Restauratie IMF

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Restauratie IMF

Bericht door ray5150 »

Ik vermoed zo dat hij ook bij https://www.rumoh.eu/ heeft geshopt ?
Tsja, ik had het zo niet gedaan, maar ja, wie ben ik om daar een mening over te hebben...
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Restauratie IMF

Bericht door Pjotr »

ds23man schreef: vr 05 aug 2022, 20:16
Dat had je ook zelf kunnen doen.
Yep en met betere kwaliteit smeltsnot!
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Restauratie IMF

Bericht door pappaleo »

ds23man schreef: vr 05 aug 2022, 20:16
Dat had je ook zelf kunnen doen.
Kitspuitje van de A.C. Tion.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Restauratie IMF

Bericht door richard »

ds23man schreef: vr 05 aug 2022, 20:16
Dat had je ook zelf kunnen doen.
Zeg ik ook altijd als ik in een restaurant heb gegeten.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Restauratie IMF

Bericht door Leeuwarden »

richard schreef: vr 05 aug 2022, 20:45
ds23man schreef: vr 05 aug 2022, 20:16
Dat had je ook zelf kunnen doen.
Zeg ik ook altijd als ik in een restaurant heb gegeten.
Beetsterzwaag? Daar zitten ook geen goede restaurants…
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Restauratie IMF

Bericht door SARK »

Wat heeft het je gekost om de filters te laten modificeren?

Ik weet dat je dit zelf ook kunt doen maar niet iedereen is handig (of onzeker wat de componenten betreft) met een smeltijzer en ondanks dat het er niet mooi uitziet met de lading hotsnot, doet dit niet af aan de werking van het filter.

ps.
Zijn de oude componenten mee teruggestuurd en is ook aangegeven wat er is vervangen?
Maak ajb eens goeie foto's van de componenten zodat te zien is welk merk en type (waarde) is gebruikt.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Restauratie IMF

Bericht door wouter »

Fijn dat de filters terug zijn, hopelijk is alles weer binnen spec en speelt alles beter dan nieuw.

Als je wilt delen wat je kwijt was voor het filter, dat is aan jou. Maar gelet op de opmerkingen zou ik me kunnen voorstellen dat daar nu de lol wel af is. Het is al snel een uurtje of 1,5 a 2 die je verder bent. Spullen bestellen na kijken hoe je het gaat doen, de boel solderen, een praatje vooraf en naderhand... 200 euro ben je dan zo verder natuurlijk. Los van de kwaliteit (qua arbeid/tijd loopt de meter i.i.g. vlot op), je kunt ook 200 euro kwijt zijn aan 1 condensator.
AlexM
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 01 aug 2022, 8:51

Re: Restauratie IMF

Bericht door AlexM »

Heb in totaal €150,- betaald, zo waren bijna alle offertes.
Onderdelen terug ontvangen.
IMG20220806101744.jpg
IMG20220806101754.jpg
IMG20220806101810.jpg
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Restauratie IMF

Bericht door wouter »

prima prijs voor uitbesteden dunk me.

Zou je misschien je adresjes als tips kunnen delen in dit topic? voor als anderen ook eens iemand zoeken voor uitbesteden
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Restauratie IMF

Bericht door SARK »

Prijs is zeker prima!
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Restauratie IMF

Bericht door ray5150 »

Een redelijke prijs inderdaad. had een stuk exotischer en duurder gekunt. :goedzo:

Wil het nog een beetje lukken met het schoonkrijgen van de kasten ?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Restauratie IMF

Bericht door Pjotr »

Dat is wel een redelijke prijs voor redelijke componenten! Eigenlijk had je ze een voor een moeten laten doen zodat je kunt vergelijken.
AlexM
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 01 aug 2022, 8:51

Re: Restauratie IMF

Bericht door AlexM »

Ben nog steeds met de kasten bezig, het fineer was te veel beschadigd.
IMG20220806095249.jpg
AlexM
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 01 aug 2022, 8:51

Re: Restauratie IMF

Bericht door AlexM »

Pjotr schreef: za 06 aug 2022, 11:19
Dat is wel een redelijke prijs voor redelijke componenten! Eigenlijk had je ze een voor een moeten laten doen zodat je kunt vergelijken.
De afstand was te groot om één voor één te doen en dus bijde in één maal laten doen.
AlexM
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 01 aug 2022, 8:51

Re: Restauratie IMF

Bericht door AlexM »

ray5150 schreef: za 06 aug 2022, 11:15
Een redelijke prijs inderdaad. had een stuk exotischer en duurder gekunt. :goedzo:

Wil het nog een beetje lukken met het schoonkrijgen van de kasten ?
Zie foto, ik denk dat de prijs ook niet verkeerd is.
AlexM
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 01 aug 2022, 8:51

Re: Restauratie IMF

Bericht door AlexM »

wouter schreef: za 06 aug 2022, 10:25
Fijn dat de filters terug zijn, hopelijk is alles weer binnen spec en speelt alles beter dan nieuw.

Als je wilt delen wat je kwijt was voor het filter, dat is aan jou. Maar gelet op de opmerkingen zou ik me kunnen voorstellen dat daar nu de lol wel af is. Het is al snel een uurtje of 1,5 a 2 die je verder bent. Spullen bestellen na kijken hoe je het gaat doen, de boel solderen, een praatje vooraf en naderhand... 200 euro ben je dan zo verder natuurlijk. Los van de kwaliteit (qua arbeid/tijd loopt de meter i.i.g. vlot op), je kunt ook 200 euro kwijt zijn aan 1 condensator.
Iedereen heeft een mening en dat is prima, zolang ikzelf maar tevreden ben ;)
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Restauratie IMF

Bericht door Pjotr »

Psies! Ben heel benieuwd.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Restauratie IMF

Bericht door SARK »

AlexM schreef: za 06 aug 2022, 11:35
Iedereen heeft een mening en dat is prima, zolang ikzelf maar tevreden ben ;)
:lol: haha da's de juiste instelling en Alex ... laat je niet afschrikken hè, veel forummers hier zijn erg kritisch en nemen 'smorgens een slokje azijn waardoor de op- en aanmerkingen (die absoluut goed bedoeld zijn!) nogal bot en belerend over kunnen komen (ook ik).
Ik waardeer het iig heel erg dat je jouw stappen met ons wil delen want dit blijft toch een van de leukste zaken van onze knutselarij (en restauraties vinnik persoonlijk nog leuker).

Keep on posting!
AlexM
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 01 aug 2022, 8:51

Re: Restauratie IMF

Bericht door AlexM »

SARK schreef: za 06 aug 2022, 12:22
AlexM schreef: za 06 aug 2022, 11:35
Iedereen heeft een mening en dat is prima, zolang ikzelf maar tevreden ben ;)
:lol: haha da's de juiste instelling en Alex ... laat je niet afschrikken hè, veel forummers hier zijn erg kritisch en nemen 'smorgens een slokje azijn waardoor de op- en aanmerkingen (die absoluut goed bedoeld zijn!) nogal bot en belerend over kunnen komen (ook ik).
Ik waardeer het iig heel erg dat je jouw stappen met ons wil delen want dit blijft toch een van de leukste zaken van onze knutselarij (en restauraties vinnik persoonlijk nog leuker).

Keep on posting!
Dank voor je reactie !

Zolang iemand het leuk vind blijf ik zeker posten ;)

Groet Alex
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Restauratie IMF

Bericht door richard »

AlexM schreef: za 06 aug 2022, 12:32
...Zolang iemand het leuk vind blijf ik zeker posten ;)
Dit soort verslagen zijn gewoon erg leuk om te volgen.
AlexM
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 01 aug 2022, 8:51

Re: Restauratie IMF

Bericht door AlexM »

richard schreef: za 06 aug 2022, 18:19
AlexM schreef: za 06 aug 2022, 12:32
...Zolang iemand het leuk vind blijf ik zeker posten ;)
Dit soort verslagen zijn gewoon erg leuk om te volgen.
Vind ik zelf ook altijd
AlexM
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 01 aug 2022, 8:51

Re: Restauratie IMF

Bericht door AlexM »

Weer een stapje verder met het project.
IMG20220806170426.jpg
Volgende stap is alles netjes schuren en kijken wat te doen....spuiten of weer fineren...( En welke fineersoort dan te nemen ).
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Restauratie IMF

Bericht door Shadow »

Zoveel mensen, zoveel smaken, maar fineer met een papieren rug heeft wel mijn voorkeur qua verwerking...
AlexM
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 01 aug 2022, 8:51

Re: Restauratie IMF

Bericht door AlexM »

Shadow schreef: za 06 aug 2022, 19:08
Zoveel mensen, zoveel smaken, maar fineer met een papieren rug heeft wel mijn voorkeur qua verwerking...
Heb je daar veel ervaring mee ?
Zou voor mij de eerste keer zijn ( voor alles in een eerste keer ;) ).
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Restauratie IMF

Bericht door Shadow »

Ja maar niet zoveel als sommigen hier, kijk eens hout-fineer.nl dat is de winkel van forumlid DKM en die heeft leuke stukken te koop, Arhemse Fijnhouthandel kan ook maar ander prijskaartje, wel vreselijk mooie materialen..
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”