Ik heb de gegevens even niet bij de hand, zal het even checken. Maar ik ben er vrij zeker van. Ik gebruik 2 Purifi 6.5" drivers in een 11 liter kast. Deze geeft (zo uit het hoofd) een resonantie frequentie van 75hz en een Q van 0.7HeartAudio schreef: ↑do 04 aug 2022, 13:02Hoi Satefan,satefan schreef: ↑do 04 aug 2022, 12:57Dit project lijkt me zeer geschikt (op zijn minst leuk!) om het laag actief aan te sturen.
Ik gebruik ook een klein kastvolume (11 liter met 2 x 6.5" woofers) en door toepassing van de LT speelt het laag echt prachtig. Je past de Q van het systeem aan naar wens in het LT filter. Door de 2e orde afval van het gesloten systeem krijg je een prachtige diepe bas die mooi rustig 'afrolt'.
Mijn speaker is eigenlijk 2x te klein voor de driver. Heb jij ook zo'n verschil?
Op dit moment heb ik toch actief laag (en hoog)? Met MiniDSP doe ik de crossover en EQ en heb aparte versterkers.
Ja met de MiniDSP heb je uiteraard actieve filters (sorry - even gemist). Wellicht weet je dit al, maar de filter-coefficienten voor het LT filter zijn alleen te generen met het filter-spreadsheet dat MiniDSP beschikbaar stelt. Dit gaat niet in de MiniDSP userinterface.
Lijkt me zeker de moeite waard om te proberen met zulke prachtige speakers!
Satefan