vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Moderator: Beheerdersteam
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Met een enkele sub op de juiste plaats is dat heel goed te doen.
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Rik,
Ik vermoed dat een strategisch geplaatste sub (kleintje is vermoedelijk al voldoende) nog net ff de puntjes op de i zet op je al meer dan fraaie systeem
Btw, nogmaals mijn complimenten voor het vakwerk en design wat je gemaakt hebt
Ik vermoed dat een strategisch geplaatste sub (kleintje is vermoedelijk al voldoende) nog net ff de puntjes op de i zet op je al meer dan fraaie systeem
Btw, nogmaals mijn complimenten voor het vakwerk en design wat je gemaakt hebt
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Dank je Mario dat jij als scheepstimmerman dat zegt doet mij wel iets 
Ik heb nog een Thomassen plate amp en een auto subwoofer ,toevallig wel een hele brute 12” .
Die ga ik eens neerzetten ,kijken hoe dat uit pakt .
Voordat ik iets koop .
Hij komt dan toch waar ik die staande golf heb of in ieder geval in de buurt ,dat zal dan ergens tussen de bank en de pui zijn .
Eens luisteren of ik hem dan niet hoor staan !
Svs heeft wel mooie met dsp met een app !
Of Dynaudio 18s ook met dsp
Ik heb nog een Thomassen plate amp en een auto subwoofer ,toevallig wel een hele brute 12” .
Die ga ik eens neerzetten ,kijken hoe dat uit pakt .
Voordat ik iets koop .
Hij komt dan toch waar ik die staande golf heb of in ieder geval in de buurt ,dat zal dan ergens tussen de bank en de pui zijn .
Eens luisteren of ik hem dan niet hoor staan !
Svs heeft wel mooie met dsp met een app !
Of Dynaudio 18s ook met dsp
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
of t subjes, 1 voor en 1 achter. een dba dus (zie t topic van Jeroen_d hierover)
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Nou ja die twee luidsprekers hebben al subs in feite die lopen tot 75 Hrtz .
los van achter de bank komt de acceptatie factor om de hoek kijken en wordt ook wel lastig met de kabels
los van achter de bank komt de acceptatie factor om de hoek kijken en wordt ook wel lastig met de kabels
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Een minidsp 2x4 is ideaal voor dit soort sub oplossingen.
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Kun je het niet gewoon oplossen door de laagweergevers wat meer sap te geven?
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Dan maak ik het probleem op de luisterplek wel groter dan moet ik de Notch filters die al op 12 db staan nog groter maken maar ik kan het proberen .
Moet er echt een serieuze meetsessie van maken .
Laag uit meerdere bronnen maken de pieken en dalen al wel natuurkundig kleiner .
Moet er echt een serieuze meetsessie van maken .
Laag uit meerdere bronnen maken de pieken en dalen al wel natuurkundig kleiner .
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Je hebt in ieder geval de luidsprekers nog niet omgedraaid om te horen of dat het dan beter is?
Is daar ook kennis over op het forum, nog niet gehoord wat het scheelt of de woofers naar binnen staan of naar buiten, en wat dat als effect geeft.
De woofers aan de zijkant monteren heb ik zelf nog niet veel gehoord, en dan de mogelijke effecten.
Is daar ook kennis over op het forum, nog niet gehoord wat het scheelt of de woofers naar binnen staan of naar buiten, en wat dat als effect geeft.
De woofers aan de zijkant monteren heb ik zelf nog niet veel gehoord, en dan de mogelijke effecten.
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
In theorie zou het met zulke lage frequenties niet uit moeten maken , maar ja 
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Als je de 2 omdraait, kun je ook eerst luisteren, toch?
Is neem ik aan het schuiven van een paar kasten, en weer aansluiten.
Is neem ik aan het schuiven van een paar kasten, en weer aansluiten.
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Als het voor de leuk is wel, maar is de intentie er om het laag echt te optimaliseren is meten wel zo praktisch.
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Pffft, ik heb de hele draad weer eens gelezen.
Wat een fantastisch levensverhaal vanaf 2012, dus duurt alweer ruim 10 jaar. De tijd verglijdt.
Volgens mij heb je de metingen en instellingen dit jaar nog verder onder de loep genomen, en met goed resultaat als ik het wel heb. Ik ben ook wel benieuwd naar de nieuwe opstelling in het gerenoveerde huis (ook zo'n groot projekt).
Hulde, maat !
Wat een fantastisch levensverhaal vanaf 2012, dus duurt alweer ruim 10 jaar. De tijd verglijdt.
Volgens mij heb je de metingen en instellingen dit jaar nog verder onder de loep genomen, en met goed resultaat als ik het wel heb. Ik ben ook wel benieuwd naar de nieuwe opstelling in het gerenoveerde huis (ook zo'n groot projekt).
Hulde, maat !
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Natuurlijk altijd welkom Henk ! Kijk maar of je tijd kunt vinden tussen het skiën ,circuitrijen ,parachute springen .diepzeeduiken ,alpinisme enz .
ik kan altijd wel een gaatje maken
mochten er nog meer mensen nieuwsgierig zijn ? De koffie staat klaar !
wellicht leuk om eens iets anders te horen dan Mini DSP of Hypex
ik kan altijd wel een gaatje maken
mochten er nog meer mensen nieuwsgierig zijn ? De koffie staat klaar !
wellicht leuk om eens iets anders te horen dan Mini DSP of Hypex
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
http://www.groundsound.com/psu12sa.php
Helaas heeft 1 van de voedingen het begeven van mijn versterkers ik verdenk het softstart circuit daar ik geen spanning naar de transformator meet op de tr aansluiting .
Heeft iemand een idee ik heb geen schema en reverse enginering gaat mij te ver helaas .
Helaas heeft 1 van de voedingen het begeven van mijn versterkers ik verdenk het softstart circuit daar ik geen spanning naar de transformator meet op de tr aansluiting .
Heeft iemand een idee ik heb geen schema en reverse enginering gaat mij te ver helaas .
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Is het ook te meten of te traceren op de onderkant, best wel een lastige als er geen vervanger meer te bestellen is.
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Ziet er niet heel complex uit. Wat is dat witte blok links? Kun je dat determineren?rikpost schreef: ↑ma 14 aug 2023, 15:41http://www.groundsound.com/psu12sa.php
Helaas heeft 1 van de voedingen het begeven van mijn versterkers ik verdenk het softstart circuit daar ik geen spanning naar de transformator meet op de tr aansluiting .
Heeft iemand een idee ik heb geen schema en reverse enginering gaat mij te ver helaas .
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Dat lijkt mij een ingegoten printtrafo ?
2 x 6 Volt, en 2 x 12 Volt secundair. lees ik als ik het goed heb.
Is het voor rik mogelijk om te meten of die spanningen er ook daadwerkelijk uitkomen ?
En check ook die zekeringen die ernaast zitten even.
2 x 6 Volt, en 2 x 12 Volt secundair. lees ik als ik het goed heb.
Is het voor rik mogelijk om te meten of die spanningen er ook daadwerkelijk uitkomen ?
En check ook die zekeringen die ernaast zitten even.
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Die printtrafo is om digitale filters te voeden zo heb ik ze gekocht maar ik heb toen de dcn 28 gekocht en de printjes er uit gehaald .
En 4 cinch aansluitingen op de versterker gemaakt.
Ik heb vanavond uiteindelijk kontakt gekregen met Robert van groundsound hij doet niets meer in audio maar hij gaf de suggestie dat de inrush weerstanden overleden zijn .
En deze dan te vervangen voor 1xAmatherm ms22 1203
Ik meet inderdaad oneindig dus ik ga het printje er uit solderen en kijken of ik het kan repareren .
Bij conrad kan ik die Amatherm niet vinden overigens
En 4 cinch aansluitingen op de versterker gemaakt.
Ik heb vanavond uiteindelijk kontakt gekregen met Robert van groundsound hij doet niets meer in audio maar hij gaf de suggestie dat de inrush weerstanden overleden zijn .
En deze dan te vervangen voor 1xAmatherm ms22 1203
Ik meet inderdaad oneindig dus ik ga het printje er uit solderen en kijken of ik het kan repareren .
Bij conrad kan ik die Amatherm niet vinden overigens
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Die is te vinden bij Mouser en Farnell
https://eu.mouser.com/ProductDetail/Ame ... 4IEALw_wcB
https://nl.farnell.com/ametherm/ms22-50 ... dp/9006001
maar is een beetje lastig bestellen als je er maar 1 moet hebben.
Misschien dat een forumlid binnenkort gaat orderen en je kunt meeliften ?
https://eu.mouser.com/ProductDetail/Ame ... 4IEALw_wcB
https://nl.farnell.com/ametherm/ms22-50 ... dp/9006001
maar is een beetje lastig bestellen als je er maar 1 moet hebben.
Misschien dat een forumlid binnenkort gaat orderen en je kunt meeliften ?
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Hi Rik,
Het zou mooi zijn als het vervangen van de inrush weerstand het probleem verhelpt.
In de Mouser lijst stat wel een MS22 12103 B variant. Maar ik kan er geen MS22 1203 vinden. (:
- Is de genoteerde MS22 1203 misschien een vergissing?
- Kan je het type ontdekken aan de huidig ingebouwde, defecte, versie?
Het zou mooi zijn als het vervangen van de inrush weerstand het probleem verhelpt.
In de Mouser lijst stat wel een MS22 12103 B variant. Maar ik kan er geen MS22 1203 vinden. (:
- Is de genoteerde MS22 1203 misschien een vergissing?
- Kan je het type ontdekken aan de huidig ingebouwde, defecte, versie?
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Waar zitten ze tussen eigenlijk? De primaire van de versterkertrafo? Daarvoor kun je beter ceramische composiet weerstanden nemen die speciaal voor inrush puls gebruik gemaakt zijn. Die kunnen vele malen meer inschakel energie absorberen. Zal even zoeken bij Mouser.
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Bedank Ray inderdaad die had ik wel gevonden maar inderdaad de levertijd is een dingetje .
heb je eventueel nog een suggestie voor een alternatief ?
@ Henk .
ik heb hem wel gevonden bij Farnell het is de Ms22 12103 .
als het lastig wordt ga ik maar gewoon weer voor de keramische weerstanden deze hebben het tenslotte ook 10 jaar uitgehouden
heb je eventueel nog een suggestie voor een alternatief ?
@ Henk .
ik heb hem wel gevonden bij Farnell het is de Ms22 12103 .
als het lastig wordt ga ik maar gewoon weer voor de keramische weerstanden deze hebben het tenslotte ook 10 jaar uitgehouden
