Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Ik ben er bij !! nog geen idee wat ik mee neem maar iets nieuws met Planar magnetics vermoed ik. passief of volledige set met DSP en ncore 400 eind versterking.
Wellicht dat ik mij kleine demo setje ook mee neem daarvan is het filter niet af. maar wellicht leuk om even naar te luisteren (actief) en mocht er iemand zijn die ze over wil nemen (en er een mooi actief systeem mee maken) voor een zacht prijsje heb ik weer wat ruimte kom om in de brouwsels. heeeeeeel misschien heb ik dan wel een passief filter klaar. maar mijn kennende is dat ongeveer zoals het gaat met de plintjes in je nieuwe huis......
aha een insider ding ken genoeg zwarte B&K namelijk hihi
In een vorig leven bij Oranjewoud heel wat fabrieken, bedrijven, discotheken en kroegen opgemeten met deze apparatuur. Dat was eind jaren '80, begin '90.
aha een insider ding ken genoeg zwarte B&K namelijk hihi
In een vorig leven bij Oranjewoud heel wat fabrieken, bedrijven, discotheken en kroegen opgemeten met deze apparatuur. Dat was eind jaren '80, begin '90.
nooit geweten dat er groene waren waren wel lekker appart net als de prijs.
Met zo'n klein electret kapseltje blijft de ruisvloer altijd wel vrij hoog. Maar die is voor het meten aan speakers of voor room correctie toch eigenlijk nooit probleem?
Ik hoop dat iemand luidsprekers met purifi units meeneemt. Daar ben ik wel erg benieuwd naar!
De speakers die ik meeneem hebben 4 x 6.5" Purifi woofers. En Bliesma beryllium tweeters. De Purifi's zijn impulse-gecorrigeerd en actief aangestuurd. Hopelijk dekt het de lading!
Ik ben er bij !! nog geen idee wat ik mee neem maar iets nieuws met Planar magnetics vermoed ik. passief of volledige set met DSP en ncore 400 eind versterking.
Wellicht dat ik mij kleine demo setje ook mee neem daarvan is het filter niet af. maar wellicht leuk om even naar te luisteren (actief) en mocht er iemand zijn die ze over wil nemen (en er een mooi actief systeem mee maken) voor een zacht prijsje heb ik weer wat ruimte kom om in de brouwsels. heeeeeeel misschien heb ik dan wel een passief filter klaar. maar mijn kennende is dat ongeveer zoals het gaat met de plintjes in je nieuwe huis......
Leuk ik ben weer zeer benieuwd.
Ik mag je projecten altijd graag beluisteren.
Ja, de Purifi is een eindversterker. Kan eventueel mijn Bluesound node 2i wel meenemen maar zonder internet heb ik daar niet zo veel aan.
Er is wifi aanwezig waar we gebruik van kunnen maken.
Een speed test buiten gaf aan dat we ongeveer 25Mbps beschikbaar hebben.
Bedenk wel dat je deze met alle deelnemers deelt.
Kan ook. Doelde meer om een eigen AP bedraad op de internetaansluiting van het huis aan te sluiten. Zit je i.i.g. qua bandbreedte elkaar niet in de weg en kun je een makkelijke key tijdelijk instellen.
Met zo'n klein electret kapseltje blijft de ruisvloer altijd wel vrij hoog. Maar die is voor het meten aan speakers of voor room correctie toch eigenlijk nooit probleem?
Nee normaal niet, wel voor vervorming kan het handig zijn, als je niet met 90-100+dB wil meten als ik aan het rommellen ben is het wel fijn om op wat lager niveau te zien wat er gebeurd (anders krijg ik ruzie) als je dingetjes verandert. dat kan alleen als de ruisvloer laag genoeg is.
Dan moet ook je wel in een erg ruisarme omgeving meten. Doorgaans is van een gemiddeld kapseltje de ruisvloer ergens tussen 25dBA en 30dBA. En dat is best al wel stil. Wil je onder de 20dBA, dan zit je al gauw aan een dedicated kapseltje met eigen versterker. Noch van de Umik-1, noch van de Umik-2 is de ruisvloer in de datasheet vermeld. Maar meten is weten, dus mooie gelegenheid om te vergelijken