Ik heb kort geleden dan wel wat effecten gehoord met de toevoeging van een prijzig netfilter, en was benieuwd wat iets dergelijks bij mijn installatie zou doen.
Ik heb al een speciale groep voor de audio, getrokken door de buis waar vroeger de telefoondraad doorheen was getrokken en die kon nu mooi gebruikt worden om er aparte aansluiting te maken. De man die ook de kast had gemaakt na de installatie van de zonnepanelen, was toen toch in de buurt en toen vlot een paar draden getrokken en een aparte groep/automaat geïnstalleerd.
Die zat er al wel even, maar nu dan op die groep ook nog een kabel die uit de (WCD) stopcontact is aangesloten direct dan een behoorlijke kwaliteit genomen om vanuit daar een goede opzet te maken. Daar mogen dan een paar stekkers aan, die dan redelijk solide van opzet zijn. Vanuit die opzet dan naar de kast met de deels gefilterde aansluitingen, en dan kunnen er meer op aangesloten worden.
De reden dat ik tot dit experiment ben gekomen was dat deze filter behoorlijk betaalbaar was, en dat maakt het tot nu toe best leuk. Om er nu, zoals ik wel was tegengekomen, kapitalen aan uit te geven leek mij niet erg aantrekkelijk,
Ik zie dan voorbeelden van kabeltjes van €2500 en filterblokken van bijna meer dan € 9800, dan vergaat mij de lust om dat te beluisteren.
Zeker als er plaatjes zijn van de inhoud van die kastjes. Dus betaalbaar en zelf wat in elkaar zetten. Met dan wat adereind hulsjes werkt het wel makkelijk, en komt de tang van de Lidl wel goed van pas.
De aders van deze kabels zijn genummerd, wel zo goed als je dat consequent goed wilt monteren.
En dan kun je dit resultaat krijgen. Wat mij dan wel opvalt dat er toch nog aardig wat gereedschap van verschillende aard en vorm nodig hebt.
Een kleine maat Torx bit is dan de grootste uitschieter.
Maar ik had een behoorlijk aantal verschillende gereedschap liggen voor het netjes afwerken en monteren.
En dan past hij net niet in de kast, dus een haakse aansluiting gezocht en gevonden. Het resultaat is dan in eerste instantie hoor je het verschil?
In 1e instantie met alleen de voorversterker was het , ik weet het niet.
Toen de DAC/Streamer er bij aangesloten, en toen was er eerst iets wat ik niet kon thuis brengen, en wat later op de avond dan weer geluisterd.
Nu dus wel duidelijk meer details en ruimte in het geluidsbeeld, dat had ik niet verwacht.
Moet de boel nog eens helemaal nalopen.
Nu er op aangesloten, gefilterd de RelaiXed/Soekris/streamer, en de HKDAC met speciale voeding en een klein DAC-je die optisch uit van de TV pakt.
De voeding van het optisch SFP naar RJ45 omzetten doet geeft een vreemde reactie.
Dat is een Guido Tent voeding, met er eens naar kijken.
Voorlopig is het een leuke inspanning met een positief resultaat/effect.