Daudio C1kit "net even anders"
Moderator: Beheerdersteam
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Tja, ik vroeg het eigenlijk aan Holco:
Maar bedankt allemaal voor de topadviezen en bemoediging!
Maar bedankt allemaal voor de topadviezen en bemoediging!
holco schreef: ↑wo 18 mei 2022, 17:20Ik kan mij hierin wel vinden![]()
holco schreef: ↑za 07 mei 2022, 11:14Mundorf MCap Supreme Silver Gold Oil 1200VDC - 2% tolerance
Sound: At this level we are talking about a really serious capacitor, so my findings are relative to other exotic types. They are richer and better layered than the Mundorf Silver Gold (without the oil) and they seem more open and more spatial. Compared to the Duelund VSF-Cu they are not as rich in harmonic overtones. The Duelund VSF-Cu creates smoother harmonics and a better midrange balance but the Mundorf Silver Gold Oil really excels in image depth - call it bowling alley depth! In direct comparison, the Duelund VSF-Cu sounds flatter (a bit more 2D) and a little rounded-off at the top. Like most Mundorf capacitors, the Silver Gold Oil has a slight hint of top-end emphasis, this probably contributes to the perceived spatiality and micro-detailing. But I am very happy to live with that, these capacitors are so quiet and really let you look very deep into the recording!
Verdict: 12+
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Ga jij ze nu ook gebruiken, Peter? Gewoon omdat het kan voor de diepere beleving van de muziek? 
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Dan kun je op dit moment beter kijken naar de semi finale Cello festival op Canvas, dan ervaar je de diepere beleving wel aardig.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Nee, niet direct Jan. Ik wil eerst weten of het dan naar spekkoek gaat klinken. Ik ben dol op spekkoek en mijn vrouw ook. Ik vind het wel intrigerend, laagjes in het geluid.Leeuwarden schreef: ↑wo 18 mei 2022, 20:53Ga jij ze nu ook gebruiken, Peter? Gewoon omdat het kan voor de diepere beleving van de muziek?![]()
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Je zult maar de onderste muzikant zijn 
B.t.w. goeie tip Hans! Volg normaliter het Elisabethconcours wel ieder jaar. Maar was het helemaal vergeten door alle C-gedoe afgelopen jaren.
B.t.w. goeie tip Hans! Volg normaliter het Elisabethconcours wel ieder jaar. Maar was het helemaal vergeten door alle C-gedoe afgelopen jaren.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Net bij Daudio (Jeroen) vandaan en een one-box (highline serie) Daudio ASP met 500W NCore versterkers voor het laag van de C1's besteld
De bedoeling is dat het laag volledig actief gefilterd gaat worden (passieve laag filters in de C1's vervallen dus) inclusief Notch filters om hier per kanaal de room modes te onderdrukken met tevens ook nog een actief high-pass filter line-out voor het mid/hoog van de C1's waar dan weer voor een groot gedeelte de passieve high-pass filters voor het midden uit verwijderd gaan worden, oa de grote serie condensatoren, het mid/hoog blijft verder gewoon versterkt worden door de Purifi amp.
All in all denk ik een mooie oplossing om hier het laag echt goed (lees zo goed als mogelijk) te krijgen zonder het kwaliteit verlies van DSP oplossingen.
De bedoeling is dat het laag volledig actief gefilterd gaat worden (passieve laag filters in de C1's vervallen dus) inclusief Notch filters om hier per kanaal de room modes te onderdrukken met tevens ook nog een actief high-pass filter line-out voor het mid/hoog van de C1's waar dan weer voor een groot gedeelte de passieve high-pass filters voor het midden uit verwijderd gaan worden, oa de grote serie condensatoren, het mid/hoog blijft verder gewoon versterkt worden door de Purifi amp.
All in all denk ik een mooie oplossing om hier het laag echt goed (lees zo goed als mogelijk) te krijgen zonder het kwaliteit verlies van DSP oplossingen.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Gisteren mijn C1's afgeleverd bij Jeroen en ben erg benieuwd naar hoe deze upgrade uit gaat pakken.
In de tussentijd zal ik het met mijn Mordaunt Short P6 moeten doen wat ook zeker geen straf is.
In de tussentijd zal ik het met mijn Mordaunt Short P6 moeten doen wat ook zeker geen straf is.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Hier nog een mooi stuk over die Duelund tinned copper kabel waar het een paar posts terug over ging:
https://positive-feedback.com/audio-dis ... es-part-1/
https://positive-feedback.com/audio-dis ... es-part-1/
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Mooie link Walt
Walt schreef: ↑zo 19 jun 2022, 9:49Hier nog een mooi stuk over die Duelund tinned copper kabel waar het een paar posts terug over ging:
https://positive-feedback.com/audio-dis ... es-part-1/
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Dat is dan wel door en voor mensen met teveel vrije tijd, als je jezelf in die en zoveel details kunt verliezen.
Dat gaat niet meer over muziek, maar over techniek, en of je die details op die leeftijd nog goed kunt definiëren is dan nog wel de vraag.
Maar blijkbaar dan wel geld genoeg.
Dat gaat niet meer over muziek, maar over techniek, en of je die details op die leeftijd nog goed kunt definiëren is dan nog wel de vraag.
Maar blijkbaar dan wel geld genoeg.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Gaat eigenlijk ook niet over techniek. Tja, is meer een autobiografie. Je moet toch wat op je ouwe dag
Een tante (zus van mijn schoonvader) kan op die manier zo een hele verjaardag vol kletsen over eyeliner.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Dat sowieso. Eerst gronden en plamuren, schuren en weer plamuren. Maar gezien haar leeftijd een hopeloze exercitie
Niet verder vertellen hoor 
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Jeroen heeft twee proefversies van het actieve laag/ mid filter gemaakt voor mijn C1's, een lagere orde filter met een overnamepunt van 500Hz en een hogere orde filter met een overnamepunt van 300Hz, bij beide is volgens hem de faseaansluiting erg mooi en sowieso fraaier als het oorspronkelijke passieve filter.
Morgenavond ga ik bij Jeroen luisteren om te bepalen welke mijn voorkeur heeft, deze gaat dan uiteindelijk in de ASP komen.
Morgenavond ga ik bij Jeroen luisteren om te bepalen welke mijn voorkeur heeft, deze gaat dan uiteindelijk in de ASP komen.
