Daudio C1kit "net even anders"
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Ja, dat zou inderdaad een flinke stap moeten zijn. Het laag van de passieve versie is inderdaad voor verbetering vatbaar. Ik had indertijd toevallig twee subs staan en dat maakte een en ander ook al wat aangenamer..
Ik kan niet oordelen over de standaard woofers (nooit gehoord) maar met de AT woofers klonk het na wat rendement aanpassingen zeker niet verkeerd.
Hier het actieve filter met het 300hz crossover, onderin 28hz -3db, de rode lijn is de oude situatie met het passieve filter op het laag.
Ik wil nog even benadrukken dat het highpass filter op het mid hier ook actief gefilterd is.
Ik wil nog even benadrukken dat het highpass filter op het mid hier ook actief gefilterd is.
Dit was een eerste simulatieresultaat, de huidige versie is alweer anders. Belangrijkste verschil is dat het midhoog zachter staat, dit filter klonk te dun.
Ik zou bijna mezelf uitnodigen bij Jeroen om dit ook te beluisteren! 
De huidige voorkeur. Prettig is dat je heel goed op gehoor het niveau van het midhoog kan inregelen met dit overnamepunt.
Is het de coherentie tussen laag en mid die hier mede de voorkeur heeft?
Je mag het morgen zelf bepalen en beschrijven zonder dat je weet naar welk filter je luistert 
Niet dubbelblind want ik ben erbij, maar ik zal achter je gaan zitten om zo min mogelijk te beïnvloeden.
Niet dubbelblind want ik ben erbij, maar ik zal achter je gaan zitten om zo min mogelijk te beïnvloeden.
Ik mocht gisteren ook mee luisteren, echt heel erg fraai geworden zo.
Vergelijkbare weergave kwaliteit met de topmodellen van Daudio, dit heeft weinig meer met de originele C1 te maken, dit speelt toch wat klassen hoger. De AT woofers zijn erg duur, maar geven deze speaker een autoriteit die je doorgaans alleen vind bij hele dure grote high end vloerstaanders.
Eerste wat ik me afvroeg, welke sub speelt er nu mee? Antwoord: geen!
Het zijn nu ook echt alleseters geworden zo, klinkt gewoon allemaal lekker, niet alleen het bekende high end gepingel.
Groetjes Walter
Vergelijkbare weergave kwaliteit met de topmodellen van Daudio, dit heeft weinig meer met de originele C1 te maken, dit speelt toch wat klassen hoger. De AT woofers zijn erg duur, maar geven deze speaker een autoriteit die je doorgaans alleen vind bij hele dure grote high end vloerstaanders.
Eerste wat ik me afvroeg, welke sub speelt er nu mee? Antwoord: geen!
Het zijn nu ook echt alleseters geworden zo, klinkt gewoon allemaal lekker, niet alleen het bekende high end gepingel.
Groetjes Walter
Niet dat jij een vooraf ingenomen standpunt hebt of zoWalt schreef: ↑di 05 jul 2022, 11:56Ik mocht gisteren ook mee luisteren, echt heel erg fraai geworden zo.
Eerste wat ik me afvroeg, welke sub speelt er nu mee? Antwoord: geen!![]()
Groetjes Walter
Maar het zal inderdaad goed zijn , was het al dus ….