Hypex Nilai Class D technology

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36742
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Pjotr »

Ik heb dan graag snaarstrak èn muzikaal :sure:
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door satefan »

Het 'probleem' is vaak ook dat een aantal mensen de zoektocht interessanter vinden dan het eindresultaat. Het tweaken en veranderen is dan een hobby op zich. Als 'perfectie' bereikt wordt komt dan aan die activiteit gevoelsmatig een einde. Dus dat moet koste wat het kost vermeden worden.

Op het werk hadden we ook zo iemand. Hij was nooit klaar, er was altijd weer iets anders om weer te proberen of te bekijken. Er kwam nooit iets af. Tot iemand me verteld dat hij feitelijk verslaafd is aan het creatieve process en het resultaat ondergeschikt is.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door SSassen »

Pjotr schreef: ma 15 aug 2022, 9:17
Ja, krijg soms wel eens de indruk dat de "boodschapper" meten de schuld van onwetendheid krijgt. Er is geen timmerman/meubelmaker die alleen op zijn timmermansoog een mooie salonkast kan maken. Daar gebruikt ie ook toch echt een duimstok bij. En meten in audioland is niet anders dan die duimstok als gereedschap. Dus beide gaan samen: Timmermansoog en duimstok, om tot een fraai resultaat te komen. Het een ondersteunt het ander.
+100
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door ds23man »

Je moet wel ogenschouw nemen dat de Kii en de D&D cardioide systemen zijn. De interactie met de ruimte is anders, dat kan in bepaalde ruimtes een voordeel opleveren of een nadeel. Het is verder ook een kwestie van gewenning en smaak.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36742
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Pjotr »

De beoordeling of je het lekker/fijn/goed vindt klinken of niet staat w.m.b. los van de technologie. Het gaat dan om de reproductie van geregistreerde muziek. En uiteraard is dat altijd een kwestie van persoonlijke smaak. Maar als iets moet wennen zonder gelijk goed te zijn klopt er gewoon ergens iets niet. En dat zal nooit wennen.
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door OWC »

Je kunt een gerecht ook koken door lukraak dingen in een pan te gooien en hopen dat het goed smaakt, of middels testen (proeven), boeken en theorie een nieuw gerecht bedenken.

Vergeet ook niet dat je metingen gebruikt als verificatie en controle.
Zie het als een soort logboek wat je bijhoudt.
Zonder dat te doen wordt het al heel snel (exponentieel) een grote warboel.
Hetzelfde geldt voor alle theorie, wiskunde en wetenschap, het zijn allemaal middelen.

Ben het trouwens helemaal eens dat je niet enkel de theorie moet hebben, maar ook de juiste ervaring en skills.
(het timmermansoog en de duimstok)
Speakers produceren en verkopen is nog steeds business.
Sommige (theoretische) sales points doen het gewoon goed bij de koper.
Dat betekent iid nog niet dat een systeem (overal) (en objectief) goed hoeft te klinken, of dat de mensen achter het bedrijf alles helemaal goed begrijpen. Soms is het een heel goed uitgewerkt, maar het ander laat (duidelijk) de wensen over.
Echter krijgen sommige van dat soort mensen wel een bepaalde "status".

Het zegt ook niks over smaak, ik ken mensen die helemaal gelukkig zijn met oude buizenversterkers en speakers uit de jaren 70/80.
MarcelvdG
Berichten: 1273
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 21:47
Locatie: Haarlem

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door MarcelvdG »

Pjotr schreef: za 13 aug 2022, 13:06
Vind het dan toch meer een placebo :lol: Komt meer over als interessant doen en daarvan is er al zo veel in audioland.
Dus dat is het nadeel van een goede frequentieplanning: je loopt het risico beticht te worden van interessant doen. Tja, elk voordeel heb ze nadeel.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36742
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Pjotr »

MarcelvdG schreef: ma 15 aug 2022, 23:44
Pjotr schreef: za 13 aug 2022, 13:06
Vind het dan toch meer een placebo :lol: Komt meer over als interessant doen en daarvan is er al zo veel in audioland.
Dus dat is het nadeel van een goede frequentieplanning: je loopt het risico beticht te worden van interessant doen. Tja, elk voordeel heb ze nadeel.
Als je niet ook de context quote is dit ook een slag door een open deur... :roll:
MarcelvdG
Berichten: 1273
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 21:47
Locatie: Haarlem

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door MarcelvdG »

Zie de berichten van 13 augustus in dit draadje.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door ds23man »

Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Shadow »

Leuk maar ik mis de 'buy it now' knop nog Gerhard O:)
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door ds23man »

Over een week of drie mag je op die knop drukken.....
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Shadow »

Top :goedzo:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door ds23man »

Let wel, de kits met kast komen als eerste op de markt. Losse versterkermodules en smps worden pas januari 2023 uitgeleverd.
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door satefan »

ds23man schreef: ma 03 okt 2022, 15:34
Let wel, de kits met kast komen als eerste op de markt. Losse versterkermodules en smps worden pas januari 2023 uitgeleverd.
:-(
Fedde
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 22:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Fedde »

Leuk nieuw displaytje voor de Fusion amps ook zag ik in de news flash. Lijken me mooie amps die Nilai. Waarschijnlijk ga ik echter toch voor een Modulus 86 amp voor mijn Squawker (zodra LM3886 weer te krijgen is). Ik vermoed namelijk toch dat de (~400 k) draaggolf een negatief effect heeft op AMTs. Maar slechts een vermoeden, niet meer dan dat...
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door ds23man »

Fedde schreef: ma 03 okt 2022, 17:42
Leuk nieuw displaytje voor de Fusion amps ook zag ik in de news flash. Lijken me mooie amps die Nilai. Waarschijnlijk ga ik echter toch voor een Modulus 86 amp voor mijn Squawker (zodra LM3886 weer te krijgen is). Ik vermoed namelijk toch dat de (~400 k) draaggolf een negatief effect heeft op AMTs. Maar slechts een vermoeden, niet meer dan dat...
Je gaat voor een andere versterker voor je kwaaker omdat je tweeter niet tegen een draaggolf kan? :think: :think: :think: :think: :think: :think: :think: :think: :think: :think: :think: :think: :think: :think: :think: :think: :think: :think: :think: :think:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36742
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Pjotr »

satefan schreef: ma 03 okt 2022, 17:11
ds23man schreef: ma 03 okt 2022, 15:34
Let wel, de kits met kast komen als eerste op de markt. Losse versterkermodules en smps worden pas januari 2023 uitgeleverd.
:-(
Ja, weet ook niet wat voor marketing daar achter zit. Soort van nep exclusiviteit creëren? MiniDSP doet ook rare dingen met nieuwe producten.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door ds23man »

Pjotr schreef: ma 03 okt 2022, 18:08
satefan schreef: ma 03 okt 2022, 17:11
ds23man schreef: ma 03 okt 2022, 15:34
Let wel, de kits met kast komen als eerste op de markt. Losse versterkermodules en smps worden pas januari 2023 uitgeleverd.
:-(
Ja, weet ook niet wat voor marketing daar achter zit. Soort van nep exclusiviteit creëren? MiniDSP doet ook rare dingen met nieuwe producten.
Een gemiddelde zelfbouwer zit een half jaar of langer te wikken en te wegen over een kast en de bekabeling. Dus uit marketings oogpunt is het handiger om eerst kitjes de wereld in te helpen. Dan gaat de marktpenetratie sneller....
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36742
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Pjotr »

ds23man schreef: ma 03 okt 2022, 18:24
Pjotr schreef: ma 03 okt 2022, 18:08
satefan schreef: ma 03 okt 2022, 17:11


:-(
Ja, weet ook niet wat voor marketing daar achter zit. Soort van nep exclusiviteit creëren? MiniDSP doet ook rare dingen met nieuwe producten.
Een gemiddelde zelfbouwer zit een half jaar of langer te wikken en te wegen over een kast en de bekabeling. Dus uit marketings oogpunt is het handiger om eerst kitjes de wereld in te helpen. Dan gaat de marktpenetratie sneller....
Duhhhhhhhhhhhhhhhh.... marketiers ook ](*,) ? Wat is dat nou voor arrogantie richting zelfbouwers? Of verzin je dit nu soms zelf?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Leeuwarden »

:lol:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door FR_Aad »

Alsof hij verstand heeft van penetratie :lol:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door ds23man »

Vandaag nog twee keer gedaan. :mrgreen:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door hardbats »

In je neus zeker? :-$
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door ds23man »

Die graaf ik per dag een keer of dertig leeg.
Plaats reactie