Hypex Nilai Class D technology

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door satefan »

MarcelvdG schreef: di 17 mei 2022, 9:42
Grappig dat zelfs bij versterkers met een volstrekt verwaarloosbare vervorming het nog verder verlagen van de vervorming de verkoop bevordert.
Yes. Dat is dan weer te relateren aan de wapenwedloop. De concurrent komt met (nog) betere specs, dus dan kun je niet 'achterblijven' (als Hypex zijnde). Doet me een beetje denken aan de megapixel-wapenwedloop bij digitale cameras. De fabrikant probeert natuurlijk de koper te binden. En de markt creeert zo een vervangs of 'upgrade' markt. Onder het mom 'meer is toch altijd beter?'
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Pjotr »

Oeroud gegeven: "Als je mensen maar punten geeft doem ze alles". En dat hoeft niet eens in geld te zijn.
Wieger61
Berichten: 1426
Lid geworden op: zo 07 jun 2015, 15:02
Locatie: Amsterdam

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Wieger61 »

Wat vervormt meer: de Nilai of een luidsprekerkabel? Daar liggen draden in elkaars magnetisch veld.
Wieger61
Berichten: 1426
Lid geworden op: zo 07 jun 2015, 15:02
Locatie: Amsterdam

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Wieger61 »

Deze ontwikkeling doet me denken aan de Purifi woofers die onder de Doppler-vervorming duikt.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Pjotr »

Wieger61 schreef: di 17 mei 2022, 11:14
Wat vervormt meer: de Nilai of een luidsprekerkabel? Daar liggen draden in elkaars magnetisch veld.
En ook nog voor een deel op de grond meestal... :roll:

Gezien de idiote hoeveelheid varianten, verbeteringen en updates die Hypex van zijn spulletjes op de markt steeds brengt komt de vraag naar boven of ze niet een soort van Hypex abonnement kunnen verzinnen: Tegen een vast bedrag per jaar kun je de oude spullen inruilen tegen nieuwe!
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door satefan »

Pjotr schreef: di 17 mei 2022, 11:26
Wieger61 schreef: di 17 mei 2022, 11:14
Wat vervormt meer: de Nilai of een luidsprekerkabel? Daar liggen draden in elkaars magnetisch veld.
En ook nog voor een deel op de grond meestal... :roll:

Gezien de idiote hoeveelheid varianten, verbeteringen en updates die Hypex van zijn spulletjes op de markt steeds brengt komt de vraag naar boven of ze niet een soort van Hypex abonnement kunnen verzinnen: Tegen een vast bedrag per jaar kun je de oude spullen inruilen tegen nieuwe!
Geniaal idee - ik heb nog een hele stapel Hypex spullenboel liggen hier. Gezien het chiptekort geen gek idee, kunnen ze wellicht hergebruiken :yeah:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Pjotr »

Klinkt misschien gek, maar die enorme hoeveelheid varianten van verbeteringen geeft mij de indruk dat het steeds half werk is wat je van ze koopt.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Shadow »

Ik vind het eerlijk gezegd wel meevallen, ik denk dat de updates die er gedaan worden niet alleen omwille van verbeteringen gedaan zijn, maar ook om weer met goed leverbare componenten te kunnen werken? Het is niet meer zo dat je 40 jaar dezelfde componenten kan gebruiken denk ik?
Wieger61
Berichten: 1426
Lid geworden op: zo 07 jun 2015, 15:02
Locatie: Amsterdam

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Wieger61 »

Putzeys levert ook met enige regelmaat een weer iets betere woofer op.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door hannesie »

Je moet die jongens wel aan het werk houden he, anders gaan ze zich vervelen, en zijn er dadelijk weer bushokjes kapot. :lol: :lol:

Frustratie is dan een puntje, het kan altijd beter...?

Maaaaar .....???
De schoorsteen moet ook roken, en de fabrikanten van chips maken ze telkens dunner en minder verbruiken is dan ook weer een aanleiding om het overnieuw te doen.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Pjotr »

Dus toch een hondje wat zijn eigen staart achterna holt? :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door hannesie »

Juist, voor de hond geld het ook, als we maar lol hebben.

En dan niet de hond in de pot, maar brood op de plank.
MarcelvdG
Berichten: 1273
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 21:47
Locatie: Haarlem

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door MarcelvdG »

Pjotr schreef: di 17 mei 2022, 12:04
Klinkt misschien gek, maar die enorme hoeveelheid varianten van verbeteringen geeft mij de indruk dat het steeds half werk is wat je van ze koopt.
Je bevindt je in goed gezelschap. Een verslaggever heeft Peter Walker eens gevraagd waarom QUAD niet elk jaar met een nieuw model kwam. Hij antwoordde toen dat er maar twee redenen waren om een nieuw model op de markt te brengen: of er was een grote technische doorbraak geweest, zoals de introductie van stereo, of het vorige model was niet goed ontworpen.
Rob Dingen
Berichten: 618
Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
Locatie: Gerwen
Contacteer:

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Rob Dingen »

MarcelvdG schreef: di 17 mei 2022, 9:42
Grappig dat zelfs bij versterkers met een volstrekt verwaarloosbare vervorming het nog verder verlagen van de vervorming de verkoop bevordert.
dat heeft tot nu toe mijn inziens 2 redenen.
1e is dat het tot nu ook steeds iets beter klinkt UCD > nCore > Purifi.
2e de opkomst van bijv een ASRforum waar meten het enige is wat er schijnbaar telt en daar word een deel van de nieuwe generatie mee opgevoed.
Wieger61 schreef: di 17 mei 2022, 11:14
Wat vervormt meer: de Nilai of een luidsprekerkabel? Daar liggen draden in elkaars magnetisch veld.
En wat te denken aan de luidspreker zelf die vervorming is zeer hoog in vergelijking met de versterker modules.

Rob
Wieger61
Berichten: 1426
Lid geworden op: zo 07 jun 2015, 15:02
Locatie: Amsterdam

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Wieger61 »

... waardoor je niet kunt horen dat het laatste model weer beter is dan het vorige. Zo merk ik nu pas hoe belangrijk een goede tweeter is om bij klassieke muziek 'ruimte' en 'diepte' te kunnen horen ...
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Pjotr »

Wieger61 schreef: di 17 mei 2022, 13:41
... waardoor je niet kunt horen dat het laatste model weer beter is dan het vorige. Zo merk ik nu pas hoe belangrijk een goede tweeter is om bij klassieke muziek ruimte te kunnen horen ...
En nu ben je op een leeftijd dat je oren de tweeter niet meer kunnen waarnemen? :-$
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door ds23man »

Nou breekt toch echt mijn klomp! Er wordt hier al jaren gekankerd dat Hypex zo traag is met nieuwe ontwikkeling en nu is er wat nieuws is het weer niet goed. De NC400 is uit 2011 en de laatst geintroduceerde DIY module, het leveringsprogramma qua UCD is de afgelopen jaren steeds kleiner geworden.

Hypex sales heeft een prijsindicatie afgegeven:

Nilai500DIY: € 350,-
PS500DIY: € 250,-
Nilai500 mono kit: € 820,-
Nilai500 stereo kit: € 1225,-

DIY PreAmplifier kit: € 1225,-

Ex. BTW
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door satefan »

ds23man schreef: di 17 mei 2022, 16:01
Nou breekt toch echt mijn klomp! Er wordt hier al jaren gekankerd dat Hypex zo traag is met nieuwe ontwikkeling en nu is er wat nieuws is het weer niet goed. De NC400 is uit 2011 en de laatst geintroduceerde DIY module, het leveringsprogramma qua UCD is de afgelopen jaren steeds kleiner geworden.

Hypex sales heeft een prijsindicatie afgegeven:

Nilai500DIY: € 350,-
PS500DIY: € 250,-
Nilai500 mono kit: € 820,-
Nilai500 stereo kit: € 1225,-

DIY PreAmplifier kit: € 1225,-

Ex. BTW
Ik vind het wel goed hoor! :rock: Ik ben druk aan het broeden op een 6 kanaals versterker met geintegreerde DSP. Deze modules lijken heel prima in dat plan te passen.

Maar je hebt gelijk, er lijkt altijd wat te zeuren. En dan vaak op voorhand al ](*,)
Wieger61
Berichten: 1426
Lid geworden op: zo 07 jun 2015, 15:02
Locatie: Amsterdam

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Wieger61 »

Pjotr schreef: di 17 mei 2022, 13:54
Wieger61 schreef: di 17 mei 2022, 13:41
... waardoor je niet kunt horen dat het laatste model weer beter is dan het vorige. Zo merk ik nu pas hoe belangrijk een goede tweeter is om bij klassieke muziek ruimte te kunnen horen ...
En nu ben je op een leeftijd dat je oren de tweeter niet meer kunnen waarnemen? :-$
Hahaha :lol: inderdaad, boven de 8kHz is het hier al stil ... :shock: binnenkort heb ik aan een middentoner genoeg. Dus snel nog wat kwaliteit in huis halen voordat hier de middengolfradio aangaat .... Dus mij hoor je (nog) niet zeuren ...
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Shadow »

ds23man schreef: di 17 mei 2022, 16:01
Nou breekt toch echt mijn klomp! Er wordt hier al jaren gekankerd dat Hypex zo traag is met nieuwe ontwikkeling en nu is er wat nieuws is het weer niet goed. De NC400 is uit 2011 en de laatst geintroduceerde DIY module, het leveringsprogramma qua UCD is de afgelopen jaren steeds kleiner geworden.

Hypex sales heeft een prijsindicatie afgegeven:

Nilai500DIY: € 350,-
PS500DIY: € 250,-
Nilai500 mono kit: € 820,-
Nilai500 stereo kit: € 1225,-

DIY PreAmplifier kit: € 1225,-

Ex. BTW

=D>
MarcelvdG
Berichten: 1273
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 21:47
Locatie: Haarlem

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door MarcelvdG »

Eens in de elf jaar is inderdaad niet buitensporig vaak.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Pjotr »

Het gaat natuurlijk niet over een enkele aanpassing van een basisprincipe maar de grote hoeveelheid aan variaties op hetzelfde thema.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door ds23man »

Hoe zit het eigenlijk met de CA amp versie 10 waar je mee bezig was? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Pjotr »

ds23man schreef: di 17 mei 2022, 17:36
Hoe zit het eigenlijk met de CA amp versie 10 waar je mee bezig was? :mrgreen:
De Hypex cheerlady meldt zich ook weer. Wat is dat nou weer voor losse scheet? Het willekeurig op de man gaan spelen getuigt van een gebrek aan inhoudelijke argumenten joh.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Shadow »

Pot > ketel check [-(
Plaats reactie