. Soms is het een heel goed uitgewerkt, maar het ander laat (duidelijk) de wensen over.
Echter krijgen sommige van dat soort mensen wel een bepaalde "status".
Het zegt ook niks over smaak, ik ken mensen die helemaal gelukkig zijn met oude buizenversterkers en speakers uit de jaren 70/80.
Re: Hypex Nilai Class D technology
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Nilai Class D technology
Let wel, de kits met kast komen als eerste op de markt. Losse versterkermodules en smps worden pas januari 2023 uitgeleverd.
Re: Hypex Nilai Class D technology
Leuk nieuw displaytje voor de Fusion amps ook zag ik in de news flash. Lijken me mooie amps die Nilai. Waarschijnlijk ga ik echter toch voor een Modulus 86 amp voor mijn Squawker (zodra LM3886 weer te krijgen is). Ik vermoed namelijk toch dat de (~400 k) draaggolf een negatief effect heeft op AMTs. Maar slechts een vermoeden, niet meer dan dat...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Nilai Class D technology
Je gaat voor een andere versterker voor je kwaaker omdat je tweeter niet tegen een draaggolf kan?Fedde schreef: ↑ma 03 okt 2022, 17:42Leuk nieuw displaytje voor de Fusion amps ook zag ik in de news flash. Lijken me mooie amps die Nilai. Waarschijnlijk ga ik echter toch voor een Modulus 86 amp voor mijn Squawker (zodra LM3886 weer te krijgen is). Ik vermoed namelijk toch dat de (~400 k) draaggolf een negatief effect heeft op AMTs. Maar slechts een vermoeden, niet meer dan dat...
Re: Hypex Nilai Class D technology
Ja, weet ook niet wat voor marketing daar achter zit. Soort van nep exclusiviteit creëren? MiniDSP doet ook rare dingen met nieuwe producten.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Nilai Class D technology
Een gemiddelde zelfbouwer zit een half jaar of langer te wikken en te wegen over een kast en de bekabeling. Dus uit marketings oogpunt is het handiger om eerst kitjes de wereld in te helpen. Dan gaat de marktpenetratie sneller....
Re: Hypex Nilai Class D technology
Duhhhhhhhhhhhhhhhh.... marketiers ook
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
