ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door pappaleo »

satefan schreef: di 31 mei 2022, 10:57
Edit: De meetset kan ook wel mee. Kleine moeite.
Prima, dan laat ik de mijne thuis.
Ik ga geen meetwedstrijdje aan.
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door WrineX »

Ik ben er bij !! nog geen idee wat ik mee neem maar iets nieuws met Planar magnetics vermoed ik. passief of volledige set met DSP en ncore 400 eind versterking.

Wellicht dat ik mij kleine demo setje ook mee neem daarvan is het filter niet af. maar wellicht leuk om even naar te luisteren (actief) en mocht er iemand zijn die ze over wil nemen (en er een mooi actief systeem mee maken) voor een zacht prijsje heb ik weer wat ruimte :) kom om in de brouwsels. heeeeeeel misschien heb ik dan wel een passief filter klaar. maar mijn kennende is dat ongeveer zoals het gaat met de plintjes in je nieuwe huis......
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door satefan »

pappaleo schreef: di 31 mei 2022, 14:03
satefan schreef: di 31 mei 2022, 10:57
Edit: De meetset kan ook wel mee. Kleine moeite.
Prima, dan laat ik de mijne thuis.
Ik ga geen meetwedstrijdje aan.
Ik had jouw bericht nog niet gezien, het is mij om het even. Mischien kunnen we een wedstrijdje doen wie de grootste golf kan meten? :rofl:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door Henkjan »

satefan schreef: di 31 mei 2022, 14:59
pappaleo schreef: di 31 mei 2022, 14:03
satefan schreef: di 31 mei 2022, 10:57
Edit: De meetset kan ook wel mee. Kleine moeite.
Prima, dan laat ik de mijne thuis.
Ik ga geen meetwedstrijdje aan.
Ik had jouw bericht nog niet gezien, het is mij om het even. Mischien kunnen we een wedstrijdje doen wie de grootste golf kan meten? :rofl:
grote golf.jpg
grote golf.jpg (10.86 KiB) 617 keer bekeken
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door ray5150 »

Er was eens, een Audi A8.
Dat was pas een grote Volkswagen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door WrineX »

wat voor een meet setje gaat er mee ?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door ds23man »

WrineX schreef: di 31 mei 2022, 17:19
wat voor een meet setje gaat er mee ?
Een groene...
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door ds23man »

ray5150 schreef: di 31 mei 2022, 16:56
Er was eens, een Audi A8.
Dat was pas een grote Volkswagen. :mrgreen:
Je zal een DKW bedoelen, Duitse Kinder Wagen. :lol:
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door WrineX »

ds23man schreef: di 31 mei 2022, 17:32
WrineX schreef: di 31 mei 2022, 17:19
wat voor een meet setje gaat er mee ?
Een groene...
Oh ik dacht meer aan Umik , Dayton , Isemcon, B&K ? of iets anders. een groene... hmmm geen idee.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door richard »

B&K was (mint)groen.
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door WrineX »

richard schreef: di 31 mei 2022, 19:14
B&K was (mint)groen.
aha een insider ding :) ken genoeg zwarte B&K namelijk hihi
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door richard »

WrineX schreef: di 31 mei 2022, 19:47
richard schreef: di 31 mei 2022, 19:14
B&K was (mint)groen.
aha een insider ding :) ken genoeg zwarte B&K namelijk hihi
In een vorig leven bij Oranjewoud heel wat fabrieken, bedrijven, discotheken en kroegen opgemeten met deze apparatuur. Dat was eind jaren '80, begin '90.
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door WrineX »

richard schreef: di 31 mei 2022, 20:44
WrineX schreef: di 31 mei 2022, 19:47
richard schreef: di 31 mei 2022, 19:14
B&K was (mint)groen.
aha een insider ding :) ken genoeg zwarte B&K namelijk hihi
In een vorig leven bij Oranjewoud heel wat fabrieken, bedrijven, discotheken en kroegen opgemeten met deze apparatuur. Dat was eind jaren '80, begin '90.
nooit geweten dat er groene waren waren :) wel lekker appart ;) net als de prijs.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door richard »

Dat laatste zeker. Voor het meetsetje had je destijds een heel knappe auto of een half huis.
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door satefan »

Ik neem de Umik-2 mee en meetsoftware is REW.
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door WrineX »

satefan schreef: wo 01 jun 2022, 8:34
Ik neem de Umik-2 mee en meetsoftware is REW.
aah ben erg benieuwd naar de Umik 2, the 1 was niet zo goed wat betreft noise, volgens mij doet de 2 het een stuk beter.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door Pjotr »

Met zo'n klein electret kapseltje blijft de ruisvloer altijd wel vrij hoog. Maar die is voor het meten aan speakers of voor room correctie toch eigenlijk nooit probleem?
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door Kappa7 »

satefan schreef: di 31 mei 2022, 10:57
EnjoyProg schreef: ma 30 mei 2022, 18:51
Ik hoop dat iemand luidsprekers met purifi units meeneemt. Daar ben ik wel erg benieuwd naar!
De speakers die ik meeneem hebben 4 x 6.5" Purifi woofers. En Bliesma beryllium tweeters. De Purifi's zijn impulse-gecorrigeerd en actief aangestuurd. Hopelijk dekt het de lading!

Groet,

Satefan

Edit: De meetset kan ook wel mee. Kleine moeite.
Top ik heb je erbij gezet. :goedzo:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door Kappa7 »

WrineX schreef: di 31 mei 2022, 14:39
Ik ben er bij !! nog geen idee wat ik mee neem maar iets nieuws met Planar magnetics vermoed ik. passief of volledige set met DSP en ncore 400 eind versterking.

Wellicht dat ik mij kleine demo setje ook mee neem daarvan is het filter niet af. maar wellicht leuk om even naar te luisteren (actief) en mocht er iemand zijn die ze over wil nemen (en er een mooi actief systeem mee maken) voor een zacht prijsje heb ik weer wat ruimte :) kom om in de brouwsels. heeeeeeel misschien heb ik dan wel een passief filter klaar. maar mijn kennende is dat ongeveer zoals het gaat met de plintjes in je nieuwe huis......
Leuk ik ben weer zeer benieuwd.
Ik mag je projecten altijd graag beluisteren.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door Kappa7 »

hardbats schreef: za 28 mei 2022, 20:16
Ja, de Purifi is een eindversterker. Kan eventueel mijn Bluesound node 2i wel meenemen maar zonder internet heb ik daar niet zo veel aan.
Er is wifi aanwezig waar we gebruik van kunnen maken.
Een speed test buiten gaf aan dat we ongeveer 25Mbps beschikbaar hebben.
Bedenk wel dat je deze met alle deelnemers deelt.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door Pjotr »

En anders zal het toch geen probleem zijn om een eigen AP bij te prikken met een eigen ZBA-sleutel?
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door Kappa7 »

Zeker geen probleem.
Ik heb wel een redelijke data bundel waar we wel een dagje op kunnen draaien.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door Pjotr »

Kan ook. Doelde meer om een eigen AP bedraad op de internetaansluiting van het huis aan te sluiten. Zit je i.i.g. qua bandbreedte elkaar niet in de weg en kun je een makkelijke key tijdelijk instellen.
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door WrineX »

Pjotr schreef: do 02 jun 2022, 13:54
Met zo'n klein electret kapseltje blijft de ruisvloer altijd wel vrij hoog. Maar die is voor het meten aan speakers of voor room correctie toch eigenlijk nooit probleem?
Nee normaal niet, wel voor vervorming kan het handig zijn, als je niet met 90-100+dB wil meten :) als ik aan het rommellen ben is het wel fijn om op wat lager niveau te zien wat er gebeurd (anders krijg ik ruzie) als je dingetjes verandert. dat kan alleen als de ruisvloer laag genoeg is.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door Pjotr »

Dan moet ook je wel in een erg ruisarme omgeving meten. Doorgaans is van een gemiddeld kapseltje de ruisvloer ergens tussen 25dBA en 30dBA. En dat is best al wel stil. Wil je onder de 20dBA, dan zit je al gauw aan een dedicated kapseltje met eigen versterker. Noch van de Umik-1, noch van de Umik-2 is de ruisvloer in de datasheet vermeld. Maar meten is weten, dus mooie gelegenheid om te vergelijken :D
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”