Restauratie IMF
Moderator: Beheerdersteam
Re: Restauratie IMF
Ik vermoed zo dat hij ook bij https://www.rumoh.eu/ heeft geshopt ?
Tsja, ik had het zo niet gedaan, maar ja, wie ben ik om daar een mening over te hebben...
Tsja, ik had het zo niet gedaan, maar ja, wie ben ik om daar een mening over te hebben...
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Restauratie IMF
Wat heeft het je gekost om de filters te laten modificeren?
Ik weet dat je dit zelf ook kunt doen maar niet iedereen is handig (of onzeker wat de componenten betreft) met een smeltijzer en ondanks dat het er niet mooi uitziet met de lading hotsnot, doet dit niet af aan de werking van het filter.
ps.
Zijn de oude componenten mee teruggestuurd en is ook aangegeven wat er is vervangen?
Maak ajb eens goeie foto's van de componenten zodat te zien is welk merk en type (waarde) is gebruikt.
Ik weet dat je dit zelf ook kunt doen maar niet iedereen is handig (of onzeker wat de componenten betreft) met een smeltijzer en ondanks dat het er niet mooi uitziet met de lading hotsnot, doet dit niet af aan de werking van het filter.
ps.
Zijn de oude componenten mee teruggestuurd en is ook aangegeven wat er is vervangen?
Maak ajb eens goeie foto's van de componenten zodat te zien is welk merk en type (waarde) is gebruikt.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Restauratie IMF
Fijn dat de filters terug zijn, hopelijk is alles weer binnen spec en speelt alles beter dan nieuw.
Als je wilt delen wat je kwijt was voor het filter, dat is aan jou. Maar gelet op de opmerkingen zou ik me kunnen voorstellen dat daar nu de lol wel af is. Het is al snel een uurtje of 1,5 a 2 die je verder bent. Spullen bestellen na kijken hoe je het gaat doen, de boel solderen, een praatje vooraf en naderhand... 200 euro ben je dan zo verder natuurlijk. Los van de kwaliteit (qua arbeid/tijd loopt de meter i.i.g. vlot op), je kunt ook 200 euro kwijt zijn aan 1 condensator.
Als je wilt delen wat je kwijt was voor het filter, dat is aan jou. Maar gelet op de opmerkingen zou ik me kunnen voorstellen dat daar nu de lol wel af is. Het is al snel een uurtje of 1,5 a 2 die je verder bent. Spullen bestellen na kijken hoe je het gaat doen, de boel solderen, een praatje vooraf en naderhand... 200 euro ben je dan zo verder natuurlijk. Los van de kwaliteit (qua arbeid/tijd loopt de meter i.i.g. vlot op), je kunt ook 200 euro kwijt zijn aan 1 condensator.
Re: Restauratie IMF
Heb in totaal €150,- betaald, zo waren bijna alle offertes.
Onderdelen terug ontvangen.
Onderdelen terug ontvangen.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Restauratie IMF
prima prijs voor uitbesteden dunk me.
Zou je misschien je adresjes als tips kunnen delen in dit topic? voor als anderen ook eens iemand zoeken voor uitbesteden
Zou je misschien je adresjes als tips kunnen delen in dit topic? voor als anderen ook eens iemand zoeken voor uitbesteden
Re: Restauratie IMF
Een redelijke prijs inderdaad. had een stuk exotischer en duurder gekunt.
Wil het nog een beetje lukken met het schoonkrijgen van de kasten ?
Wil het nog een beetje lukken met het schoonkrijgen van de kasten ?
Re: Restauratie IMF
Dat is wel een redelijke prijs voor redelijke componenten! Eigenlijk had je ze een voor een moeten laten doen zodat je kunt vergelijken.
Re: Restauratie IMF
Iedereen heeft een mening en dat is prima, zolang ikzelf maar tevreden benwouter schreef: ↑za 06 aug 2022, 10:25Fijn dat de filters terug zijn, hopelijk is alles weer binnen spec en speelt alles beter dan nieuw.
Als je wilt delen wat je kwijt was voor het filter, dat is aan jou. Maar gelet op de opmerkingen zou ik me kunnen voorstellen dat daar nu de lol wel af is. Het is al snel een uurtje of 1,5 a 2 die je verder bent. Spullen bestellen na kijken hoe je het gaat doen, de boel solderen, een praatje vooraf en naderhand... 200 euro ben je dan zo verder natuurlijk. Los van de kwaliteit (qua arbeid/tijd loopt de meter i.i.g. vlot op), je kunt ook 200 euro kwijt zijn aan 1 condensator.
Re: Restauratie IMF
Ik waardeer het iig heel erg dat je jouw stappen met ons wil delen want dit blijft toch een van de leukste zaken van onze knutselarij (en restauraties vinnik persoonlijk nog leuker).
Keep on posting!
Re: Restauratie IMF
Dank voor je reactie !SARK schreef: ↑za 06 aug 2022, 12:22haha da's de juiste instelling en Alex ... laat je niet afschrikken hè, veel forummers hier zijn erg kritisch en nemen 'smorgens een slokje azijn waardoor de op- en aanmerkingen (die absoluut goed bedoeld zijn!) nogal bot en belerend over kunnen komen (ook ik).
Ik waardeer het iig heel erg dat je jouw stappen met ons wil delen want dit blijft toch een van de leukste zaken van onze knutselarij (en restauraties vinnik persoonlijk nog leuker).
Keep on posting!
Zolang iemand het leuk vind blijf ik zeker posten
Groet Alex
Re: Restauratie IMF
Weer een stapje verder met het project.
Volgende stap is alles netjes schuren en kijken wat te doen....spuiten of weer fineren...( En welke fineersoort dan te nemen ).
Re: Restauratie IMF
Zoveel mensen, zoveel smaken, maar fineer met een papieren rug heeft wel mijn voorkeur qua verwerking...
Re: Restauratie IMF
Ja maar niet zoveel als sommigen hier, kijk eens hout-fineer.nl dat is de winkel van forumlid DKM en die heeft leuke stukken te koop, Arhemse Fijnhouthandel kan ook maar ander prijskaartje, wel vreselijk mooie materialen..
