Yes. Dat is dan weer te relateren aan de wapenwedloop. De concurrent komt met (nog) betere specs, dus dan kun je niet 'achterblijven' (als Hypex zijnde). Doet me een beetje denken aan de megapixel-wapenwedloop bij digitale cameras. De fabrikant probeert natuurlijk de koper te binden. En de markt creeert zo een vervangs of 'upgrade' markt. Onder het mom 'meer is toch altijd beter?'
Hypex Nilai Class D technology
Moderator: Beheerdersteam
Re: Hypex Nilai Class D technology
Re: Hypex Nilai Class D technology
Oeroud gegeven: "Als je mensen maar punten geeft doem ze alles". En dat hoeft niet eens in geld te zijn.
Re: Hypex Nilai Class D technology
Wat vervormt meer: de Nilai of een luidsprekerkabel? Daar liggen draden in elkaars magnetisch veld.
Re: Hypex Nilai Class D technology
Deze ontwikkeling doet me denken aan de Purifi woofers die onder de Doppler-vervorming duikt.
Re: Hypex Nilai Class D technology
En ook nog voor een deel op de grond meestal...
Gezien de idiote hoeveelheid varianten, verbeteringen en updates die Hypex van zijn spulletjes op de markt steeds brengt komt de vraag naar boven of ze niet een soort van Hypex abonnement kunnen verzinnen: Tegen een vast bedrag per jaar kun je de oude spullen inruilen tegen nieuwe!
Re: Hypex Nilai Class D technology
Geniaal idee - ik heb nog een hele stapel Hypex spullenboel liggen hier. Gezien het chiptekort geen gek idee, kunnen ze wellicht hergebruikenPjotr schreef: ↑di 17 mei 2022, 11:26En ook nog voor een deel op de grond meestal...
Gezien de idiote hoeveelheid varianten, verbeteringen en updates die Hypex van zijn spulletjes op de markt steeds brengt komt de vraag naar boven of ze niet een soort van Hypex abonnement kunnen verzinnen: Tegen een vast bedrag per jaar kun je de oude spullen inruilen tegen nieuwe!
Re: Hypex Nilai Class D technology
Klinkt misschien gek, maar die enorme hoeveelheid varianten van verbeteringen geeft mij de indruk dat het steeds half werk is wat je van ze koopt.
Re: Hypex Nilai Class D technology
Ik vind het eerlijk gezegd wel meevallen, ik denk dat de updates die er gedaan worden niet alleen omwille van verbeteringen gedaan zijn, maar ook om weer met goed leverbare componenten te kunnen werken? Het is niet meer zo dat je 40 jaar dezelfde componenten kan gebruiken denk ik?
Re: Hypex Nilai Class D technology
Putzeys levert ook met enige regelmaat een weer iets betere woofer op.
Re: Hypex Nilai Class D technology
Je moet die jongens wel aan het werk houden he, anders gaan ze zich vervelen, en zijn er dadelijk weer bushokjes kapot.
Frustratie is dan een puntje, het kan altijd beter...?
Maaaaar .....???
De schoorsteen moet ook roken, en de fabrikanten van chips maken ze telkens dunner en minder verbruiken is dan ook weer een aanleiding om het overnieuw te doen.
Frustratie is dan een puntje, het kan altijd beter...?
Maaaaar .....???
De schoorsteen moet ook roken, en de fabrikanten van chips maken ze telkens dunner en minder verbruiken is dan ook weer een aanleiding om het overnieuw te doen.
Re: Hypex Nilai Class D technology
Juist, voor de hond geld het ook, als we maar lol hebben.
En dan niet de hond in de pot, maar brood op de plank.
En dan niet de hond in de pot, maar brood op de plank.
Re: Hypex Nilai Class D technology
Je bevindt je in goed gezelschap. Een verslaggever heeft Peter Walker eens gevraagd waarom QUAD niet elk jaar met een nieuw model kwam. Hij antwoordde toen dat er maar twee redenen waren om een nieuw model op de markt te brengen: of er was een grote technische doorbraak geweest, zoals de introductie van stereo, of het vorige model was niet goed ontworpen.
-
Rob Dingen
- Berichten: 618
- Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
- Locatie: Gerwen
- Contacteer:
Re: Hypex Nilai Class D technology
dat heeft tot nu toe mijn inziens 2 redenen.
1e is dat het tot nu ook steeds iets beter klinkt UCD > nCore > Purifi.
2e de opkomst van bijv een ASRforum waar meten het enige is wat er schijnbaar telt en daar word een deel van de nieuwe generatie mee opgevoed.
En wat te denken aan de luidspreker zelf die vervorming is zeer hoog in vergelijking met de versterker modules.
Rob
Re: Hypex Nilai Class D technology
... waardoor je niet kunt horen dat het laatste model weer beter is dan het vorige. Zo merk ik nu pas hoe belangrijk een goede tweeter is om bij klassieke muziek 'ruimte' en 'diepte' te kunnen horen ...
Re: Hypex Nilai Class D technology
En nu ben je op een leeftijd dat je oren de tweeter niet meer kunnen waarnemen?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Nilai Class D technology
Nou breekt toch echt mijn klomp! Er wordt hier al jaren gekankerd dat Hypex zo traag is met nieuwe ontwikkeling en nu is er wat nieuws is het weer niet goed. De NC400 is uit 2011 en de laatst geintroduceerde DIY module, het leveringsprogramma qua UCD is de afgelopen jaren steeds kleiner geworden.
Hypex sales heeft een prijsindicatie afgegeven:
Nilai500DIY: € 350,-
PS500DIY: € 250,-
Nilai500 mono kit: € 820,-
Nilai500 stereo kit: € 1225,-
DIY PreAmplifier kit: € 1225,-
Ex. BTW
Hypex sales heeft een prijsindicatie afgegeven:
Nilai500DIY: € 350,-
PS500DIY: € 250,-
Nilai500 mono kit: € 820,-
Nilai500 stereo kit: € 1225,-
DIY PreAmplifier kit: € 1225,-
Ex. BTW
Re: Hypex Nilai Class D technology
Ik vind het wel goed hoor!ds23man schreef: ↑di 17 mei 2022, 16:01Nou breekt toch echt mijn klomp! Er wordt hier al jaren gekankerd dat Hypex zo traag is met nieuwe ontwikkeling en nu is er wat nieuws is het weer niet goed. De NC400 is uit 2011 en de laatst geintroduceerde DIY module, het leveringsprogramma qua UCD is de afgelopen jaren steeds kleiner geworden.
Hypex sales heeft een prijsindicatie afgegeven:
Nilai500DIY: € 350,-
PS500DIY: € 250,-
Nilai500 mono kit: € 820,-
Nilai500 stereo kit: € 1225,-
DIY PreAmplifier kit: € 1225,-
Ex. BTW
Maar je hebt gelijk, er lijkt altijd wat te zeuren. En dan vaak op voorhand al
Re: Hypex Nilai Class D technology
Hahaha
Re: Hypex Nilai Class D technology
ds23man schreef: ↑di 17 mei 2022, 16:01Nou breekt toch echt mijn klomp! Er wordt hier al jaren gekankerd dat Hypex zo traag is met nieuwe ontwikkeling en nu is er wat nieuws is het weer niet goed. De NC400 is uit 2011 en de laatst geintroduceerde DIY module, het leveringsprogramma qua UCD is de afgelopen jaren steeds kleiner geworden.
Hypex sales heeft een prijsindicatie afgegeven:
Nilai500DIY: € 350,-
PS500DIY: € 250,-
Nilai500 mono kit: € 820,-
Nilai500 stereo kit: € 1225,-
DIY PreAmplifier kit: € 1225,-
Ex. BTW
Re: Hypex Nilai Class D technology
Het gaat natuurlijk niet over een enkele aanpassing van een basisprincipe maar de grote hoeveelheid aan variaties op hetzelfde thema.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Nilai Class D technology
Hoe zit het eigenlijk met de CA amp versie 10 waar je mee bezig was? 
